Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

co się dzieje ?
Autor Wiadomość
tarantino 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Cze 2008, 19:26   co się dzieje ?

Witam, będę wdzięczny jeśli ktoś mi podpowie w tej sprawie. Mianowicie problemy z obrotami, podam wszystkie szczegóły jakie zauważyłem. Autko jest na gaźniku wiec rano odpalane jest ze ssaniem, po 3-4min łapie obroty, ale jeszcze musi sie troszke dogrzać. Gdy już złapie temperaturkę obroty trzymają się ok 1000obr ale gdy włącze światła zaczynają falować i potrząsa delikatnie autem, jak jeszcze troszke się podgrzeje jest w miare wporządku, nie faluje. Ale zaczyna znowu falować gdy dodam kierunek, czy dmuchawe na x3. Przy ponownym odpaleniu gdy silnik jest jeszcze ciepły znika kontrolka od oleju, ale zostaję kontrolka od akumulatora, obroty trzymja sie idealnie równiótko, mogę wtedy dodać światła, dmuchawę x3, podgrzewanie szyby, kierunek i nic nie faluje. Ale gdy lekko przygazuje tak do 1500obr to widać ze podświetlenie jest jaśniejsze, że lampka w kabinie mocniej świeci, że lampki od ręcznego mocniej świeca no i kontrolka od akumulatora znika, a obroty zaczyną falować. Co się może dziać ??? :-) :kaput: akumulator był sprawdzany jest jeszcze dobry, ładowanie z włączonymi światłami jest ok 13,5V na wolnych obrotach, a po przygazowaniu większe. Był sprawdzany alternator, chociaż jutro pojadę do gościa co go robił, aby jeszcze raz go sprawdził. Zmieniłem też świece, a jutro jeszcze założę now kable WN Bosha. Będę wdzięczny za podpowiedzi co sprawdzić jutro u elektro mechanika. PZdr
_________________
Chodziłeś po "Tatrach" ??
- zależy po ilu :)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Cze 2008, 02:49   

daj spokój z elektromechanikiem i podnieś sobie na gaźniku obroty biegu jałowego albo zmień/sprawdź filtr powietrza . To co piszesz z tym że jest jaśniej po przygazowaniu to normalna sprawa . A silnik zwalnia po włączeniu elektryki bo światła pobierają moc a moc się niestety z nikąd nie bierze tylko z mocy generowanej przez silnik wiec masz taki sam efekt jak byś wrzucił bieg i puszczał sprzęgło bez gazu też silnik zwolni . Niestety gaźnik raczej może mieć już luzy i ustawienie stabilnych stałych obrotów bedzie trudne . Radze ustawić zawory przy okazji a możliwe że obroty wrócą do normy .
 
 
 
tarantino 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Cze 2008, 06:35   

Obroty biegu jałowego już właśnie podwyższałem, ustawiłem tak, aby przy włączonych światłach na ciepłym silniku oscylowały w okolicach 1000obr. Jak wyłącze światła na ciepłym silniczku to obroty wzrastają tak do 1200. Filtr powietrza wymieniałem w zeszłym tygodniu. Ponad miesiąc temu miałem też wizyte u gaźnikowca bo fiestka zdechła, więc zawory był przy okazji ustawiane. Pozatym przypomniało mi się, że gaźnikowiec mówił, że jest lekko uszkodzona przepustniczka od ssania ręcznego, że przy pierwszym odpaleniu rano muszę ssanie wyciągnąć na maxa, i po wskoczeniu na wyższe obroty już zmniejszać ssanie. Dzisiaj założe jeszcze te nowe kable NW i ewentualnie podjadę jeszcze raz ustawić zawory. Dzięki za podpowedzi diodalodz
_________________
Chodziłeś po "Tatrach" ??
- zależy po ilu :)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Cze 2008, 09:16   

niestety na uspokojenie sytuacji jest tylko jedna metoda założyć LPG :) i mowie to poważnie . Sprawdź czy możesz ruszać góra dół dolną przepustnicą (od gazu) w gaźniku . Jeśli bedzie latać góra dół to masz problem . Jedyne co ci moge teraz doradzić to doprowadź do gaźnika zimne powietrze np z za lampy .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Cze 2008, 10:54   

tarantino napisał/a:
Pozatym przypomniało mi się, że gaźnikowiec mówił, że jest lekko uszkodzona przepustniczka od ssania ręcznego, że przy pierwszym odpaleniu rano muszę ssanie wyciągnąć na maxa, i po wskoczeniu na wyższe obroty już zmniejszać ssanie.
to akurat jest normalne, wyciągasz do końca , palisz, czekasz chwile, lekko wsuwasz i jedziesz z czasem dosuwając do końca,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
tarantino 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Cze 2008, 12:07   

Na LPG to teraz szkoda pieniędzy bo i tak pali nie dużo (7,5l) jak na miasto i krótkie odcinki bo raptem 5km w jedną stronę do pracy :) a w gaźniku nie lata ta przepustniczka, narazie to zostawię, zobacze czy dadzą coś kable NW bo też nie wiadomo ile lat i tyś km mają te co mam teraz (bo auto stało 5lat nie ruszane, w 2002r miał iśc na przegląd przy 80 tyś km przebiegu, a teraz ma 82800). Byle by fieścina posłużyła jeszcze z 2 - 2,5 roku. Dzięki za podpowiedzi
_________________
Chodziłeś po "Tatrach" ??
- zależy po ilu :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Cze 2008, 12:21   

tarantino napisał/a:
bo auto stało 5lat nie ruszane, w 2002r miał iśc na przegląd przy 80 tyś km przebiegu, a teraz ma 82800
Jeśli byleś właścicielem i auto stało w garażu, OK, jeśli je teraz kupiłeś i tak Ci powiedział sprzedający - kręcony licznik na 99%... ten 1% zostawiam bo dziwne rzeczy na świecie się dzieją,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
tarantino 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Cze 2008, 13:24   

Tutaj jestem na 199% pewny, że stan na liczniku jest prawdziwy, auto miało tylko 1 właściciela w niemczech i był nim dziadzio ur w 1919r od którego go kupiłem. Mam pełną książke serwisową, przez wszystkie lata był serwisowany w 1 warsztacie. Na jego przebieg również wskazuje ogólnie stan podwozia, podłużnic, amorów, wahaczy, wnętrza, ZERO KOROZJI. Fiesta wygląda poprostu tak jakby wogóle nie jeździła, oprócz tego, że już w Polsce ktoś mi w drzwi przypierdzielił i uciekł... nunu .
W dziale nasze auto możesz zobaczyć jak wygląda moja fiestka

_____
Wczoraj wymieniłem kable WN, jeszcze wcześniej świece. Z oborotami niby ciut lepiej, dopiero po rozgrzaniu autko chodzi fajnie. No i bardzo zauważalne jest to, że lepiej zaczyna przyśpieszać. No i jak narazie nie bede juz przy nim nic robił, styka.
_________________
Chodziłeś po "Tatrach" ??
- zależy po ilu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 15:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Brak nowych postów Co się dzieje z moim zegarkiem?
jaczylibodzio Elektryka 4 2 Lip 2006, 23:03
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi nie wiem co się dzieje z zasilaniem.
Gość Elektryka 4 23 Wrz 2008, 17:06
szynszyl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.