Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

MK3 obroty
Autor Wiadomość
somsiad
[Usunięty]

Wysłany: 6 Cze 2008, 07:31   MK3 obroty

Witam,
Mam fieste z 92 roku silnik 1.3 benzyna i nastepujacy problem. Gdy dodaje
lekko gazu silnik najpierw lekko sie dlawi a potem ladnie wkreca sie na
obroty,ale potem utrzymuje te srednie obroty nawet jak sie nie trzyma gazu i
dopiero po chwili powoli spadaja co to moze byc silnik krokowy czy potencjometr i ile moze kosztowac ?


Pozdrawiam
Somsiad
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 6 Cze 2008, 09:19   

sporo tego jest, musisz poczytać http://www.fiestaklubpols...hp?mode=results
sprawdz kody błędów, będzie szybciej. wystarczy dioda i przewody.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 7 Cze 2008, 08:13   

U mnie takie objawy wskazywały albo cpp albo silnik krokowy.
Zrobiłem test kompa i wyszedł cpp. wymiana na nowy za 185zł i obroty już nie spadają.
Teraz jeszcze leciutko falujące obroty zostały więc może silnik krokowy też się prosi o zajrzenie ;)
 
 
PINISLAV 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 7 Cze 2008, 10:21   

Podłącze sie pod temat

Od jakis 3 tygodni obroty spadaja mi poniżej 500 prawie w każdej sytuacji(niekiedy silnikgaśnie).Zazwyczaj jak uruchamiałem silnik to włączało sie ssanie automatyczne i obroty przez 2-3 sekundy oscylowały w granicach 1200-1300 a teraz od razu wskakują na 450-500???
w tygodniu rozebrałem krokowca (był czysty ale na wszelki wypadek przemyłem), ustawiłem zawory ,przedmuchałem wszystkie gumowe przewody.Poodkręcałem świece przeczyściłem je i ustawiłem odpowiednią przerwę.
Problem niestety nadal występuje.Jedynie zauważyłem że świeca na 1 cylindrze jest troche bardziej okopcona (czarny nalot)na innych był szaro-żółty.

Wszytko inne wydawało sie być dobre.Ogólnie samochód wykręca sie dobrze na obroty.Ale już pare razy zdarzyło sie że zgasł mi na środku skrzyżowania.bawiam sie ze gdy znajde sie w trudnej sytuacji drogowej nie bede wstanie szybko zareagowac i samochod mi zgaśnie.

Mam jeszcze pytanie za co jest odpowiedzialny cylinderek ktory łączy sie z gumowymi przewodami a umieszczony jest w komorze silnika od strony pasażera ma średnicę 2,5-3 cm.

o i co to za puszeczki:



 
 
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 7 Cze 2008, 11:37   

PINISLAV z tymi obrotami to nie masz czasem tak że jak wciśniesz gaz i puścisz to spadają do 500 a po chwili wracają do 1000? I jak spadają a wciśniesz gaz to się silnik dusi i albo gaśnie albo wkońcu się wkręci?

Jeśli tak to zrób test kompa ale na 99% to CPP czyli czyjnik położenia przepustnicy.
 
 
PINISLAV 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 7 Cze 2008, 15:57   

Fiesta ma to do siebie ze za dobrze sie nie wykreca na obroty.
zazwyczaj jak depniesz gaz do podlogi to lekko sie zadławi(800) tak na sekunde.
ale u mnie jest problem innego rodzaju cały czas obroty oscylują pomiedzy 450 a 500 na biegu jałowym.

A dławiła sie lekko zawsze.
 
 
somsiad
[Usunięty]

Wysłany: 22 Cze 2008, 22:22   

Witam,
CPP wymienilem na nowy, wycziscilem krokowca, reset kompa zrobiony i super bylo przez 2 dni. Dzis znowu trzyma troszke wyzsze obroty i dopiero po chwili spada... co to moze byc ? Jeszcze raz zrobic reset ? Dodam ze zero bledow.


Pozdrawiam
Somsiad
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12082
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Cze 2008, 23:36   

PINISLAV napisał/a:
o i co to za puszeczki:
Trapez czy jak by nie określić zaznaczenie z prawej - słynny MAP sensor czyli czujnik podciśnienia w układzie dolotowym (za przepustnicą główną), kwadracik po lewej to zaworek na wężyku od czujnika w/w ma za zadanie "ukształtować" podciśnienie by nadawało się do pomiaru (niweluje bodajże pulsacje, i przepuszcza powietrze bodajże w jedną stronę tylko)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Cze 2008, 19:03   

JoeMix napisał/a:
kwadracik po lewej to zaworek na wężyku od czujnika w/w ma za zadanie "ukształtować" podciśnienie by nadawało się do pomiaru
yyy... eee... a dlaczego ja mam ten sam silnik a zaworka nie ma, tylko po prostu wężyk? Żeby nie było, z oznaczeniami Forda więc chyba oryginalny...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Cze 2008, 19:14   

Bo ty masz z 95r. Pewnie brak. Ja mam xr2i i mam dławik na tym wężyku (inny ale mam). Acha i ten dławik puszcza w obie strony (nie jest to zawór jednostronny - sprawdzałem to na nowym ze sklepu). Jeśli ten dławik zdejmę u siebie, to obroty zaczynają falować jak głupie.

Pozdro:
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12082
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Cze 2008, 19:18   

Nie wiem czy nie jest tak że w jedną przepuszcza lepiej niż w drugą,,, ale na pewno panujące podciśnienie pulsuje w rytm obrotów silnika i to ustrojstwo je że tak powiem wygładza,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
PINISLAV 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 23 Cze 2008, 21:26   

przepuszcza nie przepuszcza , a mnie nadal obroty oscyluja pomiedzy 450-500.

Co poradzicie koledzy.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Cze 2008, 21:28   

PINISLAV, próbowałeś regulacji śrubką na dźwigni od krokowca?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 23 Cze 2008, 21:41   

fakt ze działa jakby jednostronnie. sprawdziłem to na jednostronnym od wężą ogrodowego. fakt ze chodzi super maszyna, ale problem z wolnymi obrotami się robi ze hej! nie pamietam jak to bylo dokladnie, ale potrzebny jest orginal - ten "dławik"

po co ktoś odgrzebał kotleta z 2007 roku?
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
PINISLAV 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 23 Cze 2008, 22:32   

tą śrubka krecilem rok temu ale nie zauwazylem duzej roznicy
tyle ze wtedy mialem problem ze zbyt wysokimi obrotami i pomoglo czyszczenie krokowca i tego szitu od przepustnicy.O i jeszcze jedno pytanko w tamtym roku skrzuszyla mi sie izolacja tych 3 przewodow od czujnika polozenia przepustnicy, zaizolowalem to ale teraz ta izolacja(skrepowalem te praewody tak aby sie nie dotykały) spadła.Są moze jakies koszulki termokurczliwe ale takie ktore mozna przeciać w zdłuż ??
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12082
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Cze 2008, 22:41   

szynszyl napisał/a:
po co ktoś odgrzebał kotleta z 2007 roku?
;-| ?

[ Dodano: Pon Cze 23, 2008 22:42 ]
PINISLAV napisał/a:
Są moze jakies koszulki termokurczliwe ale takie ktore mozna przeciać w zdłuż ??
Nie ma, trzeba wziąć dobra izolacje i normalnie każdy zaizolować, albo coś innego, czegoś takiego jak koszulka termokurczliwa przecięta wzdłuż nie ma - nie zadziała, spadnie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
PINISLAV 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 27 Cze 2008, 18:27   

Pare dni temu rozwalił mi sie centralny w prawych drzwiach wiec postanowilem troche pogrzebac w samochodzie i zaizolowalem przewody od czujnika polozenia przepustnicy(termokurczliwe + izolacja) i odkrecilem troche srube od obrotów.
Wczoraj wydawalo sie ze jest wszystko w normie ale dzisiaj znowu obroty spadały do 500.:(

nie wiem co jest grane.


Jak wczoraj odburzyłem samochod i zdjolem korek od wlewu oleju zauwazylem ze spaliny wydobywają sie z otworu wlewu to normanle????

Prosze o wyjasnienie co to za cylinderek??



 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12082
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Cze 2008, 21:25   

PINISLAV napisał/a:
Jak wczoraj odburzyłem samochod i zdjolem korek od wlewu oleju zauwazylem ze spaliny wydobywają sie z otworu wlewu to normanle???
W niewielkich ilościach tak, po to na korku jest wężyk idący do puszki filtra - aby silnik to zasysał i przepalał,,, pytanie czy to były spaliny czy paru oleju i jak duzo tego było,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 27 Cze 2008, 21:33   

PINISLAV, skoro po odkręceniu śrubki było dobrze, a później znów to samo, to po mojemu komputer sam tak ustawia. Może dostaje lewe wskazania z czujników albo sam dostał demencji starczej...

Co do korka - trochę dymu na początek, po odpaleniu silnika to normalne. U mnie jak silnik się trochę zagrzeje to znika.

A o cylinderek to i ja się chętnie dowiem bo też go niedawno próbowałem rozczaić...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.