Zamknięty przez: szynszyl 10 Lip 2008,  19:15		 | 
	
			Długie światła i podświetlenie zegarów | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 k_myk  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Calypso 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 36  Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2008,  12:36   Długie światła i podświetlenie zegarów
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Coś mi sie nie wydaje, że to fordowskie rozwiązanie... Otóż jak zapalę u siebie długie światła to wyłacza mi się zielone podświetlenie zegarów :yyy: Pytam czy ktoś sie z tym spotkał i przede wszystkim co z tym mozna zrobić?! Trochę bez sensu bo prędkościomierza wogóle nie widać...
 
 
Pozdrawiam
 
k_myk | 
             
						
				_________________ Chory na Fiestę... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SpiderMAN  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 47  Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2008,  13:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie sądzę, u mnie wsio świeci... na długich także... Może ktoś cos wymodził przed tobą. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 k_myk  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Calypso 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 36  Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2008,  14:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Też tak mi się wydaje, ale co?  :yyy: Po wymianie krańcówek okazało się, że w aucie jest brzęczyk, ale gdzie i jak podłączony to nie wiem... Gdzie można znaleśc ten oryginalny? Jakieś pomysły czemu sie tak dzieje? TYlko jak długie światła włącze... | 
             
						
				_________________ Chory na Fiestę... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 stafcio  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2008,  22:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | albo masz zwarcie na jakimś plusie albo masa gdzies nie lapie do konca. ja dzisiaj sie uporałem z bardzo podobnym problemem, jeden kabel byl naderwany i jak go ruszylem to sie urwal. | 
             
						
				_________________ stafciogarage@gmail.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 k_myk  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Calypso 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 36  Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2008,  22:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To pochwal sie który!! W którym miejscu kable kontrolować? Przecież nie będę całej kolumny kierownicy rozbierał... Nie wiem od czego zacząc...     
 
 
P.S. Dodam, że jak chcę tylko "mrygnąć" długimi (do siebie) to wszystko ok, ale jak je włącze (od siebie) to podświetlenie sie wyłacza. Gdyby masa nie łapała, to chyba by mryganie też dawało podobne efekty, co? 
 
 
Pozdrawiam | 
             
						
				_________________ Chory na Fiestę... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 odyniec  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: B. 
                  Wiek: 39  Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Cze 2008,  09:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | k_myk napisał/a: | 	 		  | Też tak mi się wydaje, ale co?  :yyy: Po wymianie krańcówek okazało się, że w aucie jest brzęczyk, ale gdzie i jak podłączony to nie wiem... Gdzie można znaleśc ten oryginalny? Jakieś pomysły czemu sie tak dzieje? TYlko jak długie światła włącze... | 	  
 
po 94 roku brzęczyk był chowany pod zegarami na dole tak zaczepiony...musisz wyjąć zegary i tam na dole taka blaszka wystaje, a na niej pod tym plastikiem jest brzęczyk...
 
fordowskie rozwiązanie jest takie, że jak masz coś nie tak w ogóle z oświetleniem, to nie masz podświetlania zegarów... wiec sprawdz bezpieczniki najpierw, a potem będziem dalej rozmawiać. | 
             
						
				_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marcus_87  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Calypso 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 22 Sie 2005 Posty: 464 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Cze 2008,  09:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | brzeczyk z tego co pamietam jest na wysokosci nawiewow srodkowych po prawej stronie zegarow. jak wyjmiesz kratki nawiewu to zobaczysz bialy przekaznik. | 
             
						
				_________________ Dołącz do Lublin Squad!
 
 
Fiesta calypso RS1300 sprzedana... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 k_myk  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Calypso 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 36  Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Cze 2008,  16:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Słuchajcie. Znalazłem brzęczyk (był w oryginalnym miejscu) i z nim jest raczej wszystko w porządku. Jak sie gimnastykowałem przy kierownicy i pedałach znalazłem zaizolowany kabel. Rozebrałem więc dolną osłonę kolumny kierownicy i zobaczyłem, że ten przewód łączy się (prowizorycznie) z brązowo-czarnym kablem przy lewym przełączniku zespolonym.     Wogóle poprzedni właściciel jakieś niezłe rzeźby tam strzelał w elektryce bo idze gdzieniegdzie specyficzną izolację i trochę kleju termo-topliwego... 
 
 
Niestety nadal nie wiem gdzie leży przyczyna wyłączania się podswietlenia przy włączonych światłach długich... Czy to może być wina przełącznika? Teoretycznie działa, ale zauważyłem, że brzeczyk lubi wariowac jak sie manipuluje tym brzęczykiem... 
 
 
Jakieś pomysły?     
 
 
P.S. Bezpieczniki są ok.
 
 
Pozdrawiam... | 
             
						
				_________________ Chory na Fiestę... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Cze 2008,  18:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Masz po prostu funkcje "black panel" czy jakoś tak polegająca na wygaszeniu w nocy we wnętrzu wszystkiego, wskaźników, zegarków konsolek, itp za wyjątkiem lekkiego podświetlania prędkościomierza,,, taki bajer w drogich chyba autach, gdzieś słyszałem,,, i może ktoś celowo to tak podłączył | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 k_myk  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Calypso 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 36  Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Cze 2008,  11:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie no... Gdyby mi sie prędkościomierz delikatnie podświetlał to by nie było dyskusji, to raz    Dwa, to chyba zbyt ambitna funkcja jak na fiestę, a nie zauwazyłem jakiejś dziczy przy przewodach... No bo gdzie niby mogło by to być zamontowane jak nie przy kierownicy? 
 
 
Śmierdzi mi ten zespolony... tylko pytanie, co można z nim jeszcze zrobić, poza przepłukaniem wtyczki kontaktem?
 
 
P.S. Jedyne co mi się podświetla przy długich to ich niebieska kontrolka... 
 
 
Pozdrawiam 
 
 
[ Dodano: Pon Cze 23, 2008 00:15 ]
 
Gmeranie przyniosło pewne rezultaty... Raczej na pewno to wina przełącznika (jakiegoś połączenia), bo zauważyłem, że jak się włączy długie światła i delikatnie ruszy się przełacznikiem to podświetlenie się pojawia    
 
 
Da się jakoś zdjąć/wymontowac ten przełącznik bez odkręcania kierownicy? Najwidoczniej coś w nim nie do końca styka... 
 
 
Jak dziada podejść?     
 
 
Pozdrawiam
 
k_myk    | 
             
						
				_________________ Chory na Fiestę... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marcus_87  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Calypso 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 22 Sie 2005 Posty: 464 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 k_myk  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Calypso 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 36  Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Cze 2008,  11:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | marcus_87 napisał/a: | 	 		  u mnie jak wariowal zespolony to wlalem w niego kontaktu az wyplywalo, na drugi dzien jak nowy byl    | 	  
 
 
Twój post dał mi motywację, której szukałem    Poszedłem do auta, rozgrzebałem zalałem zespoleńca i jestem pewien, że to była jego wina. Podświetlenie zegarów wróciło do normy. Prawie, bo ja wyłączam lewy kierunkowskaz to jest bardzo krotka przerwa w "zasilaniu"        
 
 
Aczkolwiek, dalej było by fajnie wiedzieć jak można go zdjąć i obadać...
 
 
Pozdrawiam | 
             
						
				_________________ Chory na Fiestę... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dariusz_wawa [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Cze 2008,  12:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Odkręcasz 2 śruby od osłony licznika - zdejmujesz osłonę,dwie z wierzchu i 4 od dołu ( te na czarnej obudowy kolumny). Zdejmujesz plastiki , odpinasz 2 kostki i odkręcasz 1 śrubę która trzyma zespolny i masz go w ręku.Podobno były zespolone rozkręcane i nitowane. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 k_myk  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Calypso 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 36  Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Cze 2008,  12:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Dariusz_wawa napisał/a: | 	 		  | Odkręcasz 2 śruby ..... | 	  
 
 
Wszystko spoko, aż do tej śruby w zespolonym... Plastiki już nie raz rozbierałem, kostki wyjmowałem, ale tej śruby, która go trzyma nie zauwazyłem... W którym dokładnie miejscu jej szukać? Wiem, że tam niby dużo miejsca nie ma, bo to małe dziadostwo, ale jakoś nie pamiętam tam żadnej śruby    
 
 
Z góry dzięki i Pozdrawiam    | 
             
						
				_________________ Chory na Fiestę... | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez szynszyl 29 Cze 2008,  15:34, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dariusz_wawa [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Cze 2008,  12:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Od góry na samym srodku przechodzi przez zespolony do kolumny kierowniczej | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Cze 2008,  13:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak zdejmiesz osłonę to na górze koło wyłącznika awaryjnych. Przy rozbieraniu nie zedziw się jak co nieco z nioego wyskoczy     . Po moich poprawkach trzy razy rozbierałem go i składałem, bo albo wogóle kierunku mnie było, albo świecił na stałe itd itd     .  
 
 
Powodzenia. | 
             
						
				_________________ Prędkość była dobra   , tylko zakręt był za ciasny   
 
Czarnula Tommura   
 
Sędzia KJS, PPAiK i inne   
 
FKP RACE&RALLY TEAM
 
Automobilklub Zachodniopomorski | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 k_myk  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Calypso 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 36  Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Cze 2008,  11:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dupa zbita      Już myślałem, że jest ok... Nic się w sumie nie zmieniło. Dalej jest tak jakby ten zespolony nie kontaktował... W sumie szkoda go wymieniać, bo działa (kierunki, światła, etc.) tylko te pier :1xf: podswietlenie     
 
 
Spróbuję go w cholerę wymontować i obejrzeć jeszcze raz na spokojnie. Odezwę się     | 
             
						
				_________________ Chory na Fiestę... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 odyniec  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: B. 
                  Wiek: 39  Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Cze 2008,  13:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak masz mozliwosc to podmien zespolony. a jak nie, to jesli wszystkie bezpieczniki sa ok, to sprawdzic musisz instalacje od podswietlania zegarów. | 
             
						
				_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Cze 2008,  21:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | k_myk napisał/a: | 	 		  | Dupa zbita  ....: | 	  
 
Powiem ci co masz zle:
 
komus sie popsuła kiedys instalacja od podświetlenia zegarów i zgasły. Zeby sie nie meczyć i wysilac umysłem podłączył to pod plus od swiateł mijania. Jak zapalasz swiatla dlugie to mijania gasną wiec sprawa jest prosta gasnie podświetlenie. Musisz mi powiedziec czy po właczeniu swiateł w dowolna pozycje swieci sie podswietlenie deski tj. wszelkie pokretła itd. jesli tak to sprawe masz rozwiazaną. Sprawdz czy po włączeniu długich na tzw miganie gdy sie ciagnie dźwignie to swieca sie długie a jak puscisz to gasna i czy wtedy też sie swieci badz gasnie podświetlenie zegarów. Jak to mi napiszesz to napisze co dalej.
 
 
druga opcja jest taka ze zespolony jest do bani. | 
             
						
				_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez szynszyl 29 Cze 2008,  15:35, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 odyniec  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: B. 
                  Wiek: 39  Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Cze 2008,  09:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kazi napisał/a: | 	 		  | ......... | 	  
 
ale w fiescie fabrycznie jest tak, że jak zapalasz na stałe światła drogowe to mijania gasną, chyba że wajchę od świateł ciągniesz do siebie (czyli chwilowo włączasz światła drogowe) to wtedy palą się i owe drogowe i mijania. | 
             
						
				_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez szynszyl 29 Cze 2008,  15:35, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |