Wymian Chłodnicy - JAK?? |
Autor |
Wiadomość |
grifen
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 47 Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 16 Skąd: TYCHY
|
Wysłany: 14 Lip 2008, 12:19 Wymian Chłodnicy - JAK??
|
|
|
Witam!!
Dzisiaj zkupiłem chłodnice i mam pytanko co bedzie potrzebne do wymiany tej chłodnicy jakie klucze, czy na kanale i czy muszę sciagnąć błotnik??
Szukałem na forum ale nie znalazłem takiej informacji a czas nagli.
Fiesta 1.3 97 enduro.
Pozdrawiam
Przemo |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 14 Lip 2008, 12:53
|
|
|
w mk3 nie musisz zdejmowac zderzaka, pewnie w mk4 tez tak jest. klucze to pewnie 13, 10. musisz spuscic plyn chlodniczy i poodkrecac wszystko. prosta robota. nie potrzeba kanalu, zrobisz to "pod blokiem" |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 14 Lip 2008, 13:00
|
|
|
i oczywiście 4pak browarka... bez tego ani rusz... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
grifen
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 47 Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 16 Skąd: TYCHY
|
Wysłany: 14 Lip 2008, 13:06
|
|
|
stafcio napisał/a: | w mk3 nie musisz zdejmowac zderzaka, pewnie w mk4 tez tak jest. klucze to pewnie 13, 10. musisz spuscic plyn chlodniczy i poodkrecac wszystko. prosta robota. nie potrzeba kanalu, zrobisz to "pod blokiem" |
Jeszcze małe pytanko!!
Looknełem na to wczoraj i wygladało to jakby chłodnica była z góry i z dołu przykręcona na śrubach typ imbus. Czy wystarczy tylko te poodkręcać czy jeszcze cos się na mnie czai .
No i bez czteropaka to napewno sie nieobedzie |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 14 Lip 2008, 13:31
|
|
|
w tychach to chyba tyskie sie pija co?
zacznij odkrecac wszystko co trzyma chlodnice i bedziesz wiedzial ile tego ją trzyma. łatwa robota, poradzisz |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 39 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 14 Lip 2008, 18:12
|
|
|
niedawno wymieniałem chłodnicę, jeżeli jest tak jak w 1,8d to masz do odkręcenia 1 śrubkę od wentylatora, i 2 śrubki od uchwytów chłodnicy. Na dole chłodnica jest osadzona w odpowiednich otworach, które blokują chłodnicę w poziomie. Zanim odkręcisz te śruby to może najpierw spuść płyn chłodniczy, w prawym dolnym rogu (stojąc przed autem) masz korek na śrubokręt krzyżowy - podstaw jakieś naczynie pod auto, zleci około 4 litrów płynu. Do tego węże śrubokrętami albo nasadki 6 albo 7 mm. Chyba wszystko już jasne |
|
|
|
 |
grifen
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 47 Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 16 Skąd: TYCHY
|
Wysłany: 15 Lip 2008, 11:23
|
|
|
Seb0l napisał/a: | niedawno wymieniałem chłodnicę, jeżeli jest tak jak w 1,8d to masz do odkręcenia 1 śrubkę od wentylatora, i 2 śrubki od uchwytów chłodnicy. Na dole chłodnica jest osadzona w odpowiednich otworach, które blokują chłodnicę w poziomie. Zanim odkręcisz te śruby to może najpierw spuść płyn chłodniczy, w prawym dolnym rogu (stojąc przed autem) masz korek na śrubokręt krzyżowy - podstaw jakieś naczynie pod auto, zleci około 4 litrów płynu. Do tego węże śrubokrętami albo nasadki 6 albo 7 mm. Chyba wszystko już jasne |
Dzieki za porady.
Wszystko udało mi się zrobić A to dla tych którzy morze będę robić coś podobnego w przyszłości:
Na dole do odkręcenia po 2 śruby po dwóch stronach klucz 10.
Odkręcenie reflektorów po obu stronach - lepsze dojście do chłodnicy.
Zlanie plynu - tak jak pisaliście.
Ściagniecie opasek z węży - tu było najwięcej problemu. Opaski orginalne na ścisk - trzeba
mieć szeroki kleszcze żeby je złaptać i scisnąc. No i tu mała porada (może już ktoś to opisywał) najlepiej mieć opaski ściskajace do kabli scisnąć opaske na wężu i założyc opaske na jeje uchwyt - zacisnąc i puscić kleszcze. Bedziemy mieli problem z głowy gdy bedziemy zakladać opaski na nową chlodnice.
wyciągamy chłodnice wraz z wentylatorem
montujemy nowa na szynie i delikatnie zakładamy z powrotem
Zakladamy węze i zaciskamy opaski orginalne przez obcięcie szczypcami opasek do kabli.
reszta to już wiecie sami.
Mój czas to 4 godz ze schłodzeniem silnika i odpowietrzeniem ukladu chłodzenia;
+ browary |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.