Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Wymian Chłodnicy - JAK??
Autor Wiadomość
grifen 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 47
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 16
Skąd: TYCHY
Wysłany: 14 Lip 2008, 12:19   Wymian Chłodnicy - JAK??

Witam!!
Dzisiaj zkupiłem chłodnice i mam pytanko co bedzie potrzebne do wymiany tej chłodnicy jakie klucze, czy na kanale i czy muszę sciagnąć błotnik??
Szukałem na forum ale nie znalazłem takiej informacji a czas nagli.
Fiesta 1.3 97 enduro.

Pozdrawiam
Przemo
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 14 Lip 2008, 12:53   

w mk3 nie musisz zdejmowac zderzaka, pewnie w mk4 tez tak jest. klucze to pewnie 13, 10. musisz spuscic plyn chlodniczy i poodkrecac wszystko. prosta robota. nie potrzeba kanalu, zrobisz to "pod blokiem"
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 14 Lip 2008, 13:00   

i oczywiście 4pak browarka... bez tego ani rusz...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
grifen 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 47
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 16
Skąd: TYCHY
Wysłany: 14 Lip 2008, 13:06   

stafcio napisał/a:
w mk3 nie musisz zdejmowac zderzaka, pewnie w mk4 tez tak jest. klucze to pewnie 13, 10. musisz spuscic plyn chlodniczy i poodkrecac wszystko. prosta robota. nie potrzeba kanalu, zrobisz to "pod blokiem"


Jeszcze małe pytanko!!
Looknełem na to wczoraj i wygladało to jakby chłodnica była z góry i z dołu przykręcona na śrubach typ imbus. Czy wystarczy tylko te poodkręcać czy jeszcze cos się na mnie czai :-P .
No i bez czteropaka to napewno sie nieobedzie :twisted:
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 14 Lip 2008, 13:31   

w tychach to chyba tyskie sie pija co? :D

zacznij odkrecac wszystko co trzyma chlodnice i bedziesz wiedzial ile tego ją trzyma. łatwa robota, poradzisz ;)
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Seb0l 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 39
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: SMY ....
Wysłany: 14 Lip 2008, 18:12   

niedawno wymieniałem chłodnicę, jeżeli jest tak jak w 1,8d to masz do odkręcenia 1 śrubkę od wentylatora, i 2 śrubki od uchwytów chłodnicy. Na dole chłodnica jest osadzona w odpowiednich otworach, które blokują chłodnicę w poziomie. Zanim odkręcisz te śruby to może najpierw spuść płyn chłodniczy, w prawym dolnym rogu (stojąc przed autem) masz korek na śrubokręt krzyżowy - podstaw jakieś naczynie pod auto, zleci około 4 litrów płynu. Do tego węże śrubokrętami albo nasadki 6 albo 7 mm. Chyba wszystko już jasne :)
 
 
 
grifen 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 47
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 16
Skąd: TYCHY
Wysłany: 15 Lip 2008, 11:23   

Seb0l napisał/a:
niedawno wymieniałem chłodnicę, jeżeli jest tak jak w 1,8d to masz do odkręcenia 1 śrubkę od wentylatora, i 2 śrubki od uchwytów chłodnicy. Na dole chłodnica jest osadzona w odpowiednich otworach, które blokują chłodnicę w poziomie. Zanim odkręcisz te śruby to może najpierw spuść płyn chłodniczy, w prawym dolnym rogu (stojąc przed autem) masz korek na śrubokręt krzyżowy - podstaw jakieś naczynie pod auto, zleci około 4 litrów płynu. Do tego węże śrubokrętami albo nasadki 6 albo 7 mm. Chyba wszystko już jasne :)


Dzieki za porady.
Wszystko udało mi się zrobić :jupi: A to dla tych którzy morze będę robić coś podobnego w przyszłości:
Na dole do odkręcenia po 2 śruby po dwóch stronach klucz 10.
Odkręcenie reflektorów po obu stronach - lepsze dojście do chłodnicy.
Zlanie plynu - tak jak pisaliście.
Ściagniecie opasek z węży - tu było najwięcej problemu. Opaski orginalne na ścisk - trzeba
mieć szeroki kleszcze żeby je złaptać i scisnąc. No i tu mała porada (może już ktoś to opisywał) najlepiej mieć opaski ściskajace do kabli scisnąć opaske na wężu i założyc opaske na jeje uchwyt - zacisnąc i puscić kleszcze. Bedziemy mieli problem z głowy gdy bedziemy zakladać opaski na nową chlodnice.
wyciągamy chłodnice wraz z wentylatorem
montujemy nowa na szynie i delikatnie zakładamy z powrotem
Zakladamy węze i zaciskamy opaski orginalne przez obcięcie szczypcami opasek do kabli.
reszta to już wiecie sami.

Mój czas to 4 godz ze schłodzeniem silnika i odpowietrzeniem ukladu chłodzenia;
+ browary :devil:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 15:26
rufffio
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zapisać plik z Youtube lub Googlevideo
jackrzec Linkownia 31 30 Paź 2018, 14:27
mihaitydor


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.