[mk4] gaśnie na biegu jałowym jak jest zimny |
Autor |
Wiadomość |
radost [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 17:10 [mk4] gaśnie na biegu jałowym jak jest zimny
|
|
|
Witam wszystkich "fiestowiczów". Problem jak w temacie. Czy w mk4 da się zrobić diagnostykę jak w mk3 za pomocą diody lub brzęczka? Jeśli tak to gdzie jest złącze? Szukałem na forum ale opisywana jest tylko diagnostyka mk3. Dodam, że obroty są stabilne, nie skaczą, opadają poprawnie w trakcie zmiany biegu. Auto ładnie przyśpiesza, nie szarpie. Jedyny problem to za niskie obroty biegu jałowego dopuki auto się nie rozgrzeje (często gaśnie). Obstawiam:
- silnik krokowy (nie wiem jak go sprawdzić),
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten co steruje kompem (nie wiem gdzie go szukać i jak sprawdzić).
Proszę znawców tematu o podpowiedzi. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 17:26
|
|
|
mk4 nie ma kodów migowych, tu już jest interfejs na obd2 i badanie przez podłączenie do komputera.
silnik krokowy(chyba już bypass) to wyczyścić i sprawdzić czy się poprawi |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
radost [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 19:27
|
|
|
Dodam jeszcze, że jak odpinam wtyczkę od tego "krokowca" podczas pracy silnika (zimnego) to nie ma żadnej różnicy t.j. silnik chodzi na granicy zgaśnięcia. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 19:33
|
|
|
niech się wypowiadają właściciele kosiarek, bo ja tego silnika nie znam... ale na moje to ten krokowy się zatarł, bo po wypięciu powinien się zamknąć |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
radost [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 19:43
|
|
|
Marcin napisał/a: | na moje to ten krokowy się zatarł, bo po wypięciu powinien się zamknąć |
...on jest ciągle zamknięty
Czy w endurze 1.3 zawór bocznikowy działa na zasadzie silnika czy jest to zwykły elektrozawór (cewka) z dwoma położeniami 0-1? W kostce są tylko dwa kable. |
|
|
|
|
jerzol
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 52 Dołączył: 12 Paź 2006 Posty: 6 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 5 Wrz 2008, 14:57
|
|
|
radost napisał/a: | Marcin napisał/a: | na moje to ten krokowy się zatarł, bo po wypięciu powinien się zamknąć |
...on jest ciągle zamknięty
Czy w endurze 1.3 zawór bocznikowy działa na zasadzie silnika czy jest to zwykły elektrozawór (cewka) z dwoma położeniami 0-1? W kostce są tylko dwa kable. |
Silnik krokowy dostaje różne napięcia i chyba działa w systemie ciągłym. Ja z moim stworem mam podobny problem. Jestem już po wymianie czujnika temperatury cieczy, silnik krokowy miałem założony taki za 80 zł a wczoraj założyłem już oryginał za masę kasy i problem nie ustał. Gaśnie na zimnym silniku bez względu na to na czym jedzie -benzyna lub gaz bez znaczenia. CPP pomierzony bo do środka nie da się dostać.Przepływomierz powietrza przeczyszczony.Kable nowe NGK. Jeszcze pozostaje przeczyszczenie przepustnicy. No i szukaj człowieku przyczyny . Może zaawansowani spece się wypowiedzą co jeszcze można zrobić czy tylko rozłożyć ręce bo te typy tak mają pozdrawiam Jerzy |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.