Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Stuki w zawieszeniu - amortyzatory
Autor Wiadomość
selos 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 34
Skąd: Lublin
Wysłany: 14 Mar 2007, 08:05   [MK3] Stuki w zawieszeniu - amortyzatory

Witam,
w moim aucie słychać dość nieprzyjemne stuki w zawieszeniu podczas jazdy po dołach, byłem na sprawdzeniu luzów i amorów, luzów nie znaleźli żadnych a amory mają po 64-66% czyli jeszcze nie najgorzej a mimo to coś stuka(zwłaszcza z tyłu), moje podejrzenie padło na rozbite tulejki przy mocowaniu amortyzatora u góry bo jak otworzę bagażnik i lekko nacisnę tył samochodu i puszczę to słychać wyraźnie że stukanie jest na górze kolumny.
Czy takie tulejki da się gdzieś dostać czy przez taki pierduł będę musiał zabulić za nowe amory? a może to jeszcze coś innego stuka?
pozdro...
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Lip 2010, 23:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Mar 2007, 12:57   

jak z przodu wali na dziurach to siadły sprężyny i amortyzator dobija do końca . trzeba dać do hartowania . Co do tyłu nie pomoge bo mam inaczej zupełnie .
 
 
 
selos 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 34
Skąd: Lublin
Wysłany: 14 Mar 2007, 15:37   

nie sądzę żeby z przodu sprężyny dobijały do twardego bo stukanie w zawieszeniu słychać też na mniejszych nierównościach a poza tym wygląd zewnetrzny samochodu na to nie wskazuje (położenie koła względem nadkola)
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Mar 2007, 15:50   

Tuleje stabilizatora, łącznik stabilizatora? Końcówki drążków (nie wiem czy one mogą stukać)? Sprawdź, ale nie na wytrząsarce tylko ręcznie, na kanał, złap auto za szyny, podłużnicę, czy cokolwiek i pouwieszaj się, od razu słychać co stuka ;)
 
 
selos 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 34
Skąd: Lublin
Wysłany: 14 Mar 2007, 15:59   

sprawdzałem też na własną rękę na kanale i nic nie znalazłem z luzów, końcówki ok a stabilizatora nie ma w moim aucie, tak jak pisałem wcześniej: stuki są raczej w górnej części kolumny przynajmniej z tyłu bo o tył chodzi mi przede wszystkim
 
 
LUTEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 26
Skąd: Paniówki
Wysłany: 14 Mar 2007, 16:09   

Z tyłu,z góry sprężyna jest ułożona na gumie w kształcie niecki.Zobacz czy sprężyna leży prawidłowo w amortyzatorze czy nie jest przekręcona,poświeć lampą pod nadkole i zobacz co się dzieje gdy następuje nacisk na koło.
Przedewszystkim trzeba zobaczyć co i jak tam pracuje,wtedy można coś wnioskować.
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 15 Mar 2007, 20:49   

selos napisał/a:
a amory mają po 64-66%
czyli tyle wynosi sprawnosc sprezyny, nie amora... za 124 zł szt. masz gazowe...
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
selos 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 34
Skąd: Lublin
Wysłany: 15 Mar 2007, 21:41   

no tak kupić nowe amory to nie sztuka a ja właśnie próbuję uniknąć sporego wydatku a swoją drogą to czy w miarę sprawne amory mogą stukać wewnątrz ?
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 15 Mar 2007, 21:48   

sam nie wiesz czego chcesz.. oglądnąć jak amor siedzi tp nie sztuka. popuśc śruby na amorze w bagazniku i popuść tylną belkę.. wysunie się
a ja ci mówię że maszyny na stacjach nie sprawdzą amora tylko sprężyny.. więc masz na moje oko amory do dupy i tyle
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
LUTEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 26
Skąd: Paniówki
Wysłany: 15 Mar 2007, 22:13   

Zgadzam się z Szynszylem,za dużo kombinujesz a my sie tu staramy każdemu dogodzić. Ja 3 dni temu wymieniałem amory Magneti-marelli gazowy 85zł sztuka i nie płaczę mimo że teraz nie mam za co żyć.Chytry 2 razy traci.
 
 
 
selos 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 34
Skąd: Lublin
Wysłany: 16 Mar 2007, 17:03   

pewnie to się skończy wymianą amorów tak jak piszecie, ale faktycznie to nie jest dużo roboty sprawdzić i chyba wyjmę jedną kolumnę żeby zobaczyć co się dzieje zanim kupię nowe amory, a tak poza tym to jakie polecacie z tych tańszych?
 
 
raferi
[Usunięty]

Wysłany: 16 Mar 2007, 17:23   

selos,
selos napisał/a:
a amory mają po 64-66%
:lol: Takie wartości procentowe świadczą o prawie 100% sprawności. Dla jasności: sprawność amortyzatora nie może wynosić "100", bo byłby to w zasadzie pręt sztywny.
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 16 Mar 2007, 17:27   

Nie w zasadzie tylko na pewno - nowe amory mają sprawnośc w granicach 75-78% w zależności czy to są olejowe czy gazowe. Graniczna wartość przy której amortyzatory powinno sie wymienić to mniej niż 60%-55%
_________________
 
 
 
Radziu 

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Imię: Radek
Wiek: 37
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 105
Skąd: Nakło n/ Not.
Wysłany: 11 Kwi 2007, 14:56   

Ja mam tez pytanie odnosnie takich samych stuków jak kolega "selos". Bylem dzis na sprawdzeniu amorkow i wynik byl: lewy 79% a prawy 75%, czyli wedluk tego co Łokmen pisze sa sprawne, a stuki sa. Czy przy górnym mocowaniu sa jakies gumy wymienne, czy to ta tulejka w amortyzatorze sie wyrobila?
_________________
Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)

Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI

I Kaczka 99' 1.3
 
 
beliaal1 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Andrzej
Wiek: 42
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 179
Skąd: szczecin
Wysłany: 12 Kwi 2007, 08:50   

ja miaolem sprawne amory i stukało co sie okazało gumki wydechu strzeliłu i tłukł na kazdej nierównosci wiem ze to nie odpowiedź na pytanie ale moze warto sprawdzić czy nie ma sladów na tłumiku obijania
_________________
Peugeot 405 93 1,9D
 
 
 
Radziu 

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Imię: Radek
Wiek: 37
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 105
Skąd: Nakło n/ Not.
Wysłany: 12 Kwi 2007, 21:59   

Przy tłumiku gumy mam dobre bo wymieniałem jakieś 5 miesięcy temu.
_________________
Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)

Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI

I Kaczka 99' 1.3
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 15 Lip 2011, 10:34   

odkopie temat...

jak wygląda ori śruba od górnego mocowania amora, jest w całości gwintowana czy tylko końcówka?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Lip 2011, 10:49   

w mk3 gwintowana nakrętka samokontrująca, amor gwintowany jest kilka cm
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 15 Lip 2011, 11:00   

chodzi mi o górne mocowanie z tyłu
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Lip 2011, 11:09   

w mk3 z tyłu wystają 3 nakrętki. 2x 13 klucz po przeciwnych stronach tryzmają amor do budy, 1 nakrętka w poziomie ze śrubą trzyma kaptur od sprężyny na amorze
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.