| 
		[MK3] za duże ciśnienie oleju | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 stafcio  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Wrz 2008,  12:24   [MK3] za duże ciśnienie oleju
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Po zamontowaniu wskaźnika ciśnienia oleju w silniku zetec mam za duże wskazania. Po nagrzaniu się silnika wskaźnik pokazuje 4 do 5 bar przy biegu jałowym. Jak wdepne pedał to wskazuwka podnosi się minimalnie. wg instrukcji Haynes na jałowym powinno być od 1.3 do 2.5bar
 
 
jaka może byc tego przyczyna?
 
czy kanaliki olejowe mogą być na tyle zapchane, że ciśnienie jest większe?
 
czy jest jakiś zawór olejowy w bloku    | 
             
						
				_________________ stafciogarage@gmail.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Wrz 2008,  18:45   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ciśnieniem oleju steruje zaworek w pompie... pomijając prawidłowość wskazań i wyskalowanie przyrządu, gdzie masz czujnik? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź
   
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Wrz 2008,  20:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dokładnie podłącz jakiś pewny wskaźnik warsztatowy . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 stafcio  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Wrz 2008,  09:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               czujnik jest wkrecony w miejsce standardowego czujnika. wczesniej byl wmontowany w silnik cvh i wskazywal poprawnie.
 
czy ewentualnie ten zawór mógł sie zapchać? | 
             
						
				_________________ stafciogarage@gmail.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Wrz 2008,  11:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak by był zapchany to by było za niskie ciśnienie,,, bo by za mało przepuszczał, a że przepuszcza za dużo to pewnie spręzynkę szlag trafił i trzeba wymienić zaworek/pompę. nie wiem co tam jest wymienialne. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź
   
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Wrz 2008,  11:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | powinno być 2,5 bara przy 2000 . Jest to pewnego rodzaju zawór upustowy . Wiec zapchanie takiego zaworka może podnieść ciśnienie w magistrali . Sprawdź zwykłym manometrem czy to właściwy pomiar jeśli tak to napraw usterkę bo obrócisz panewki . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Wrz 2008,  16:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  |  Sprawdź zwykłym manometrem czy to właściwy pomiar jeśli tak to napraw usterkę bo obrócisz panewki . | 	  
 
 
Możesz to rozwinąć, bo zawsze myślałem że panewki sa blokowane w swoim położeniu, przez ząbek, albo coś takiego.. | 
             
						
				_________________ Był:
 
Fiat 126p Elegant 1998 r.
 
Była:
 
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
 
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
 
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Wrz 2008,  16:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jedno pytanie czy te "wysokie ciśnenie" oleju jest zarówno na zimnym i ciepłym siniku    i jaki olej masz zalany    | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Wrz 2008,  16:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Być może wskaznik zle współpracuje z czujnikiem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 stafcio  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Wrz 2008,  18:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Lokmen napisał/a: | 	 		  jedno pytanie czy te "wysokie ciśnenie" oleju jest zarówno na zimnym i ciepłym siniku    i jaki olej masz zalany    | 	  
 
 
tak, cisnienie jest takie samo na zimnym i ciepłym.
 
olej to półsyntetyk.
 
 
czujnik jest od kompletu ze wskaźnikiem. jak pisalem wyżej, ten sam zestaw był zamontowany na poprzednim silniku i wskazywał poprawnie.
 
 
 	  | Marcinowaty napisał/a: | 	 		  | Możesz to rozwinąć, bo zawsze myślałem że panewki sa blokowane w swoim położeniu, przez ząbek, albo coś takiego.. | 	  
 
 
jak bedzie sucho, to tarcie pociągnie ze sobą panewke mimo ze ma ząbek. | 
             
						
				_________________ stafciogarage@gmail.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź
   
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Wrz 2008,  19:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak bedzie za wysokie również panewki się obrócą . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Wrz 2008,  21:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | 5 bar na zimnym to norma - na ciepłym to rewelacja (o ile nie jest więcej niż faktycznie 5 bar) - mniej wiecej świadczy to o doskonałej kondycji silnika, ale dla pewności można podjechać do mechanika i sprawdzić na manometrze ile jest faktycznie | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Wrz 2008,  21:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               na ciepłym silniku 5 barów na wolnych obrotach to stanowczo za duzo, tak jak napisał Dioda moze sie panewka obrucić. Są 2 opcje:
 
 
1) zegar lub czujnik uwalony;
 
2) zawór w pompie sie zawiesił | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 stafcio  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź
   
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2008,  21:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to zrób test na swoim silniku . Zaworek masz pod filtrem , wymontuj pompe zablokuj zaworek szczelnie i dalej . bedziesz miał pewność jak się obrócą . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |