| [MK3] Sprawdzanie kompresji - PYTANIE | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | FreeHack [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2008,  09:17   [MK3] Sprawdzanie kompresji - PYTANIE | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam! 
 Mam prośbę, czy moglibyście zdradzić tajnik zabiegu wymienionego w temacie? Dysponuję miernikiem. Z tego co wiem, należy go wkręcić w poszczególne gniazda świec, wcisnąć maksymalnie pedał gazu i zakręcić rozrusznikiem, po czym odczytać rezultat - i tak z każdym gniazdem przy odłączonych przewodach WN. Proszę o potwierdzenie lub sprostowanie powyższej metody. Z góry dziękuję.
 
 Pozdrawiam,
 FreeHack
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez FreeHack 25 Wrz 2008,  14:19, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2008,  09:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | dokładnie tak jak opisujesz wykręcasz wszystkie świece wkręcasz przyrząd siadasz do auta gaz w podłogę i kręcisz rozrusznikiem parę sekund |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FreeHack [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2008,  09:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | Luki86, serdeczne dzięki:) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mss   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 36
 Dołączył: 24 Kwi 2008
 Posty: 31
 Skąd: Łomża
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2008,  10:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | kwestia czy zrobisz to na zimnym czy na cieplym. |  
				| _________________ 0-60 mph - 7.76 s
 0-400m - 16.12 s
 powered by Gtech
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FreeHack [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2008,  11:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zauważyłem, że istnieje kilka teorii dotyczących pomiaru kompresji. Jedni twierdzą, że należy go dokonywać na zimnym, drudzy że na ciepłym silniku(rozgrzanym do właściwej temperatury pracy). Jak jest w rzeczywistości? Proszę o oświecenie. Z góry dzięki. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mss   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 36
 Dołączył: 24 Kwi 2008
 Posty: 31
 Skąd: Łomża
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2008,  18:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | na pewno na zimnym bedziesz mial nizszy wynik, piescienie nie rozszerzone, szerokie zamki, mniejsza komprecha itd. zmierz tak i tak i juz. |  
				| _________________ 0-60 mph - 7.76 s
 0-400m - 16.12 s
 powered by Gtech
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FreeHack [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2008,  20:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablon   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 02 Lut 2008
 Posty: 497
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2008,  09:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jesli mozesz podaj wyniki na zimnym i ciepłym silniku devil |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stafcio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 44
 Dołączył: 04 Lut 2007
 Posty: 1068
 Skąd: uRSynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2008,  11:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | zalezy ci zeby wiedziec jaka jest kompresja jak jezdzisz a nie jak samochod stoi pod blokiem wiec kompresje zrob na rozgrzanym. ja dzisiaj rano robilem na rozgrzanym. ale gwoli sprawdzenia teorii zrob na zimnym i cieplym i podziel sie spostrzezeniami. |  
				| _________________ stafciogarage@gmail.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LOY   Członek Honorowy FKP
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 16 Mar 2005
 Posty: 1367
 Skąd: Zamość/Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2008,  12:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | na ciepłym ...interesuje ciebie kompresja  przy normalnych warunkach pracy...a uzytkujemy silnik ciepły a nie zimny  . zimny silnik zafałszuje wyniki  na plus   |  
				| _________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FreeHack [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2008,  13:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuję Panowie za zainteresowanie tematem. A teraz kolejno;):
 
 pablon: sprawdzałem kompresję na silniku, który zdołał nieco ostygnąć(2 godziny na wolnym powietrzu;) ) Wyniki prezentują się następująco:
 
 1: 11,7
 2: 12,10
 3: 11,75
 4: 12,75
 
 Myślę, że rezultat jest poprawny - nie ma wyższej rozbieżności niż 10%.
 
 stafcio W poniedziałek sprawdzę kompresję zarówno na zimnym(po nocy) jak i na ciepłym silniku i podzielę się spostrzeżeniami:)
 
 LOY Jesteś pewien, że przy zimnym silniku sprężanie będzie wyższe? Moim skromnym zdaniem wprost przeciwnie - gdy silnik jest rozgrzany, kompresja jest wyższa, a gdy zimny niższa - w związku ze zjawiskiem rozszerzalności cieplnej elementów silnika. Mogę się jednak mylić, więc gdyby tak było, proszę o sprostowanie:)
 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mss   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 36
 Dołączył: 24 Kwi 2008
 Posty: 31
 Skąd: Łomża
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2008,  17:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | jest ok, sprawdz jeszcze zaraz po zatrzymaniu sie. |  
				| _________________ 0-60 mph - 7.76 s
 0-400m - 16.12 s
 powered by Gtech
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kandyk [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Wrz 2008,  17:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | mss, ...i pozbędziesz się gwintów w gnazadach świec 	  | mss napisał/a: |  	  | jest ok, sprawdz jeszcze zaraz po zatrzymaniu sie. | 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mss   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 36
 Dołączył: 24 Kwi 2008
 Posty: 31
 Skąd: Łomża
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Wrz 2008,  16:32 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kandyk napisał/a: |  	  | mss, ...i pozbędziesz się gwintów w gnazadach świec 	  | mss napisał/a: |  	  | jest ok, sprawdz jeszcze zaraz po zatrzymaniu sie. | 
   | 
 co Ty chrzanisz za glupoty ? ile razy wymienialem swiece w samochodach jak tylko klient przyjechal i zadnych problemow nie bylo
 |  
				| _________________ 0-60 mph - 7.76 s
 0-400m - 16.12 s
 powered by Gtech
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablon   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 02 Lut 2008
 Posty: 497
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Wrz 2008,  11:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mi mierzyli kompresje w warsztacie wiec na zimnym,  na wszystkich garach około 8,5. Nie wiem co mam o ty mysleć, czekam na twoje pomiary  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FreeHack [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Wrz 2008,  11:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam ponownie. 
 Otóż dzisiaj dokonałem ponownego pomiaru kompresji w dwóch fazach - zimny(po nocy) i rozgrzany(wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej między OR). Poniżej prezentuję rezultaty zwracając honor LOY i przyznając rację, iż kompresja jest wyższa przy zimnym silniku. Dodam, że norma dla mojego silnika wynosi 1,12MPa - 1,48MPa, co w przeliczeniu na bary(tej jednostki użyłem do odczytu z manometru) daje odpowiednio od 11,2 do 14,8.
 
 Wyniki:
 
 Zimny silnik:
 
 1 - 12,7
 
 2 - 12,1
 
 3 - 12,2
 
 4 - 13,1
 
 
 
 Rozgrzany silnik:
 
 1 - 11
 
 2 - 11,1
 
 3 - 11,5
 
 4 - 11,8
 
 Moim zdaniem wszystko wygląda poprawnie, jednak fiestka pobiera spore ilości oleju(dokładnej wartości nie jestem w stanie podać, ale są to osiągi rzędu 1l/1000km z powodzeniem). Dodatkowo auto tuż po odpaleniu i przegazówce lubi sobie ciut pokopcić na biało(nigdy na niebiesko). Nie widać nigdzie żadnych wycieków oleju, zarówno z góry jak i z dołu pojazdu. Jak sądzicie? Czy duże jest prawdopodobieństwo, że winą tego stanu są uszczelniacze zaworowe? Czekam na opinie i z góry dziękuję.
 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kandyk [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Wrz 2008,  14:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | mss, Pewnie! "Kto może, jak nie prywaciorze"...Widać do różnych samochodówek chodziliśmy...Poza tym..."jeża przez lejek też posunąć można" 	  | mss napisał/a: |  	  | co Ty chrzanisz za glupoty ? ile razy wymienialem swiece w samochodach jak tylko klient przyjechal i zadnych problemow nie bylo | 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mailo_86   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Michał
 Dołączył: 04 Sie 2007
 Posty: 9
 Skąd: Rybnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Wrz 2008,  18:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | a jak byśmy założyli, że kompresja była by na ciepłym silniku około 8  gdzie tolerancja pracy jest w przedziale 11,2 do 14,8 jak wspominał kolega FreeHack, Wiadomo że czym więcej tym lepiej dla nas bo więcej mocy. No ale już mamy sytuacje 8 w tedy do wymiany mamy .... Pytanie do was co mamy do wymiany ? |  
				| _________________ 
   
   
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kandyk [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Wrz 2008,  19:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | mailo_86, Wtedy do wymiany mamy pierścienie tłokowe...albo zaczynamy zbierać na inny silnik 	  | mailo_86 napisał/a: |  	  | mamy sytuacje 8 w tedy do wymiany mamy .... Pytanie do was co mamy do wymiany | 
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablon   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 02 Lut 2008
 Posty: 497
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Wrz 2008,  22:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | A ja mam kompresje około 8 i nie bierze mi ani grama oleju. Nie wiem co mam mysleć czy jużsprzedawać auto czy jeżdzic dalej. Powiem ze jestem przywiozany do mojej fiesty  :patyk: . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |