[MK3] problem w fiesta mk3 - pali na 3 gary |
Autor |
Wiadomość |
kwaku [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lis 2006, 13:42 [MK3] problem w fiesta mk3 - pali na 3 gary
|
|
|
witam
mam problem z moja fiesta z 91r. otoz problem jest nastepujacy, kupilem 4 nowe swiece motocraft i wszystko bylo ok, pojezdze z 1 dzien max 2 i drugi gar przestaje pracowac, wymienilem znow ta swiece i sytuacja sie powtorzyla, jeszcze dodam ze jak przystawie przewod do swiecy to zaczyna gar pracowac, a jak go naloze tak jak powinienen byc to dalej to samo. panowie poradzcie co to moze byc ? zle dopasowane swiece czy tez wina cewki??? moze ktos mial juz podobny przypadek. pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 23 Paź 2008, 12:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Lis 2006, 16:58
|
|
|
na moje oko to nie ma kompresji na tym cylindrze . TO był taki stary chwyt na zatyranego poloneza ze sie nie zakładało przewodów na świece to jeszcze jakoś jeździł . sprawdź kompresje na tym cylindrze to bedzie wiadomo czego szukać . możesz zamienic przewód z na cewce 1-4 2-3 i zobaczyć czy problem nie przeniesie sie na inny cylinder . |
|
|
|
 |
kwaku [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lis 2006, 18:31
|
|
|
witam, kompresja wydaje mi sie ze jest, bo jak zaloze nowa swiece, to przez 1-2 dni wszystko smiga normalnie, i to caly czas tak jakby pada mi swieca w drugim "garze" ... hmm juz nie wiem co mam z tym zrobic bo nie mam zamiaru co 2 dni wkladac nowej swiecy :/ |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Lis 2006, 13:15
|
|
|
przestaje palić bo coś jest albo z mieszanka albo silnik przez pierścienie przepuszcza olej . To sie dzieje przez nagary . Jak byś wyczyścił świece to powinna znowu być dobra . Zamieniłeś przwody na cewce?? |
|
|
|
 |
kwaku [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Lis 2006, 16:30
|
|
|
swieca nie jest w oleju wiec nie ma zabardzo co czyscic a nawet jak wyczyszcze to jej to nie pomaga, załapuje dopiero wtedy jak zdejme przewod z jej troche i przystawie z daleka, przekladajac swiece do innego "garu" takze nie dziala wiec wydaje mi sie ze juz jest nieuzyteczna. gdzies wyczytalem ze koles mial podobny problem takze w fiescie i okazalo sie ze mial zle dopasowane swiece bo jest fiesta byla skladak ,i byl inny silnik, tak sie zastanawiam bo w sumie moja fiesta to tez skladak kupilem ja niedawno, a kupujac swiece poprosilem do fiesty 1.1 z rocznika 91 hmm moze rzeczywiscie mam inny silnik , zabardzo sie na tym nie znam :/ |
|
|
|
 |
djsthonka [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Lis 2006, 16:55
|
|
|
witam powiem ci cos takiego ja mam silnik 1.8 16 co prawda inny ale obiawy masz te same umnie wada była ukryta w module sterującym (komputer) u mnie jest tak ze do kazdego garka w kompie jest tranzystor po wstawieniu do warsztatu znajomego sprawdzilismy praktycznie wszystko włącznie z elektryką i zostal nm na koniec komputer co sie okazało ze na 2 garku byl nadpalony tranzystor wstawilismy drugi i jak reka odjoł juz ponad pól roku jeżdze i niema zadnego probleu pozdrawiam.moze ci sie przyda . |
|
|
|
 |
kwaku [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Lis 2006, 17:04
|
|
|
dzieki za dobre checi ale to niestety mi nie pomoze bo moja fiescina jest na gazniku :( |
|
|
|
 |
daro

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 43 Dołączył: 25 Wrz 2005 Posty: 76 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12 Lis 2006, 17:28
|
|
|
sprawdz czy nie masz zasniedzialych koncowek maetalowych na kablu co zasuwaja sie na swiece moze tam ci nie laczy i nie daje iskry lub sproboj wymienic przewody |
_________________ daro |
|
|
|
 |
kwaku [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Lis 2006, 17:45
|
|
|
przewody sa nowe ale problemu to nie rozwiazalo. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Lis 2006, 23:28
|
|
|
zamieniłeś kolejność przewodów na cewce ?? |
|
|
|
 |
kwaku [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lis 2006, 17:38
|
|
|
wlasnie dzis to zrobilem, wymienilem ta spieprzona swiece i zamienilem przewody 2 z 3. zobaczymy czy teraz padnie swieca dalej na drugim "garze" czy na trzecim.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Lis 2006, 19:53
|
|
|
gdzie masz cewke zapłonowa z tylu bloku silnika ?? jeśli tak to masz silnik 1.3 albo 1,1 . Z tego wniosek ze powinny być tam świece NGK no7 |
|
|
|
 |
kwaku [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lis 2006, 21:01
|
|
|
swiece kupilem orginalne MOTOCRAFT tak jak zalecil mechanik, zobaczymy narazie zamienilem te przewody i czekam na efekt |
|
|
|
 |
pawloplus

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 40 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13 Lis 2006, 22:50
|
|
|
ja miałem to samo. Waliło mi swiece na 1 i 2 garze. Problem był w zaworach. Po regulacji wszystko wróciło do normy |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
 |
kwaku [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lis 2006, 18:15
|
|
|
witam, zamienilem te przewody 2 z 3cim tak jak mi podpowiadano, i dzis rano odpalam furke i znow slysze ze nie pracuje rowno, wiec nie pali na jeden gar, otwieram maske .... i okazuje sie ze znow to jest gar nr. 2. wiec chyba cewke nalezy wyeliminowac i przewody tak samo (choc sa nowe ale kto wie...). ehh sprobuje jeszcze te zawory ale nie wiem juz :/ |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Lis 2006, 19:30
|
|
|
tak jak pisałem na którymś garku nie ma właściwych parametrów spalania . Zdejmij klawiature zaworowa i sprawdź czy na tym garku nie pogieło lasek popychaczy . jeśli beda równe to je zostaw i sprawdź czy ruszaja sie dźwigienki zaworowe . Jeśli beda ok to poskładaj i ustaw zaowry . 0,3 wydech 0,2 ssący . Kolejnośc zaworów widać po rzeźbie kolektora wydechowego . Procedure ustawiania znajdziesz gdzieś w wrchiwum . |
|
|
|
 |
kwaku [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lis 2006, 20:28
|
|
|
hmm no bardzo mozliwe ... ale dziwi mnie fakt ze nawet jesli bylo by tak to dlaczego ciagle ta swieca pada ze jest do wyrzucenia... mozliwe ze przez to ??? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lis 2006, 16:21
|
|
|
wystarczy ze jest jakaś dziwna sytuacja podczas spalania mieszanki i gar pracuje na wyższej temp . Jak z silnikiem jest coś nie tak to zawsze sie grzeje . Wystarczy spaprać zapłon o 2-4 stopnie i widać odrazu o ile szybciej sie nagrzewa silnik . Część silników potrafi sie gotować od złego zapłonu i wszyscy szukaja w złym miejscu problemu . Takie to juz uroki motoryzacji ze nigdy nie można powiedzieć WIEM WSZYSTKO . |
|
|
|
 |
kwaku [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lis 2006, 18:21
|
|
|
heh dzieki za przydatne informacje , bo ja juz powoli sie zalamuje :( jedni mi mowia ze to pierscienie moga mi przepuszczac olej i zarzuca na swiece i od tego sie palą, inni ze zawor do wymiany, inni ze uszczelniacze czy cos takiego nie znam sie zabardzo na tym i juz nie wiem czy wogole bawic sie w naprawe czy szukac innego silnika (choc nigdy nie wiadomo czy ten nowy silnik nie bedzie tez do roboty jak ten..) |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Lis 2006, 09:31
|
|
|
Nie denerwuj mnie . Najpierw znajdź przyczyne potem biadol jaki ten świat zły . Bardzo często przez jakaś pierdołe sie takie rzeczy dzieja a ty już zaczynasz beczeć . Ustaw zawory i wtedy zobaczymy Może sa pokasowane luzy na 2 garze i cylinder za dobrze nie pali . Moze sa za duze przerwy i cylinder chodzi na ubogiej mieszance wtedy pojawia sie temperatura i może uszkodzić świece . Jak po ustawieniu zaworów nie bedzie lepiej , tak samo po zamianie przewodów to znaczy ze problem jest strikte mechaniczny . |
|
|
|
 |
|