
|
[MK3] Chwilowe szarpnięcia silnika na wyższych obrotach. |
Autor |
Wiadomość |
FreeHack [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Paź 2008, 12:01 [MK3] Chwilowe szarpnięcia silnika na wyższych obrotach.
|
|
|
Witam,
Mam następujący problem. Podczas rozpędzania auta, zarówno na drugim, trzecim jak i czwartym biegu, fiestce przy wysokich obrotach zdarzy się sekundowe szarpnięcie po czym normalnie i równo płynie do przodu. Czy może być to wina przewodów wysokiego napięcia? Mają one tyle samo lat, co i auto, więc 14 - nigdy nie były wymieniane. Niedawno sprawdzałem je metodą: praca silnika, ciemność(niestety nie absolutna gdyż mieszkam w blokowisku), zraszacz i obserwowanie ewentualnych przeskoków iskry. Teraz dwa pytanka:
1) Co Waszym zdaniem może jeszcze odpowiadać za przedstawioną wyżej sytuację?(zakładamy, że świece są w porządku)
2) Czy istnieje inny niż organoleptyczny sposób sprawdzenia przewodów WN? Jeśli tak, proszę o instrukcję.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
FreeHack |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 13 Paź 2008, 13:11
|
|
|
to może być wina kabli - pod obciążeniem przy wyższych obrotach pewnie wypadają zapłony
FreeHack napisał/a: | zakładamy, że świece są w porządku |
kiedy świeczki zmieniane?
chcesz powiedzieć że jeździsz na 14letnich kablach i będziesz próbował sprawdzać czy dobre? no więc na pewno NIE - z czasem i z kilometrami muszą tracić swoje właściwości i na pewno już nie przewodzą prądu jak należy (przebicia, zmiany rezystancji) - jak wymienisz na nowe to się przekonasz chyba że np wolisz poczekać aż zdechnie cewka (o ile jeszcze ma się dobrze). nowe kable motorcrafta kupisz za jakieś 100pln, wymienisz w 5 minut. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
FreeHack [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Paź 2008, 13:52
|
|
|
Bidżej86 świeczki zmieniane około 3000km wstecz - są sprawne. Godzę się z wymianą przewodów wysokiego napięcia, ale zanim dokonam zakupu wolałbym się upewnić czy istotnie wina leży w ich pokaźnym wieku:) Stąd moje pytanie na forum. Dzięki za sugestie. Z wymianą nie będzie problemu |
|
|
|
 |
dday

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 13 Paź 2008, 19:40
|
|
|
ja takie zakrztuszenie się na chwilkę w pewnym zakresie obrotów miałem przez mocno rozregulowane zawory
warto je ustawić od czasu do czasu |
_________________
 |
|
|
|
 |
FreeHack [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Paź 2008, 19:47
|
|
|
dday dziękuję za podsunięcie pomysłu, jednak zaworki regulowałem niecałe dwa miesiące temu i pracują prawidłowo Pozostaje chyba tylko kwestia przewodów WN, które istotnie przez tyle lat pracy miały prawo powiedzieć DOŚĆ. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|