[MK3] Zapieczona sonda lambda |
Autor |
Wiadomość |
k_myk
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 4 Lis 2008, 21:08 [MK3] Zapieczona sonda lambda
|
|
|
Jeśli auto z silnikiem 1.3 przepala ponad 12 litrów na setkę, to chyba delikatnie coś jest nie tak... Chciałem wykręcić starą sondę zanim kupię nową, tak na wszelki wypadek, bo przecież i tak musiałbym to zrobić... i dÓpa... Skubana siedzi jak przyspawana, a miejsca na machanie kluczem w takim rozmiarze to za dużo tam nie ma...
Nie mam zielonego pojęcia jak ją wykręcić... :yyy:
Pozdrawiam,
k_myk |
_________________ Chory na Fiestę... |
|
|
|
|
mamuten
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 314 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 4 Lis 2008, 21:13
|
|
|
a WD-40 nie próbowałeś albo pepsi |
_________________ rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem
Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty |
|
|
|
|
k_myk
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 4 Lis 2008, 22:13
|
|
|
No właśnie WD mogę sobie w tym wypadku wasadzić W D***... Żebym z wysiłku miał bąka puścić to by nie poszło Co do pepsi... Wiem, że działa jak nienajgorszy odrdzewiacz, ale wątpiłem w jej działanie penetrujące... Oczywiście spróbuję Butelka tego cuda i tak wyniesie mnie taniej niż wizyta u mechanika, który, znając specuf z warszafki, zażądają sobie za to pierdyliard pln...
Pozdrawiam,
k_myk |
_________________ Chory na Fiestę... |
|
|
|
|
stasiek49
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 02 Paź 2006 Posty: 105 Skąd: zawiercie
|
Wysłany: 4 Lis 2008, 22:52
|
|
|
k_myk, dobry klucz oczkowy,młotek , chęci i sonda odkręcona,WD i kola nie pomoże ,tam jest uszczelka |
_________________ stasiek49 |
|
|
|
|
Radkalkin
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 44 Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: EL
|
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 4 Lis 2008, 23:47
|
|
|
dokladnie dobry klucz oczkowy i młotek a jak nie to dobra przedluzka |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 5 Lis 2008, 00:39
|
|
|
Najpierw WD co by nic nie pourywać:D Potem wajcha i przedłużka z rury taka 60cm, pójśc na pewno pójdzie oby nie pękło:D
Przećwiczone na śrubach mocowania przegubów w piaście:D
Pozdrawiam |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Lis 2008, 01:56
|
|
|
hm najwyżej może się urwać i gwint zostanie w gnieździe , wtedy musisz kupić nowe gniazdo i wspawać . Niestety bardzo czesto w starszych autach tak się dzieje :( . Ale ja bym wcześniej sprawdził odczyt sondy zanim ją zamordujesz . |
|
|
|
|
k_myk
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 5 Lis 2008, 07:15
|
|
|
Hm... Z tą przedłużką to może być chyba problem... Z tego co pamiętam, to śruba jest tak ustawiona, że jedyna możliwość złapania jej kluczem, jednocześnie uniemożliwia użycie przedłużki... Ale będę jeszcze kombinował
Dioda, co masz na myśli, pisząc o odczytach? Kody błędów? Jak wróci do mnie lutownica to jeszcze raz się upewnię brzęczykiem, co tam auto marudzi... Oscyloskopu nie mam i mieć nie przewiduję... Zostaje miernik, ale, że niby jak ja mam się w nią wbić? Naciąć izolację na + i masie? Miejsca tam tyle, że prędzej chyba chłodnicę wykręcę... :yyy: Do speca też na analizę lambdy raczej się nie wybieram, bo aż się boję myśleć ile mi za to krzyknął...
Szkoda tylko, że jak kończę zajęcia to już ciemno...
Pozdrawiam,
k_myk |
_________________ Chory na Fiestę... |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Lis 2008, 12:09
|
|
|
możesz od biedy zmierzyć miernikiem na zakresie 2V . Tylko ilu przewodową masz lambde . jeśli 4 sygnał jest między szarym a czarnym ale tylko wtedy gdy pracuje grzałka czyli podłączone są 2 białe . |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 5 Lis 2008, 23:10
|
|
|
no, stary, musisz sie pomeczyc. niestety lambda pracuje w duzych temp i ma prawo sie przyspawac jak nie byla ruszana od lat. jak pisali wyzej. dobry oczkowy i albo rura jako przedluzka albo mlotek i musi pójsc. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
k_myk
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 5 Lis 2008, 23:42
|
|
|
Tak, sonda jest 4 przewodowa. Ale serio, mam obierać dwa przewody z izolacji? W sumie nie szkoda jej, bo prawie napewno jest dorąbana... Nie mam pojęcia co poza lambdą może wpływać na TAKIE spalanie...
W wolnej chwili zrobię test miernikiem + brzęczykiem i wezmę się za odkręcanie badziewia... Biorąc pod uwagę ogólny stan auta jaki zastałem po zakupie, to pewnie i ta lambda ma z 15 lat... Ale, powoli, do przodu i auto odzyskuje dawny blask
Dzięki za podpowiedzi
Pozdrawiam,
k_myk |
_________________ Chory na Fiestę... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lis 2008, 08:12
|
|
|
Na sondzie powinna być kostka, więc do pomiarów nie trzeba ciąc izolacji tylko się wpiąć w kostkę,,, co do odkręcanie to klucz oczkowy, ale nie wielokątny tylko 6 kątny, taki co dokładnie przylega do śruby - i młotkiem go, albo się odkręci albo urwie - inaczej raczej nie dasz rady, ostatnio temat przerabiałem i konsultowałem się z kolegą ze szrotu który takich sond kilka w tygodniu odkręca. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
ambientman [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lis 2008, 09:30
|
|
|
mozesz jeszcze sprobowac plynem hamulcowym potraktowac gwint, ma lepsze wlasciwosci penetrujace niz wd40 |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
k_myk
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 7 Lis 2008, 19:34
|
|
|
Zczytałem dziś błedy z komputera i zarówno na zgaszonym jak i pracującym silniku wyskoczyła lambda...
Założyłem oczkowego 22 pokombinowałem trochę i jak już zacząłem mieć dosyć tej sondy, przykopałem w klucz i sonda puściła Jak to mówiął: "Jak rozum zawodzi przykopać przychodzi" Rurka jako przedłużka też by dała radę, ale akurat takiej pod ręką nie miałem
Aha... jeszcze jedno... Sonda chyba faktycznie miała 15 lat... :yyy:
Tak, btw... TA SONDA podejdzie?
Pozdrawiam,
k_myk |
_________________ Chory na Fiestę... |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 8 Lis 2008, 19:13
|
|
|
k_myk, powinna podejść. Ja mam ori Forda (NTK) i wygląda identycznie. W Fordach (zresztą w innych markach pewnie też) oprócz ilości przewodów ważny jest kolor i kształt wtyczki, w HCSach jest właśnie taki
tu masz fotkę dla potwierdzenia
|
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
k_myk
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 9 Lis 2008, 00:18
|
|
|
Dzięki za odpowiedź Już ją zamówiłem W sumie też uważam, że nie powinno być większych problemów, a nawet jeśli to i tak nie wyczuję, która jest lepsza jakościowo...
Aha.. i jeszcze jedno... JAKI ŁADNY KOLEKTOR WYDECHOWY!! :yyy: Pozazdrościć
Pozdrawiam,
k_myk |
_________________ Chory na Fiestę... |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Lis 2008, 21:52
|
|
|
k_myk, kolektor nówka bo przy próbie odkręcenia sondy okazało się że rura ma grubość puszki od pepsi i ukręca się razem z sondą |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
k_myk
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 10 Lis 2008, 01:56
|
|
|
bidżej86 napisał/a: | k_myk, kolektor nówka bo przy próbie odkręcenia sondy okazało się że rura ma grubość puszki od pepsi i ukręca się razem z sondą |
Na szczęscie, mój bedzie mógł sobie jeszcze spokojnie rdzewieć
Pozdrawiam,
k_myk |
_________________ Chory na Fiestę... |
|
|
|
|
|