Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Zapieczona sonda lambda
Autor Wiadomość
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 4 Lis 2008, 21:08   [MK3] Zapieczona sonda lambda

Jeśli auto z silnikiem 1.3 przepala ponad 12 litrów na setkę, to chyba delikatnie coś jest nie tak... old Chciałem wykręcić starą sondę zanim kupię nową, tak na wszelki wypadek, bo przecież i tak musiałbym to zrobić... i dÓpa... Skubana siedzi jak przyspawana, a miejsca na machanie kluczem w takim rozmiarze to za dużo tam nie ma... :|

Nie mam zielonego pojęcia jak ją wykręcić... :yyy:

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
mamuten 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 314
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 4 Lis 2008, 21:13   

a WD-40 nie próbowałeś albo pepsi :ok:
_________________
rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem

Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty
 
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 4 Lis 2008, 22:13   

No właśnie WD mogę sobie w tym wypadku wasadzić W D***... Żebym z wysiłku miał bąka puścić to by nie poszło :-) Co do pepsi... Wiem, że działa jak nienajgorszy odrdzewiacz, ale wątpiłem w jej działanie penetrujące... Oczywiście spróbuję :hihihi: Butelka tego cuda i tak wyniesie mnie taniej niż wizyta u mechanika, który, znając specuf z warszafki, zażądają sobie za to pierdyliard pln...

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
stasiek49 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 105
Skąd: zawiercie
Wysłany: 4 Lis 2008, 22:52   

k_myk, dobry klucz oczkowy,młotek , chęci i sonda odkręcona,WD i kola nie pomoże ,tam jest uszczelka
_________________
stasiek49
 
 
Radkalkin 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 44
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: EL
Wysłany: 4 Lis 2008, 23:19   

taaa, po 15 latach i tak sparciała ;]
_________________
PUNKY RS -> ZOŁZA RS :]
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34771
http://barylski.daportfolio.com/
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 4 Lis 2008, 23:47   

dokladnie dobry klucz oczkowy i młotek a jak nie to dobra przedluzka ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Lis 2008, 00:39   

Najpierw WD co by nic nie pourywać:D Potem wajcha i przedłużka z rury taka 60cm, pójśc na pewno pójdzie oby nie pękło:D
Przećwiczone na śrubach mocowania przegubów w piaście:D
Pozdrawiam
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Lis 2008, 01:56   

hm najwyżej może się urwać i gwint zostanie w gnieździe , wtedy musisz kupić nowe gniazdo i wspawać . Niestety bardzo czesto w starszych autach tak się dzieje :( . Ale ja bym wcześniej sprawdził odczyt sondy zanim ją zamordujesz .
 
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 5 Lis 2008, 07:15   

Hm... Z tą przedłużką to może być chyba problem... Z tego co pamiętam, to śruba jest tak ustawiona, że jedyna możliwość złapania jej kluczem, jednocześnie uniemożliwia użycie przedłużki... Ale będę jeszcze kombinował :hihihi:

Dioda, co masz na myśli, pisząc o odczytach? Kody błędów? Jak wróci do mnie lutownica to jeszcze raz się upewnię brzęczykiem, co tam auto marudzi... Oscyloskopu nie mam i mieć nie przewiduję... Zostaje miernik, ale, że niby jak ja mam się w nią wbić? Naciąć izolację na + i masie? Miejsca tam tyle, że prędzej chyba chłodnicę wykręcę... :yyy: Do speca też na analizę lambdy raczej się nie wybieram, bo aż się boję myśleć ile mi za to krzyknął... ;-(

Szkoda tylko, że jak kończę zajęcia to już ciemno... :|

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Lis 2008, 12:09   

możesz od biedy zmierzyć miernikiem na zakresie 2V . Tylko ilu przewodową masz lambde . jeśli 4 sygnał jest między szarym a czarnym ale tylko wtedy gdy pracuje grzałka czyli podłączone są 2 białe .
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 5 Lis 2008, 23:10   

no, stary, musisz sie pomeczyc. niestety lambda pracuje w duzych temp i ma prawo sie przyspawac jak nie byla ruszana od lat. jak pisali wyzej. dobry oczkowy i albo rura jako przedluzka albo mlotek i musi pójsc.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 5 Lis 2008, 23:42   

Tak, sonda jest 4 przewodowa. Ale serio, mam obierać dwa przewody z izolacji? W sumie nie szkoda jej, bo prawie napewno jest dorąbana... Nie mam pojęcia co poza lambdą może wpływać na TAKIE spalanie...

W wolnej chwili zrobię test miernikiem + brzęczykiem i wezmę się za odkręcanie badziewia... Biorąc pod uwagę ogólny stan auta jaki zastałem po zakupie, to pewnie i ta lambda ma z 15 lat... :rotfl: Ale, powoli, do przodu i auto odzyskuje dawny blask :V:

Dzięki za podpowiedzi :)

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Lis 2008, 08:12   

Na sondzie powinna być kostka, więc do pomiarów nie trzeba ciąc izolacji tylko się wpiąć w kostkę,,, co do odkręcanie to klucz oczkowy, ale nie wielokątny tylko 6 kątny, taki co dokładnie przylega do śruby - i młotkiem go, albo się odkręci albo urwie - inaczej raczej nie dasz rady, ostatnio temat przerabiałem i konsultowałem się z kolegą ze szrotu który takich sond kilka w tygodniu odkręca.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ambientman
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lis 2008, 09:30   

mozesz jeszcze sprobowac plynem hamulcowym potraktowac gwint, ma lepsze wlasciwosci penetrujace niz wd40
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 6 Lis 2008, 18:43   

Proponuje użyć nafty. Pomogło jak wykręcałem zapieczoną świece z głowicy.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 7 Lis 2008, 19:34   

Zczytałem dziś błedy z komputera i zarówno na zgaszonym jak i pracującym silniku wyskoczyła lambda...

Założyłem oczkowego 22 pokombinowałem trochę i jak już zacząłem mieć dosyć tej sondy, przykopałem w klucz i sonda puściła :-) Jak to mówiął: "Jak rozum zawodzi przykopać przychodzi" :hihihi: Rurka jako przedłużka też by dała radę, ale akurat takiej pod ręką nie miałem :rotfl:

Aha... jeszcze jedno... Sonda chyba faktycznie miała 15 lat... :yyy:

Tak, btw... TA SONDA podejdzie?

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 8 Lis 2008, 19:13   

k_myk, powinna podejść. Ja mam ori Forda (NTK) i wygląda identycznie. W Fordach (zresztą w innych markach pewnie też) oprócz ilości przewodów ważny jest kolor i kształt wtyczki, w HCSach jest właśnie taki :ok:

tu masz fotkę dla potwierdzenia
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 9 Lis 2008, 00:18   

Dzięki za odpowiedź :) Już ją zamówiłem :) W sumie też uważam, że nie powinno być większych problemów, a nawet jeśli to i tak nie wyczuję, która jest lepsza jakościowo...

Aha.. i jeszcze jedno... JAKI ŁADNY KOLEKTOR WYDECHOWY!! :yyy: Pozazdrościć :devil:

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 9 Lis 2008, 21:52   

k_myk, kolektor nówka bo przy próbie odkręcenia sondy okazało się że rura ma grubość puszki od pepsi i ukręca się razem z sondą :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 10 Lis 2008, 01:56   

bidżej86 napisał/a:
k_myk, kolektor nówka bo przy próbie odkręcenia sondy okazało się że rura ma grubość puszki od pepsi i ukręca się razem z sondą :-P


Na szczęscie, mój bedzie mógł sobie jeszcze spokojnie rdzewieć :-P

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.