Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Od czego jest ta rurka pod "patelnią"?
Autor Wiadomość
Carnival TDi
[Usunięty]

Wysłany: 10 Lis 2008, 13:20   [MK3] Od czego jest ta rurka pod "patelnią"?

rurka jest w nie ciekawym stanie jak widac na zdjeciach, i mam pytanie: do czego sluzy ta rurka?







foto -> http://odsiebie.com/pobierz/935522---52b6.html
 
 
frenetico
[Usunięty]

Wysłany: 10 Lis 2008, 14:28   

To jest rurka przy pomocy której pobierane jest ciepłe powietrze z kolektora aby silnik mógł łatwiej odpalić. Nie jest ona w najlepszym stanie więc przydałoby się pewnie ją wymienić. Na przyszłość wrzucaj zdjęcia na jakieś serwery hostingujące typu imageshack.us .

Pozdrawiam.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 10 Lis 2008, 17:06   

frenetico, skoro silnik nie pracuje to jak kolektor ma być ciepły?

Rurka jest przykryta klapką sterowaną termostatem bimetalicznym, ogólnie jej zadaniem jest doprowadzenie ciepłego powietrza znad kolektora przy pracy na wolnych obrotach kiedy jest zimno. Termostat po nagrzaniu nie pozwala klapce się uchylić i powietrze cały czas ciągnięte jest przez rurę zza lampy. Gdy jest zimno klapka może się uchylać (dlatego czasem dzwoni) w zależności od ciśnienia w dolocie - jest wyważona w taki sposób, że po dodaniu gazu, czyli wzroście podciśnienia przestawia się tak, że powietrze zamiast znad kolektora zasysane jest przez rurę.

Klapkę zastosowano ze względów ekonomicznych/ekologicznych - dostarczenie ciepłego powietrza na biegu jałowym pozwala na wtrysk mniejszej ilości paliwa do cylindrów (bo ciepłe powietrze ma mniejszą gęstość). Ogólnie można to zaślepić i nie powinno być problemu, wręcz przeciwnie - silnik powinien się trochę lepiej zbierać, szczególnie jak jest zimno.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kandyk
[Usunięty]

Wysłany: 12 Lis 2008, 16:28   

bidżej86,
bidżej86 napisał/a:
można to zaślepić i nie powinno być problemu, wręcz przeciwnie - silnik powinien się trochę lepiej zbierać, szczególnie jak jest zimno.
Porobiłem kilka eksperymentów w tej kwestii i wyszło mi niezbicie, że mechaniczne ustawienie klapki na pobór tylko zimnego powietrza daje większe, zauważalne zużycie lpg - bo na nim po odpaleniu na bence i przełączeniu jadę dalej... :yyy:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Lis 2008, 16:48   

Zauważalne to znaczy jakie?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kandyk
[Usunięty]

Wysłany: 12 Lis 2008, 18:24   

JoeMix, To znaczy około litra więcej, gdy przeliczałem po zatankowaniu do pełna, dzieląc ilość zatankowanego gazu przez ilość kilometrów, które odczytałem z licznika dziennego przebiegu. :)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Lis 2008, 18:31   

kandyk, klapka jest wymyślona do oszczędzania Pb, kiedy była projektowana o LPG nikt nie słyszał...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kandyk
[Usunięty]

Wysłany: 12 Lis 2008, 18:48   

bidżej86,
bidżej86 napisał/a:
kiedy była projektowana o LPG nikt nie słyszał...
Poczytaj sobie o początkach stosowania LPG przez Włochów...nazwy choćby reduktorów - czyż nie są to włoskie nazwiska? Mówimy tu o pozytywnym, lub innym znaczeniu klapki zmieniającej pobór powietrza do silnika.
bidżej86 napisał/a:
Ogólnie można to zaślepić i nie powinno być problemu
...Ale tylko teoretycznie... :)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Lis 2008, 19:46   

jakby nie było, klapka powoduje zasysanie powietrza ciepłego, którego temperaturę mierzy czujnik nad przepustnicą, a sterownik między innymi na tej podstawie dawkuje paliwo - a skoro powietrze jest cieplejsze, to podaje go mniej. tak to ma działać :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Brak nowych postów Przyklejony: Kto jest z Wrocławia ? Dolnegośląska ?
Ilu nas jest ? Wpisz się !
Piter Grupa Wrocław - Frakcja Dolnośląska 75 9 Sty 2016, 10:57
roch57
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.