[MK3] wymiana pierścieni tłokowych |
Autor |
Wiadomość |
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 65 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 15 Paź 2008, 23:57 [MK3] wymiana pierścieni tłokowych
|
|
|
czy aby je wymienić /ew kiedys/ trzeba wyjmowac silnik? |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 17 Lis 2008, 17:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 00:01
|
|
|
jak masz alu miske to jest kłopocik ze ściągnięciem jej, ja niedawno wymieniałem pierścionki w mk4 1.3 to sobie wyciągłem motorek |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5673 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 00:18
|
|
|
w zwyklym 1.3 starszym z metalową miską nie trzeba wyciagać silnika . Wystarczy kanał . |
|
|
|
 |
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 65 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 13:03
|
|
|
diodalodz napisał/a: | w zwyklym 1.3 starszym z metalową miską nie trzeba wyciagać silnika . Wystarczy kanał . |
a czy wymiana na nowe coś daje i przy jakim przebiegu je wymienić? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5673 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 13:30
|
|
|
generalnie nie daje nic , ewentualnie nie na długo . trzeba dokładnie wiedzieć jakie jest zużycie cylindra i tłoka . Wtedy wiadomo czy warto . |
|
|
|
 |
daaro [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 21:39
|
|
|
Przy okazji podepne sie do tematu.
W silnikach 1.1 i 1.3 na monowtrysku nad kolektorem do glowicy sa przykrecone "rurki". Jaka spelniaja one role ? Dodam ze u siebie po odkreceniu, 2 z nich byly zatkane. Ma to jakis wplyw na prace silnika ? |
|
|
|
 |
vis
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 33 Skąd: Słupca
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 10:34
|
|
|
diodalodz napisał/a: | generalnie nie daje nic ... |
Daje bardzo dużo!
1. Znacznie ogranicza, lub całkowicie eliminuje zużycie oleju.
2. Uszczelnia silnik - "przedmuchy"
3. O większej sprawności silnika chyba pisać nie muszę...
Wbrew pozorom, efekt jest trwały pozwalający na pokonanie co NAJMNIEJ kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. |
_________________
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5673 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 17:27
|
|
|
szczególnie daja w 1,1 gdzie cylinder ma po 200 tyś km wyrobienie 1mm . Proszę cię . |
|
|
|
 |
szogoon

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lis 2008, 08:54
|
|
|
cyzli robi się jajco ? dobrze kminie ? |
|
|
|
 |
granadziarz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 52 Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 3 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 16 Lis 2008, 16:55
|
|
|
tak, o progi można połamać paznokcie, a pierścień w rowku w tłoku lata góra-dół o 0,5mm. Roztaczałem rowki w tłokach i wstawiałem pierścienie z Tomringu dorobione na wymiar i działało przez 30 000 km, teraz znów żre olej jak świnia, z silnika pewnie nie będzie co zbierać. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.