[MK3] Wymiana bębnów |
Autor |
Wiadomość |
rsobczynski [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 18:31 [MK3] Wymiana bębnów
|
|
|
Jak wymienić bębny w tym dziwnym aucie zdjelem kolo spuscilem reczny i nic zadnych srub z przodu nie ma zeby odkrecic i zeby beben zszedl wale mlotkiem i nic sie nie dzieje szpara miedzy piasta a bebnem sie nie powieksza a moze cos tzeba zrobc pod bym kapslem prosze o pomoc |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 18:39
|
|
|
Jest chyba tak samo jak w mk3, albo rozkręcasz piastę (duża śruba pośrodku po deklem) albo odkręcasz piastę (4 śrubki za bębnem na belce. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
mechcom

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 18:42
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Jest chyba tak samo jak w mk3, albo rozkręcasz piastę (duża śruba pośrodku po deklem). |
Tak ta duza rrube odkrec i wtey powiniem zesc a jak nie to sciagaczem albo powal z młodka troche
ALE PAMIETAJ TA NAKRETKA W MK3 MA LEWY GWINT!!!!!!!! |
_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
Moja Fiestka Zapraszam http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613
 |
|
|
|
 |
rsobczynski [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 18:47
|
|
|
a jak dostane sie wtedy do okladzin??
[ Dodano: Pon Lis 17, 2008 18:51 ]
a wieci moze jakiego rozmiaru klucz jest potrzebny????sorki ale naprawde zielony jestem |
|
|
|
 |
k_myk

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 19:02
|
|
|
Kolego... Jaką Ty właściwie masz fiestę? Mk3 czy Mk4, bo już sie pogubiłem...
Pozdrawiam,
k_myk |
_________________ Chory na Fiestę... |
|
|
|
 |
rsobczynski [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 19:04
|
|
|
sorki pomylka przy zakladaniu tematu przez przypadek kliklem mk3 a mam MK4 |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 19:14
|
|
|
to chyba to samo... klucz 32... albo 30 już nie pamiętam... a jak ściągniesz bęben to będziesz miał szczęki na wierzchu... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 19:18
|
|
|
4 śrubki od wewnętrznej strony belki. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
rsobczynski [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 21:11
|
|
|
A nie wystrczy odkrecic sruby która znajduje sie posrodku bębna za takim kapslem metalowym?? gdzies wyczytalem ze wystarczy to odkrecic i jak bęben może być zintegorwany z piastą to jak niby mam się dostać do szczenek ?? |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 21:44
|
|
|
Nie ruszaj śruby od piasty (tej dużej pod deklem) bo będziesz miał tylko problem - ruszysz - popsujesz (bez urazy) odkręć z piastą - 4 śruby od dupy strony. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
mechcom

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 22:05
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Nie ruszaj śruby od piasty (tej dużej pod deklem) bo będziesz miał tylko problem - ruszysz - popsujesz (bez urazy) odkręć z piastą - 4 śruby od dupy strony. |
a jak on ma sie tym sposobem dostac do okładzin szczek?? |
_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
Moja Fiestka Zapraszam http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613
 |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 22:06
|
|
|
szału dostanę
jeden zakłada temat i nie wie co pisz.. mk3, mk4 - wsio ryba
dokłądnie
Cytat: | 4 śrubki od wewnętrznej strony belki. | da się i to jest jedna szkoła jazdy
rsobczynski napisał/a: | A nie wystrczy odkrecic sruby która znajduje sie posrodku bębna za takim kapslem metalowym | też sie da i to jest druga szkoła jazdy
JoeMix napisał/a: | Nie ruszaj śruby od piasty (tej dużej pod deklem) bo będziesz miał tylko problem | przecież bębny w mk4 to to samo co mk3. nic sie nie stanie i na dodatek dociągnij na chama tą nakrętke jak poskładasz beben wg drugiej szkoły jazdy
Marcinowaty napisał/a: | Do tego czeka cie wymiana łożysk, |
ojej... powaga? mechcom napisał/a: | TA NAKRETKA W MK3 MA LEWY GWIN | i tyle |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
rsobczynski [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 22:20
|
|
|
Ok to teraz pytanie do pana moderatora jakie sa te szkoly jazdy i przepraszam ze pomylke na początku ale jak widać nie była istotna. I moje pytanie brzmi jak odkręce 4 sruby z tyłu to zejdzie bęben z piastą i co potem bez problemów odejdzie bęben od piasty i zobaczę okładziny z góry dziekuje |
|
|
|
 |
mechcom

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 22:31
|
|
|
szczeze to robice problem z tym sciagnienciem bebna jak diabli
to jest po prostu banalne i xco tu wiecej pisac
szynszyl dobrze mowiesz |
_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
Moja Fiestka Zapraszam http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613
 |
|
|
|
 |
snowboardwp
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 42 Skąd: dalewostok
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 22:58
|
|
|
to jeszcze nic, zaraz bedzie jak zalozyc beben |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 18 Lis 2008, 06:18
|
|
|
rsobczynski napisał/a: | jak odkręce 4 sruby z tyłu to zejdzie bęben z piastą i co potem bez problemów odejdzie bęben od piasty i zobaczę okładziny | zaprawde powiadam ci... robi tak miliard mechaników samochodowych, zatem dlaczego nie chcesz im zaufać? drugi miliard zdejmuje beben z przodu... czyli jak wszechmocny kazał. nie od tyłu |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
mechcom

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
Wysłany: 18 Lis 2008, 08:36
|
|
|
snowboardwp napisał/a: | to jeszcze nic, zaraz bedzie jak zalozyc beben |
kill kill kill |
_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
Moja Fiestka Zapraszam http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Lis 2008, 09:29
|
|
|
Jejku,,,
Trzeba przede wszystkim zresetować samoregulatory, by szczeki się zeszły, bo jak jest rant na bębnie to za cholerę go nie zdejmiesz po tej operacji można albo:
1. Zbić dekielek, odkręcić śrubę z piasty, i można ściągać bęben
albo
2. Odkręcić 4 śrubki mocujące czop piasty do belki i zdemontować bęben z czopem piasty.
Zaltety 1: Łatwy dostęp, wygoda
Wady 1: Dekielek czeto nie da się ponownie założyć i trzeba nowy, ubabrzesz się smarem, przed montażem będzie trzeba nowy. Nie daj jak łożysko Ci wpadnie w piasek czy ubrudzi się innym syfem,
Zalety 2: Nie ruszasz piasty, nie pobrudzisz się smarem, nie zabrudzisz łożysk piaskiem, nie potrzebujesz nowego dekielka, smaru i takie tam, nie potrzeba dużego klucza do śruby piasty.
Wady 2: Kiepskawy dostęp do śrubek czopu piasty, po odkręceniu bęben z czopem trochę wazy, trudniej go zdjąć i założyć (czop zahacza o szczeki)
Ja to zawsze robiłem metoda numer 2. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|