Przesunięty przez: szynszyl 18 Maj 2006, 13:48 |
Układ chłodzenia : jaki płyn chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
fido2001 [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Gru 2004, 12:02 Układ chłodzenia : jaki płyn chłodniczy
|
|
|
Wlasnie przeczytalem calkiem niezly poradnik kolegi "Zolwia" dotyczacy LPG i oswiecilo mnie zeby wymienic plyn chlodniczy. Polazlem do garazu i faktycznie, dopiero teraz zaowazylem ( LPG zalozylem prawie 2miesiace temu ) ze poziom plynu jest na min. !!! Co radzicie tam wlac, rozumiem ze nie uzupelniac tylko caly wymienic, to teraz poradzcie mi jaki tam plyn kupic, fordowski czy cos innego, no i oczywiscie gdzie/ktoredy sie stary spuszcza...
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Sty 2011, 12:10, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Wodz
Dołączył: 17 Cze 2004 Posty: 40 Skąd: Okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 21 Gru 2004, 19:24
|
|
|
Nie ma sensu wydawac kasiorke na płyn fordowski o ile taki istnieje(jesli taki jest to zapewne duzo drozszy od zwyklych bo pisze na nim ford)zwykły płyn do chlodnic firmy Petrygo(mozna go mieszac np.Denadzer(chyba tak to sie pisze) i zwiele innymi koncentratami jak i plynami.Nie wiem jaka mk jezdzisz ale u mnie w mk1 plyn spuszczm odkrecajac waz od dolu chlodnicy,a nastepnie za kolektorem wydechowym znajduje sie sruba do spuszczania plynu z bloku silnika.
P.S. W moim przypadku gazownicy uzupełnili mi ubytek płynu po zamatowaniu instalacji. |
_________________ Ford Fiesta Xr2(mk1)
Fiesta stara ale jara!!! |
Ostatnio zmieniony przez Wodz 25 Gru 2004, 01:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
fido2001 [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Gru 2004, 21:09
|
|
|
w Krakowie w Fordzie ( EutoCar) Koncentrat kosztuje 16zl za litr, a z tego sie robi 2 litry - mieszanka 1:1, nie wiem czy to drogo bo nie mam porowniania, a po za tym nie wiem ile wchodzi tego do ukladu chlodzacego w mojej fiestuni. |
|
|
|
|
spider [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Gru 2004, 10:25
|
|
|
do 1.1 wchodzi 7.7litra ja aktualnie wymienilem sobie na Dynogel - 37 |
|
|
|
|
muzz [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Gru 2004, 11:44
|
|
|
to przy okazji pytanie czym powinny byc zalewane nasze chlodnice...czyli poprostu pytanie czy w mk3 byly chlodnice aluminiowe czy jakie?... |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 24 Gru 2004, 22:09
|
|
|
mam aluminium. ostatno\io zalałem koncentratem tedex. mieszanka na -30st. mi wyszła :wink: |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Gru 2004, 20:23
|
|
|
Fido2001 jakim autkiem jeździsz i z jakąchłodnicą .
Panowie płyny należy dzielić na grupy nie poprzez ich producentów czy tez na koncentraty lub płyny gotowe ale na takie do chłodnic aluminiowych i miedzianych .
Chłodnice aluminiowe są nowszego typu stosowane w silnikach z aluminiową głowicą i aluminiową nagżewnicą ( prawidłowy układ ) w przypadku zastosowania miedzianej chłodnicy do aluminiowej głowicy tworzymy prymitywne ogniwo elektryczne które przyśpiesza degeneracje płynu i rdzewienie metalowych części silnika ( oczywiście nie demonizujmy nie jest to efek natychmiastowy tylko powolne chrupanie )
Chłodnice miedziane - stosowane głównie w silnikach z żeliwnymi głowicami ( lub raczej z silnikami starszego typu , w starszych autach ) wymagają nieco innego płynu .
Oczywiście wlanie płynu przeznaczonego do innego typu chłodnic nie spowoduje natychmiastowej awarii ( całą zimęna wodzie też sie da jeździc pod warunkiem że będziemy co wieczór opróżniali cały układ a rano napełniali go ) lecz po paru latach może sieokazać że części naszego układu chłodzenia wykazują znaczne objawy zużycia . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
muzz [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Gru 2004, 23:51
|
|
|
no dobra czyli np. fiesta mk3 1.0 jaka ma chlodnice i co tam powinno sie lac...to smo chyba bedzei sie w takim razie tyczylo 1.1 |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Gru 2004, 00:35
|
|
|
no właśnie co ma fiestka 1.0 lub 1.1 pod maską .
A która ? a co ma pod maską fiesta 1.4 albo 1.6 ?
A może chłodnicę od dużego fiata ? ( sam takie patenty robiłem w 1.1 ale to było dawnooooo )
Niestety na to pytanie każdy musi sam sobie odpowiedzieć ( czyt. ruszyc dupę do auta ) ponieważ na wymysły forda nakłada się radosna twórczość panów Heniów którzy sprowadzali powypadkowe egzemplarze i wsadzali do nich chłodnicę nie koniecznie od danego modelu i nie koniecznie pasującą , kolenym etapem była pomysłowość pana Wiesia który musiał sobie poradzić z krążącym po tym forum tematem chłodnicy dziurawej najczęściej poprzez wymianęjej na nową używana .
I tutaj właśnie dochodzimy do sedna sprawy czyli jaka chłodnica jest u nas pod maską . Muzz jaką chłodnice ma fiestka mk3 1.0 pod maską ( pod warunkiem że nie jest to farbowane 1.1 lub 1.3 przerobione w papierwch przez sciągającego jąz hitlerowa w celu obniżenia stawki OC ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
muzz [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Gru 2004, 17:44
|
|
|
Zolwik: czyli wg tego co napisales to nasze fiestki powinny miec chlodnice miedziana??...jezeli oczywisice nikt nic nie przerabial... |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 27 Gru 2004, 19:58
|
|
|
Raczej powinny mieć aluminiową..... |
_________________
|
|
|
|
|
muzz [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Gru 2004, 20:49
|
|
|
tak mie sie tez wydawalo...ale z tego co napisal Zolwik wynika insza inszosc...mi sie poprostu rozchodzi o to co leje do ukladu chlodzenia a co powinienem lac... |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 28 Gru 2004, 18:25
|
|
|
muzz najprawdopodobniej masz chłodnicę aluminiową choć widziałem mk3 1.1 z oryginalną ( jak się zażekał właściciel ) chłodnicąmiedziana . Ale czy to naprawde tak duży problem zejść do auta i sprawdzić jaka masz chłodnicę i wg tego dobraćpłyn ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
muzz [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Gru 2004, 18:47
|
|
|
no to jak mam to zobaczyc w samochodzie?...napisane gdzies bedzie...osobiscie nie wiem jak po wygladzie chlodncy powiedziec ze to taka a taka!(po kolorze metalu to wiem...ale ja mam chlodnice koloru czarnego...:) )...czyli podejrzeawm ze mam aluminiowa...bo tak jak powiedzialem u mnie nie bylo nic mieszane! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 28 Gru 2004, 18:49
|
|
|
pudło - na czarno na ogół były malowane chłodnice miedziane - aluminiowe pozostawały na ogół w naturalnym kolorze łyżek stołowych |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 29 Gru 2004, 00:26
|
|
|
A ja leję Quala, orlenowski płyn do chłodnic aluminiowych i nawet jestem zadowolony. Jakiś czas temu ściągałem pompę wody i miałem okazję obejrzeć kawałek kawałek tulei, wyglądała OK, bez nadmiernej ilości osadów czy innych histori blokujących wymianę ciepła.
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
|
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Gru 2004, 17:03
|
|
|
dopnę się do dyskusji...
po kupnie fiesty mechanik (nie mialem czasu sam przy tym posiedziec ) zrobil mi szybki przeglad i wymiane tego co konieczne, w tym zalał świeżym plynem - petrygo (ten taki niebieskiego koloru) - mam 1.4i z (raczej) oryginalną chłodnicą (własnie - alu czy miedź?); mam też bardzo niewielkie kapanie pomiedzy ujsciem z termostatu na chlodnice (z miejsca gdzie wchodzi przewod gumowy z chlodnicy na króciec termostatu-opaski sa zacisniete mocno, na wiosne spuszcze uklad, wyczyszcze krociec i zaleje czyms znowu) - w miejscu drobnej nieszczelności jest jasnozielony osad (czy to normalny objaw?)- żeberka chlodnicy wydają mi sie z alu ale tu chodzi przeciez o rurki przepływu cieczy - nie jestem pewien wiec zapytam (sorki tuptus) - czy wiecie jaka byla oryginalnie chlodnica w mk3 (91) 1.4i ? i jaki polecacie plyn.... (heh...ponad 0,7k postow i takie pytanie.... ) |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 30 Gru 2004, 17:24
|
|
|
popatrz na wawel (chyba wawel - dawno tam nie byłem :wink: ), ma miedziany dach i zielony nalot, wszystko wiadomo.... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Sty 2005, 19:19
|
|
|
hmmm...jednak chyba tak nie do konca....
|
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 18 Sty 2005, 19:43
|
|
|
fido w końcu nie napisał jakim autem jeździ. stąd sugerowanie się instrukcją od mk3 nie ma chyba sensu? |
|
|
|
|
|