Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[mk3] firsta SWAP
Autor Wiadomość
michalck 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: kielce
Wysłany: 16 Gru 2008, 10:39   [mk3] firsta SWAP

Witam jak w temacie panowie interesuje mnie przekladka silnika gdyz moj sie skonczyl ;-| obecnie mam wsadzony 1.6 8v EFI 104km a moje pytanko dotyczy co myslicie na temat wymiany motoru, samochod jest typowym autem sluzacym do kjs-ow i nie wiem czy wstawic ten sam silnik czy moze cos innego bedzie sie lepiej spisywac? moze jakis 1.6 16v? nie mam pojecia prosilbym o rade kogos kto jest w temacie. No i oczywiscie jak wymienie na inny motor to prosilbym o info co po za silnikiem musze wymieniac: jakis komp, czy lapy pasuja, moze skrzynia inna. Z gory dzieki i pozdrawiam
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 16 Gru 2008, 11:23   

rzuć okiem na mój temat wymiany silnika z 1,6 110hp na zetec 1,8.
http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=60

nie wiem jak bedzie z przekladka na 1,6 16v. nie wiem ile sie te silniki roznia.
generalnie po moim doswiadczeniu wiem i polecam remont silnika a nie swap. chyba ze masz 100% pewnosc ze silnik na swapa jest w super stanie, nie bierze oleju, nie stukaja panewki, ma kompresje i tak dalej i tak dalej.

a dlaczego polecam remont?
a dlatego, ze nie musisz nic dorabiac do budy, nic spawac jakbys wsadzal inny silnik niz cvh, mniej wiecej wiesz co gdzie jest w tym silniku. poza tym nie bedziesz musial sie bawic z wiązką, z komputerem (sama robota wyjecia jest łatwa, ale połaczenie dwoch wiazek jak sa od roznych aut jest pracochlonne ale do zrobienia).

silnik cvh jest w miare oszczedny, łatwy w obsludze, malo kosztuja czesci i jest w miare niezawodny.

tutaj masz moj kosztorys jaki robilem jak chcialem przeprowadzic kapitalny remont cvh:

*obróbka głowicy kompletna z wymianą uszczelniaczy, prowadnic itp. - 500pln
*szlif cylindrów - 250pln
*szlif wału - 220pln
*szlifowanie koła zamachowego 250pln

do tego dojdą koszty nowych pierścieni jeżeli będą potrzebne i nowych panewek pewnie z 250pln

oczywiscie cena robocizny moze sie roznic od rejonu polski i warsztatu.


zastanów się, poczytaj moj temat i zdecyduj. pozdro,

aha, no i pochwal sie od razu jak bedziesz robil cokolwiek. zawsze jest milo czytac jak ktos siebie i auto męczy :D
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
michalck 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: kielce
Wysłany: 16 Gru 2008, 16:16   

gora silnika juz rozebrana;)
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 16 Gru 2008, 20:12   

hej

co do silnika to najtaniej bedzie wyremontowac to co jest choc nie specjalnie jest to konkurencyjne auto w SuperOesach kieleckich w swojej klasie ale napewno bedzie to najtansza opcja i zarazem dobra baza do nauki.

Swoja drogą czy twoja fiesta jest czerwona z białą klatką?? jak tak to jest to pierwsza rajdówka zbudowana przez klubowicza naszego.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
michalck 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: kielce
Wysłany: 17 Gru 2008, 16:49   

tak to wlasnie ta fiesta;) jak ja kupilem to slychac bylo niewielkie granie zaworow a przez ostatni czas sie to nasililo do tego stopnia ze jak zyje nie slyszalem takiego zegotu z silnika brat go zalatwil do konca:/ i nie wiem w zasadzie co teraz robic czy wtawiac nowy motor czy odremontowac glowice bo w zasadzie tylko to jest do zrobienia.
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 17 Gru 2008, 16:56   

ja bym remontował :) wtedy zawsze wiesz co masz, ale jakby coś to mam silniczek malyna do sprzedania :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 17 Gru 2008, 21:43   

znaczy potrzeba ci szklanek i wałka bo nic wiecej sie nei psuje w tej głowicy oraz nowych uszczelniaczy. do tego możesz ja splanowac o 0,8mm i bedzie troszke mocniej
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
michalck 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: kielce
Wysłany: 17 Gru 2008, 22:23   

walek nowy czy uzywke w dobrym stanie? jak ktos ma taki waleczek w dobrym stanie to prosilbym o priv
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 17 Gru 2008, 22:44   

bardzo cieżko kupić urzywany w dobrym stanie
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
michalck 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: kielce
Wysłany: 17 Gru 2008, 22:53   

a orietuje sie ktos o cenie nowego?
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Gru 2008, 23:18   

Fajny zestawik swoją drogą znajdziesz pewnie dużo taniej.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Gru 2008, 23:53   

lub koło 500-600 ruville chyba. Pisz do szynszyla to ci powie :-)
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Gru 2008, 01:46   

w ramach walki na przyszłość możesz odrazu po zakupie odesłać wałek do azotowania w andorii albo AMP paradowscy . Daje to jakąś gwarancję że bedziesz zmieniać same szklanki a nie komplet . jest to taki półśrodek . Wiem że ktoś w polsce jeszcze dorabia szklanki i robi się wtedy regulację płytkową ale nie wiem kto to opatentował , pozatym system jest nieco felerny bo te dorabiane szklanki bardziej obciążają rozrząd gdyż są nieco cięższe od oryginału .
na twoim miejscu zerwał bym głowice , rozmontował zawory sprawdził przylgnie i zawory ewentualnie zmienił i zbielił gniazda dotarł , nowe uszczelniacze ,planowanko jak proponuje Puma i o ile dół jest ok zabiegi przyniosą pozytywne następstwa . Wspominam o tym dlatego że jeśli bedziesz mial słabe zawory a doprężysz głowicę efekt może być mizerny .
 
 
 
michalck 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: kielce
Wysłany: 18 Gru 2008, 12:40   

i tak bede cala glowice rozbieral ze wszystkiego lacznie z zaworami takze mysle ze jak robic to parzadnie
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 18 Gru 2008, 15:24   

po 1) dioda ma racje co do doprężenia i wpływu tego na silnik, ja nie ruszyłem dołu silnika a splanowałem głowe i bardzo szybko panweki na wale odmówiły posłuszeństwa. Żeby to robić trzeba mieć pewny dół silnika,

po 2) pomyśl odrazu o portingu głowicy (kanały a kolektory) daje to cąłkiem dobre efekty a można to zrobic samu czyli prawie bez kosztów. Dużo KM nie przybędzie ale cąłkiem sporo Nm jak na taki zabieg.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
michalck 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: kielce
Wysłany: 18 Gru 2008, 16:38   

co do dolu silnika to moge tylko przypuszczac ze jest ok bo przed awaria nie sprawdzalem cisnienia na cylindrach:/ co prawda w gornej parti cylindra nie ma prawie zadnego garbia takze cylinder nie jest wypracowany (tak mi sie wydaje) ale w jakim stanie sa pierscionki itd to nawet najstarsi rzymianie nie wiedza:( czyli dobrze by bylo rozebrac i dol?
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 18 Gru 2008, 16:45   

jesli chcesz zostać w klasie do 1600 i chcesz polatac spokojnie to takie rozwiązanie by było najlepsze
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
michalck 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: kielce
Wysłany: 18 Gru 2008, 16:47   

ja mam 19 lat i tak naprawde w sporcie motorowym dopiero zaczynam sie bawic takze mysle ze klasa do 1600 jest odpowiednia do nauki
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 18 Gru 2008, 16:49   

michalck napisał/a:
ja mam 19 lat i tak naprawde w sporcie motorowym dopiero zaczynam sie bawic takze mysle ze klasa do 1600 jest odpowiednia do nauki


lubie takie podejście :brawo: :brawo: :brawo:

to pomyśl nad dołem też a dla wykożystania mocy która sie tam pojawi można jeszcze zmienic skrzynie w przyszłości i jako auto do nauki jest to fajna opcja ;)) co prawda bedzie ci ciężko wygrywac z konkurencja ale z czasem kto wie
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
bigkris
[Usunięty]

Wysłany: 18 Gru 2008, 22:29   

Mam pytanie troche z innej beczki. czy robiac swap-a na mocniejszy silnik czy moge wnosic o zmiane danych w dowodzie? i potem normalnie poruszac sie tym autem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.