[mk3] firsta SWAP |
Autor |
Wiadomość |
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 16 Gru 2008, 10:39 [mk3] firsta SWAP
|
|
|
Witam jak w temacie panowie interesuje mnie przekladka silnika gdyz moj sie skonczyl obecnie mam wsadzony 1.6 8v EFI 104km a moje pytanko dotyczy co myslicie na temat wymiany motoru, samochod jest typowym autem sluzacym do kjs-ow i nie wiem czy wstawic ten sam silnik czy moze cos innego bedzie sie lepiej spisywac? moze jakis 1.6 16v? nie mam pojecia prosilbym o rade kogos kto jest w temacie. No i oczywiscie jak wymienie na inny motor to prosilbym o info co po za silnikiem musze wymieniac: jakis komp, czy lapy pasuja, moze skrzynia inna. Z gory dzieki i pozdrawiam |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 16 Gru 2008, 11:23
|
|
|
rzuć okiem na mój temat wymiany silnika z 1,6 110hp na zetec 1,8.
http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=60
nie wiem jak bedzie z przekladka na 1,6 16v. nie wiem ile sie te silniki roznia.
generalnie po moim doswiadczeniu wiem i polecam remont silnika a nie swap. chyba ze masz 100% pewnosc ze silnik na swapa jest w super stanie, nie bierze oleju, nie stukaja panewki, ma kompresje i tak dalej i tak dalej.
a dlaczego polecam remont?
a dlatego, ze nie musisz nic dorabiac do budy, nic spawac jakbys wsadzal inny silnik niz cvh, mniej wiecej wiesz co gdzie jest w tym silniku. poza tym nie bedziesz musial sie bawic z wiązką, z komputerem (sama robota wyjecia jest łatwa, ale połaczenie dwoch wiazek jak sa od roznych aut jest pracochlonne ale do zrobienia).
silnik cvh jest w miare oszczedny, łatwy w obsludze, malo kosztuja czesci i jest w miare niezawodny.
tutaj masz moj kosztorys jaki robilem jak chcialem przeprowadzic kapitalny remont cvh:
*obróbka głowicy kompletna z wymianą uszczelniaczy, prowadnic itp. - 500pln
*szlif cylindrów - 250pln
*szlif wału - 220pln
*szlifowanie koła zamachowego 250pln
do tego dojdą koszty nowych pierścieni jeżeli będą potrzebne i nowych panewek pewnie z 250pln
oczywiscie cena robocizny moze sie roznic od rejonu polski i warsztatu.
zastanów się, poczytaj moj temat i zdecyduj. pozdro,
aha, no i pochwal sie od razu jak bedziesz robil cokolwiek. zawsze jest milo czytac jak ktos siebie i auto męczy |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 16 Gru 2008, 16:16
|
|
|
gora silnika juz rozebrana;)
 |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 16 Gru 2008, 20:12
|
|
|
hej
co do silnika to najtaniej bedzie wyremontowac to co jest choc nie specjalnie jest to konkurencyjne auto w SuperOesach kieleckich w swojej klasie ale napewno bedzie to najtansza opcja i zarazem dobra baza do nauki.
Swoja drogą czy twoja fiesta jest czerwona z białą klatką?? jak tak to jest to pierwsza rajdówka zbudowana przez klubowicza naszego. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 17 Gru 2008, 16:49
|
|
|
tak to wlasnie ta fiesta;) jak ja kupilem to slychac bylo niewielkie granie zaworow a przez ostatni czas sie to nasililo do tego stopnia ze jak zyje nie slyszalem takiego zegotu z silnika brat go zalatwil do konca:/ i nie wiem w zasadzie co teraz robic czy wtawiac nowy motor czy odremontowac glowice bo w zasadzie tylko to jest do zrobienia. |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 17 Gru 2008, 16:56
|
|
|
ja bym remontował wtedy zawsze wiesz co masz, ale jakby coś to mam silniczek malyna do sprzedania |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 17 Gru 2008, 21:43
|
|
|
znaczy potrzeba ci szklanek i wałka bo nic wiecej sie nei psuje w tej głowicy oraz nowych uszczelniaczy. do tego możesz ja splanowac o 0,8mm i bedzie troszke mocniej |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 17 Gru 2008, 22:23
|
|
|
walek nowy czy uzywke w dobrym stanie? jak ktos ma taki waleczek w dobrym stanie to prosilbym o priv |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 17 Gru 2008, 22:44
|
|
|
bardzo cieżko kupić urzywany w dobrym stanie |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 17 Gru 2008, 22:53
|
|
|
a orietuje sie ktos o cenie nowego? |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Gru 2008, 23:18
|
|
|
Fajny zestawik swoją drogą znajdziesz pewnie dużo taniej. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Gru 2008, 23:53
|
|
|
lub koło 500-600 ruville chyba. Pisz do szynszyla to ci powie |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 01:46
|
|
|
w ramach walki na przyszłość możesz odrazu po zakupie odesłać wałek do azotowania w andorii albo AMP paradowscy . Daje to jakąś gwarancję że bedziesz zmieniać same szklanki a nie komplet . jest to taki półśrodek . Wiem że ktoś w polsce jeszcze dorabia szklanki i robi się wtedy regulację płytkową ale nie wiem kto to opatentował , pozatym system jest nieco felerny bo te dorabiane szklanki bardziej obciążają rozrząd gdyż są nieco cięższe od oryginału .
na twoim miejscu zerwał bym głowice , rozmontował zawory sprawdził przylgnie i zawory ewentualnie zmienił i zbielił gniazda dotarł , nowe uszczelniacze ,planowanko jak proponuje Puma i o ile dół jest ok zabiegi przyniosą pozytywne następstwa . Wspominam o tym dlatego że jeśli bedziesz mial słabe zawory a doprężysz głowicę efekt może być mizerny . |
|
|
|
 |
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 12:40
|
|
|
i tak bede cala glowice rozbieral ze wszystkiego lacznie z zaworami takze mysle ze jak robic to parzadnie |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 15:24
|
|
|
po 1) dioda ma racje co do doprężenia i wpływu tego na silnik, ja nie ruszyłem dołu silnika a splanowałem głowe i bardzo szybko panweki na wale odmówiły posłuszeństwa. Żeby to robić trzeba mieć pewny dół silnika,
po 2) pomyśl odrazu o portingu głowicy (kanały a kolektory) daje to cąłkiem dobre efekty a można to zrobic samu czyli prawie bez kosztów. Dużo KM nie przybędzie ale cąłkiem sporo Nm jak na taki zabieg. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 16:38
|
|
|
co do dolu silnika to moge tylko przypuszczac ze jest ok bo przed awaria nie sprawdzalem cisnienia na cylindrach:/ co prawda w gornej parti cylindra nie ma prawie zadnego garbia takze cylinder nie jest wypracowany (tak mi sie wydaje) ale w jakim stanie sa pierscionki itd to nawet najstarsi rzymianie nie wiedza:( czyli dobrze by bylo rozebrac i dol? |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 16:45
|
|
|
jesli chcesz zostać w klasie do 1600 i chcesz polatac spokojnie to takie rozwiązanie by było najlepsze |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 16:47
|
|
|
ja mam 19 lat i tak naprawde w sporcie motorowym dopiero zaczynam sie bawic takze mysle ze klasa do 1600 jest odpowiednia do nauki |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 16:49
|
|
|
michalck napisał/a: | ja mam 19 lat i tak naprawde w sporcie motorowym dopiero zaczynam sie bawic takze mysle ze klasa do 1600 jest odpowiednia do nauki |
lubie takie podejście
to pomyśl nad dołem też a dla wykożystania mocy która sie tam pojawi można jeszcze zmienic skrzynie w przyszłości i jako auto do nauki jest to fajna opcja co prawda bedzie ci ciężko wygrywac z konkurencja ale z czasem kto wie |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
bigkris [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 22:29
|
|
|
Mam pytanie troche z innej beczki. czy robiac swap-a na mocniejszy silnik czy moge wnosic o zmiane danych w dowodzie? i potem normalnie poruszac sie tym autem? |
|
|
|
 |
|