Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 23:28 |
Dziwny problem z chlodzeniem |
Autor |
Wiadomość |
Abarth [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Sty 2009, 20:25 Dziwny problem z chlodzeniem
|
|
|
Witam. Ostatnio z moja fiesta ( mk II diesel ) zaczely sie dziac dziwne rzeczy. Wszystko zaczelo sie od dziwnego parowania z przodu samochodu. Zdarzylo sie to w czasie jazdy wiec od razu sie zatrzymalem, zajrzalem do zbiornika z plynem i okazalo sie ze nie ma w ogole plynu chlodniczego. Poniewaz musialem przebyc trase Krakow - Czestochowa nalalem wody i z licznymi postojami kontrolnymi dojechalem do celu. Co najdziwniejsze przez cala droge wody nie ubylo. Myslalem ze moze z czasem tamten plyn poprostu wyparowal. Wode wylalem, nalalem plynu chlodniczego 4l i 1l wody. Na odpalonym silniku przez dobrych kilkanascie minut obserwowalem wszystkie rury, zbiorniczek i chlodnice. Nigdzie nie pojawila sie ani jedna kropla. Prez jakies 2 tygodnie nic sie nie dzialo. Auto przebylo trase Czestochowa - Krakow - Czestochowa i takze nic nie ubylo ze zbiornika. Ostatnio jednak problem sie powtorzyl. Po przebyciu takiej samej trasy zauwazylem ze plynu znowu ubylo Od znajomego uslyszalem ze plyn moze w jakis sposob przedostawac sie do oleju. Wtedy jednak mialby on inna barwe i konsystencje, a wszystko jest z nim w porzadku. Nie mam pojecia co to moze byc Tak jak pisalem problem byl, potem przez cale 2 tygodnie uzytkowania zero problemu i teraz ponownie lipa. Co to moze byc? co jeszcze sprawdzic? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Sty 2009, 22:32
|
|
|
problemów może byc kilka niewielka dziura w chłodnicy , cieknąca nagrzewnica albo wieszający się termostat . Ale niestety z doświadczenia ci powiem że w tym modelu bardzo często pękają głowice i fiesta poprostu płyn przepala . Z kilometrami robi się coraz gorzej . trzeba diagnozować . |
|
|
|
|
Abarth [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lut 2009, 18:45
|
|
|
Problem zdiagnozowany, 2 dziurki na przodzie chlodnicy. Mam wiec kolejne pytanie czy ta chlodnice do mkII mozna zastapic np. chlodnica z mk III czy trzeba szukac koniecznie od mojego modelu? A moze pobawic sie w lutowanie/zaklejanie tych dziurek ? Jak trwala moze byc ewentualnie naprawa w taki sposob? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Lut 2009, 19:53
|
|
|
naprawa bez sensu . chłodnica z mk3 raczej nie podejdzie .Ale kombinować można z czymś innym od czegoś innego . |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lut 2009, 08:38
|
|
|
Jeśli chłodnica nie jest przeżarta (i owe dziurki nie są pierwszymi z kilkunastu następnych) i umiesz sam polutować, to zalutuj, i będzie zicher, jak chcesz dać do naprawy to pewnie będzie drogo, chłodnica może być każda inna o podobnych wymiarach i podobnie usytuowanych wyjściach. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.