Przesunięty przez: LOY 11 Lut 2009, 20:34 |
[MK4] Escort RS Turbo EFI |
Autor |
Wiadomość |
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 24 Sty 2009, 22:06 [MK4] Escort RS Turbo EFI
|
|
|
Dzisiaj odebrałem swoje pierwsze auto z turbiną.
tak się prezentuje, zdjęcie godzinę po kupnie.
jak widać nic specjalnego. właścicielem był koleś pod 60-ke. zawsze mnie zastanawiało dlaczego tacy starsi ludzie jeżdża takimi autami... no nie ważne. auto jest moje.
kupiłem je po dość okazyjnej cenie, więc tak naprawdę nie zastanawiałem się czy brać czy nie tylko nad tym czy przejedzie 420km do nowgo domu.
o aucie:
wyprodukowany w marcu 1989,
wersja 132hp,
bez foteli recaro ten sam wzór ale nie takie duże trzymania boczne i bez znaczka,
kolor szary,
przebieg x32750,
w 100% oryginał, żadnych tandetnych elementów oprócz wiszącego misia na sznurku na tylnej szybie,
oryginalne felgi plus zapas ori,
elektrycznie sterowane lusterka,
elektryczne szyby,
szyberdach,
fotele są zodjechane jakby walec po nich przejechał, boczne trzymania są niżej niż siedzisko ,
przy lusterku środkowym jest zegarek z możliwością przełączania na: zegarek, data i stoper można sobie mierzyć czas okrążenie wokół bloku ,
turbo nieżywe, łożyska chyba już dawno w nim się skończyły, mimo to udało się przejechać taki kawałek drogi i auto jechało 140kmh,
przyspieszenie było 0 ,
kompresja na wszystkich garach 10barów (taka sama była jak oglądałem we wrzesniu czerwonego rst z radzymina),
co ciekawe tutaj przy odpalonym silniku po zdjęciu korka wlewu oleju silnik gaśnie, tak samo było w tym czerwonym) może tak ma być,
auto miało wymieniany pas przedni, oba błotniki są nowe, pomalowane i widać inny odcień.
korozja zjada prawe tylne nadkole,
szpachla była kładziona na prawym tylnym błotniku,
malowana maska,
wymieniona podłoga pod fotelem kierowcy i pasażera, po części zjedzone numery vin,
przedni zderzak od zwykłego mk4,
do zrobienia od razu:
wymiana przedniego łożyska w lewym kole,
wymiana - regeneracja turbo,
wymiana tarcz i klocków, biły przy hamowaniu jak szalone autem aż rzucało,
i na koniec ciekawostka:
na drodze z Wałcza do W-wa ok 420km, przy zatankowanym pełnym zbiorniku 47litrów, auto spaliło mniej niż połowę zbiornika!!!
przy prędkości przejazdowej 110kmh obroty na 5 biegu miały wartość 2200obr/min.
więcej zdjęć podeślę na dniach. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
Ostatnio zmieniony przez stafcio 10 Cze 2012, 12:30, w całości zmieniany 13 razy |
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 24 Sty 2009, 22:12
|
|
|
stafcio,
wiesz co ja o tym myślę |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
mamuten
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 314 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 24 Sty 2009, 22:21
|
|
|
po opisie to leciutka padaka ale na pewno doprowadzisz go do stanu używalności.Tylko ostrożnie z silnikiem |
_________________ rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem
Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 24 Sty 2009, 22:57
|
|
|
Stafcio oszalał sam bym sobie takiego kupił |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 24 Sty 2009, 23:03
|
|
|
hym ...kolor ładny ..taki ..znajomy ... krótko zacne auto i wersja ...baza pod szybkiego youngtimera ...recaro koniecznie dokup topgear chyba miał ori z erst...bo turbo bez recaro to jak mafios w volvo ... walcz panie i zebys nie powtórzył historii z XR2i ..bo zapowiada sie fajnie ...bo wiesz ty płoniesz jasno ale i spalasz sie szybko ...
no tyli od LOYa..
a flaszka na opicie będzie ? |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 24 Sty 2009, 23:14
|
|
|
LOY napisał/a: | a flaszka na opicie będzie ? |
Michał źle zadane pytanie!!
nie "czy" tylko "kiedy i gdzie"?? |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
elmek13
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 24 Sty 2009, 23:51
|
|
|
brabusss napisał/a: | "czy" tylko "kiedy i gdzie"?? |
Na zlocie. Reszta FKP też sie podepnie Dobrze myślę? |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 25 Sty 2009, 09:27
|
|
|
Laskosz napisał/a: | Stafcio oszalał sam bym sobie takiego kupił |
oszalał
LOY napisał/a: | hym ...kolor ładny ..taki ..znajomy ... krótko zacne auto i wersja ...baza pod szybkiego youngtimera ...recaro koniecznie dokup topgear chyba miał ori z erst...bo turbo bez recaro to jak mafios w volvo ... walcz panie i zebys nie powtórzył historii z XR2i ..bo zapowiada sie fajnie ...bo wiesz ty płoniesz jasno ale i spalasz sie szybko ...
no tyli od LOYa..
a flaszka na opicie będzie ? |
jak zwykle mądrze prawisz panie kolego
w tym przypadki nie ma prawa powtórzyć się historia białej xr2i. w tym przypadku będę płoną bardzo jasno i długo, bo czekałem na zakup tego auta ponad 5 lat.
na zlocie fkp jak pozwolicie to na pewno się pojawię i będzie co opijać. nie zamierza zmieniać klubu na fekp czy jakoś tak |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 25 Sty 2009, 15:55
|
|
|
Zacny egzemplarz, jedyne co to nastaw sie na remont silnika... 10 to nie jest odpowiednie cisnienie sprezania dla tego czegos:) Poza tym- fajny furacz, 3mam za Ciebie kciuki;) |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 25 Sty 2009, 18:53
|
|
|
no wreszcie
jedna uwaga nie było slabszej lub mocnjeszej wersji były tylko lekkie różnice w wypasie.
PS: od dawna mi też taki chodzi po głowie i to dokładnie w tym kolorze |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Sty 2009, 18:59
|
|
|
stafcio... obyś się nie przejechał...
Ale masz moje poparcie, to jest moje marzenie jako drugie auto, a właściwie trzecie... |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 25 Sty 2009, 19:20
|
|
|
szkoda ze nie ma przedniego zderzaka ori |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 25 Sty 2009, 19:28
|
|
|
Jak tak patrze na tego essiego to az mi sie lezka w oku kreci bo pochlastalem identycznego (kolorem) XR3i wolf edition.Teraz bym tego bledu juz nie popelnil... z owego essiego zostaly mi pojedyncze zabawki tylk :(
Ciekaw jestem w ktora strone pojdzie temat tego auta, czy bedzie to mocne CVH turbo czy tez pelna seria. |
_________________
|
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 26 Sty 2009, 00:59
|
|
|
dzięki
Trochę pogrzebałem w aucie wieczorem. huk z koła to nie tylko łożysko ale także przegub, manszeta rozdarta i brak smaru wewnątrz. do tego wybity sworzeń wahacza, swoją drogą jest tu bardzo fajne zawieszenie przednie.
na razie nie będę się zagłębiał wszystkiego. na początek to co jest niezbędne aby się poruszać autem. muszę najpierw sprawdzić auto przed remontem, który mnie prędzej czy później czeka.
druga rzecz którą ogarnąłem, to turbo. niestety po zdjęciu węża od intercooler wylało się sporo oliwy. była w całym układzie dolotowym.
wirnik w turbinie ma luzy poprzeczne do osi wałka. niedobrze. muszę albo poszukać innego albo regeneracje zrobić.
rano musiałem ok 8 razy odpalić, bo po ok 2 sek gasł. dopiero jak nabrał temperatury po lekkim gazowaniu obroty się ustaliły. niestety nawet w dzień kupna obroty na luzie były w granicach 1800. według mnie jest to wina turbiny. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Sty 2009, 10:51
|
|
|
stafcio napisał/a: | swoją drogą jest tu bardzo fajne zawieszenie przednie. |
Hehe, fajne to duzo za duzo powiedziane
Powymieniasz wszystko na nowe i nadal bedzie sie prowadzil duzo gorzej od fiesty
Pozatym wahacze kupisz tylko cale - nie ma mowy o wymianie samego sworznia albo samej tuleji
Ale mimo wszystko gratuluje zakupu, oby udalo Ci sie doprowadzic go do stanu uzywalnosci |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
Tommy
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 26 Sty 2009, 11:07
|
|
|
Escort rst tej generacji to jedno z najładniejszych (moim zdaniem) aut jakie kiedykolwiek zjechały z taśmy. Mogę Ci tylko pozazdrościć zakupu
Zdradź trochę szczegółów - jakie priorytety w odbudowie? Pełne ori, czy jakieś grubsze modyfikacje? Jak czasowo planujesz prace? Co z białą?
squadak - takie samochody kocha się za to jakie są, a nie jakie mogłyby być
Nawet takie techniczne niedomagania, są niejako częścią ich uroku |
_________________
|
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 26 Sty 2009, 12:07
|
|
|
Tommy napisał/a: | Zdradź trochę szczegółów - jakie priorytety w odbudowie? Pełne ori, czy jakieś grubsze modyfikacje? Jak czasowo planujesz prace? Co z białą?
|
jeszcze nie mam żadnego planu, ale mam różne pomysły.
jedyne co wiem, to nie będę robił modyfikacji zmieniających wygląd auta. podoba mi się jak wygląda oryginał.
modyfikacja jaka przychodzi mi do głowy teraz to wsadzenie foteli recaro
na razie nic z nim nie robię, tzn obecnie wymieniam łożysko, heble przód i turbo muszę zrobić. poza tym nic.
pojeżdże trochę, pozbieram kasę, narzędzie i części i wstawię go do garażu i zacznę zabawę.
zapewne doprowadzenie go do stanu jaki mi się marzy zajmie mi z rok albo dłużej, ale czego nie robi się dla hobby i dla posiadania czegoś naprawdę unikatowego
wiem, że koszta będą duże. mam nadzieję, że nie zrezygnuję. zobaczymy jak to wyjdzie w praniu. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
Tommy
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 26 Sty 2009, 12:15
|
|
|
Nie ruszaj nic ze stylingu, ew. pobaw się detalami tak jak to po mistrzowsku zrobił Loy w puencie
stafcio napisał/a: | ale czego nie robi się dla hobby i dla posiadania czegoś naprawdę unikatowego |
Raz się żyje i trzeba korzystać, zanim nie przyciśnie nas potrzeba posiadania dużego kombiaka z miejscem na fotelik
Powiem to tak, jak mój stary znajomy skomentował projekt z czarną matową:
"Jesteś pierd*** że na takiego złoma tyle czasu i kasy tracisz, jak byś se mógł jakieś normalne auto kupić. Ale z drugiej strony dobrze, bo przynajmniej na starość nie będziesz na sankach z dachu zjeżdżał bo za mało szaleństw miałeś za młodu"
Powodzenia w boju |
_________________
|
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Sty 2009, 12:47
|
|
|
Tommy napisał/a: | squadak - takie samochody kocha się za to jakie są, a nie jakie mogłyby być
Nawet takie techniczne niedomagania, są niejako częścią ich uroku |
Tu nie chodzi o milosc, podalem tylko pare faktow
Sam mam escorta z 84 roku, jest to puki co zwykly 1.3 po kapitalnym remoncie wszystkiego i na razie nie zamierzam sie z nim rozstawac |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Sty 2009, 17:01
|
|
|
Gratulacje zakupu!!! To cieszy że kolejne erst ma swoją szanse. Będzie się z kim podzielić informacjami na temat MkIV. Co do prowadzenia erst w porównaniu z fiestą to jednak esi wydaje się lepiej wyważony- cięższy tył (moje skromne zdanie). Zawieszenie przednie nie wymaga zmian bo oryginalnie jest na przegubach sferycznych (mkIV), tył wachacze+stabilizator. To wszystko spisuje się świetnie pod warunkiem że jest świeże. Masz mnóstwo pracy przed sobą (ja już mam większość za sobą) ale opłaca się. Jeszcze jedno jeśli ma to być samochód do jeżdżenia częściej niż raz w tygodniu to polecam montaż wspomagania bo tą szpere strasznie czuć. Co do recaro to są na zbyciu i jeszcze parę gratów 3mam kciuki!!! |
|
|
|
|
|