[MK3] kilka pytań odnośnie silnika 1.8D |
Autor |
Wiadomość |
falconus [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lut 2009, 00:28 [MK3] kilka pytań odnośnie silnika 1.8D
|
|
|
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem fiesty 1.8D z 1990r. Kupiłem ją w stanie myśle że kiepskim ale i tak szukałem dosyć długo i niczego sensownego nie mogłem znaleźć w promieniu 100km ale do rzeczy.
1. Jakie powinny być obroty biegu jałowego, ponieważ myślę że ma za wysokie. Jeżeli nie mam w ogóle wciśniętego gazu to na 5 biegu sunie prawie 50km/h a to mniej więcej jest bieg jałowy, no może trochę pomniejszony o opory jazdy.
jak w ogóle sprawdzić te obroty bo nie mam obrotomierza.
2. Czy to normalne że bierze olej, i równierz trochę cieknie, ma wlany mineralny. Ile może tego leju brać na 10000km tzn od wymiany do wymiany, żeby to jeszcze było dopuszczalne,
na przebiegu niby ma 200000km
miałbym jeszcze pytanka ale to juz mało ważne, przejechałem nia narazie tylko 700km
w tydzień, jedno co mnie miło zaskoczyło to spalanie które wyszło na 4,8l (jeden pomiar)w cyklu mieszanym. Zobaczymy jak będzie dalej. Heh i kop też ma niezły, tyle się nasłuchałem odnośnie słobości starych dizli a się okazało że nie jest tak źle. Mam też lagunę z silnikiem 140KM i idzie lepiej ale nie aż tak jak by się można było spodziewać.
pozdrawiam wszystkich i czekam na odpowiedzi:) |
|
|
|
 |
jonteczek

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 5 Lut 2009, 08:19
|
|
|
a czy po zakupie wymieniłeś wszystkie płyny, paski, filtry i oleje? rozrząd zrobiony razem z pompą wody? długo nie robiony rozrząd może się zemścić
Co do oleju, to trochę zabrać może, zależy jeszcze kiedy był ostatni raz wymieniany i ile w tym czasie Ci ubyło sprawdź to wg. miarki; ja mam Endure z 96r i po przejechaniu na jednym oleju 13000km dolałem jedynie szklankę (minimalnie mi ubyło), ale po takim przebiegu silnik ma prawo trochę zabrać. Wyciek musisz zlokalizować i wymienić odpowiadającą za niego uszczelkę. Profilaktycznie wymień uszczelkę pokrywy zaworów i uszczelniacze zaworowe - jeśli nie przestanie ubywać, to chociaż powinno ubywać mniej... |
_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 5 Lut 2009, 18:46
|
|
|
1. coś koło tego ma mieć...
2. jeśli bierze ci oleju więcej niż 1l/1000km to źle... ja mam ezemplarz który nie zabrał grama oleju przez 4000 km... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lut 2009, 23:57
|
|
|
wiesz, na 5 biegu przy 50 km / h to trochę przeginasz....zakatujesz auto
Rozumiem od 70 km / h.....
bieg jałowy ok 800-850 obrotów |
|
|
|
 |
falconus [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lut 2009, 09:34
|
|
|
Dzięki z zainteresowanie
Nie jeżdże 50 na piątym biegu:), tylko nie wiem jak sprawdzić obroty silnika i w ten sposób myślę że mniej więcej mogę to dać do oceny, że jak puszczę gaz to auto utrzymuje około 48km/godzinę prędkość na piątym biegu, a wtedy ma mniej więcej bieg jałowy. Niestety nie wiem jak określić obroty na minute.
Przed tem miałem same benzyniaki i poprostu jak dojeżdżałem do świateł to samochód np na piątce wychamowywa, a ten jak nie wcisnę sprzęgła to się zachowuje jak koń, ciągnie do przodu i muszę odrazu redukować(trochę ciężko się przestawić, myślełem że ma za wysoko obroty ustawione)
a wycieka pod głowicą(chyba to dobrze nazwałem bo chodzi mi o tę górną pokrywę z napisem 1.8 disel)
Oczywiści wszystko po zakupie zostało wymienione
rozrząd
pompa wody
płyny
świece żarowe
jeszcze zaliczył naprawę alternatora
zostało też wymienione koło pasowe wału korbowego
krzyżak kolumny kierowniczej.
to wszystko wyszło na 1200zł a za auto dałem 1400zł:-) ale jak się nie będzie za bardzo sypało to będę bardzo zadowolony
Wiecie co to jest pasek mikro v?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
jonteczek

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 7 Lut 2009, 11:14
|
|
|
falconus napisał/a: | a wycieka pod głowicą(chyba to dobrze nazwałem bo chodzi mi o tę górną pokrywę z napisem 1.8 disel) |
to jest pokrywa zaworów głowica to jest to zaraz pod nią (gdzie wtryskiwacze i świece) wymień tę uszczelkę i zobaczymy czy przestanie brać |
_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 7 Lut 2009, 22:16
|
|
|
Ja mam 1400obr/min na zimnym, 1100obr/min na ciepłym Ale mną się nie sugeruj
Co do tego ciągnięcia jak koń - tak działa moment obrotowy - bez elektroniki a bez gazu nie zdechnie
Co do krzyżaka - miejmy nadzieję że z osłoną gumową, bo te bez lubią siadać. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.