Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, odpalanie

[MK3] Fiesta nie odpala
Autor Wiadomość
radeq7
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lut 2009, 11:20   [MK3] Fiesta nie odpala

Witam wszystkich.
Mam następujący problem. Fiesta nie odpala na postoju, ale na pych pali od razu. Rozrusznik kręci jak szalony. Z tego co wiem czujnik położenia przepustnicy jest uszkodzony, ale to chyba nie ma związku(bo na pych pali pięknie). Dodam że jak wtrysne strzykawką paliwo od góry filtra powietrza to też zapala od razu i chodzi.
Czy ktoś się z tym spotka albo wie co to może być.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 6 Mar 2012, 08:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 24 Lut 2009, 11:22   

czy jak przekrecasz stacyjke bez zaplonu to slyszysz syczenie?
to jest pompa paliwa.
jak nie slyszysz to nie dziala
sprawdz bezpiecznik
nie pamietam ktory, zobacz w manualu ktory to ma byc
jak jest przepalony to nie dziala
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
radeq7
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lut 2009, 11:30   

no dobrze ale na pych odpala ładnie i jeździ to czyli nie pompa chyba...
ale słyszę pompę przy przekręcaniu stacyjki.
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 24 Lut 2009, 11:59   

sprawdz czy ci zalewa swiece. pokrec go troche i wykrec swiece potem, jak jest mokra to ją zalewa.
moze nie byc iskry dlatego nie pali a na pych pali
sprawdz to, potem bedizemy myslec co dalej
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
zibibabiboo 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 48
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Kwi 2009, 22:21   

Witam Kolegow. Mam ten sam problem, dodam tylko, ze doszedłem do tego ze wtryskiwacz nie podaje paliwa przy rozruchu. Wymienilem czujnik polozenia wału i nadal nic. Pompa paliwa pracuje. Jakies pomysły?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Kwi 2009, 10:37   

1 - czy jest iskra
 
 
 
zibibabiboo 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 48
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Kwi 2009, 13:34   

:yes: Iskra jest, i to taka jak trzeba, tylko wtryskiwach podczas rozruchu nie podaje paliwa.Wystarczy kilka kropli chlupnac od gory , zapala i chodzi. Cały problem wystepuje tylko na zimnym silniku.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Kwi 2009, 20:18   

zobacz czy na czarnym przewodzie idącym do wtrysku jest +12 V . Sprawdź też rezystor bocznikujący na ścianie grodziowej (małe białe porcelanowe) .
 
 
 
zibibabiboo 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 48
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Kwi 2009, 10:07   

Do wtryskiwacza + dochodzi ,a jak sprawdzic ten rezystor i po co on jest?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Kwi 2009, 11:52   

bocznikuje prąd wtrysku . odłącz kostkę i zmierz opór jaki daje .
 
 
 
zibibabiboo 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 48
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Kwi 2009, 12:36   

opornosc to 6.0-6.3 oma, a ile powinno byc?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Kwi 2009, 19:49   

hm w miarę ok .
 
 
 
b4k
[Usunięty]

Wysłany: 14 Kwi 2009, 12:50   

Witam! Na poczatku chcialem sie przywitac, bo to moj pierwszy post na forum po dluuugiej przerwie. W tematach "FAQ Przeczytaj zanim napiszesz" nie znalazlem rozwiazania dla mojego problemu (wiekszosc z tych tematow juz nie istnieje), wiec postanowilem nie zakladac nowego tematu i napisac w tym, poniewaz problem tutaj poruszony jest troche podobny do mojego. Fiesta MK3 1.3i rocznik '93.

Problem wraz z objawami opisze dosc szczegolowo. A wiec po kolei:

1. Odpalam Fieste w garazu i zawsze daje jej pochodzic minutke, wyjezdzam tylem, nawracam, jedyneczka i GASNIE... 3 dni z rzedu, po odpaleniu i ruszeniu GASNIE. Najgorsze jest to, ze pozniej nie chce ODPALIC. Krece rozrusznikiem z 15 sekund i zaczyna jakby lapac, w koncu odpala, pracuje nierowno i wchodzi na obroty, ostatecznie po kilku sekundach obroty spadaja (nie mam obortomierza, ale wyraznie slysze, ze z wysokich spadaja na wolne).
2. Tuz po tym jak uda mi sie ja odpalic to jedzie OK, zauwazalne jest tylko, ze gdy po gwaltownym przyspieszeniu puszcza sie gaz to ja strasznie szarpie, jakby sie dlawila... Po przjechaniu 5 km chodzi tak jak zawsze, norma.
3. I teraz najgorsze: przejezdzam kilkanascie km i gasze ja, po chwili odpalam i wszystko w najlepszym porzadku, a po przejchaniu nastepnych kilkunastu km gasze ja, po chwili chce odpalic ale juz sie nie da :-( I tak wlasciwie to nie zauwazalna jest zadna regula gdy silnik jest cieply, czasem chce a czasem nie chce odpalic. Jak sie pokreci rozrusznikiem kolo 15-20 sek to znowu uda sie ja odpalic, ale z trudem i podczas krecenia jakby "chwyta" i gasnie "chwyta" i gasnie....

Po przkreceniu zaplonu pompe slychac, kontrolki sie swieca. Dzieje mi sie tak od tygodnia, wczesniej podobny problem mialem w sierpniu 2008, do tego stopnia, ze musialem ja wziac na popych (wtedy odpalila). Pamietam, ze wtedy po zgasnieciu wystarczylo kolo 15 minut odczekac i zapalala (tez bez zadnej reguly).

Z innych niepokojacych rzeczy to od tego sierpnia 2008 odnotowalem nieco wieksze spalanie (wczesniej na trasie brala mi okolo 5,5l/100km a pozniej juz kolo 6,5-7l/100km), ostatnim razem jak sprawdzalem spalanie to okolo 6,7l/100km wychodzily mi cykle mieszane (60%trasa, 40% miasto), wiec tutaj juz raczej w normie. Zauwazylem tez jakby spadek mocy, ale tego pewien do konca nie jestem, bo jezdze roznymi autami, zazwyczaj mocniejszymi od mojej Fiesty, wiec moze mi sie wydawac, ze Fiesta oslabla. W grudniu 2008 regulowalem zawory, "mechanik" powiedzial mi, ze dalej beda nieco grac, ale "ciasniej" juz ich ustawic nie moze, wiec dalej troche graja (metaliczny odglos).

Prosze wiec kogos kto sie zna, zeby mi pomogl zlokalizowac usterke, bo jak oddalem do mechanika to akurat jemu tak sie nie dzialo i oddal mi auto ze stwierdzeniem, ze pali na dotyk. Zdaje zobie sprawe, ze opisalem to dosyc empirycznie, ale na mechanice sie nie znam, wiec kazda usterke opisuje bardziej obrazowo, niz by trzeba bylo :-)

Moze sie na mnie obrazila, bo wystawilem ja na Allegro (planuje kupic jakas nowsza) :-) )) Wczesniej nie mialem z nia zadnych problemow, 3 razy bylem Fiesta na kole podbiegunowym i nigdy nie odmawiala, ostatni raz to byl ten wyzej wspomniany sierpien 2008 i to bylo wlasnie w Szwecji ale to kolga ja ode mnie pozyczyl i to wtedy zaczely sie problemy z odpalaniem :(

Pozdrawiam! Paweł
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 14 Kwi 2009, 13:47   

sprawdź drożność wydechu
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
b4k
[Usunięty]

Wysłany: 14 Kwi 2009, 15:20   

Ostatnio drgala mi jakas blaszka w katalizatorze (myslalem, ze to oslona od katalizatora, bo kiedys mi sie urwala i mi ja spawali, ale mechanik powiedzial, ze to cos w katalizatorze, ale zeby jezdzic i sie nie przejmowac), teraz nie drga, wiec moze gdzies tam cos zatkala? A jak najprosciej sprawdzic droznosc wydechu?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 14 Kwi 2009, 15:41   

przystawiając rękę z tyłu i sprawdzając czy dobrze dmucha - powinno być odczuwalne wyraźne pulsowanie, po dodaniu gazu proporcjonalnie wzrastające. dodając gazu zajrzyj też pod spód samochodu, czy nie wyrzuca spalin gdzieś bokiem (na łączeniach rur), i czy nie śmierdzi spalinami pod maską (może wywala aż przez dolot tak jak u mnie swego czasu :yyy: )
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
b4k
[Usunięty]

Wysłany: 14 Kwi 2009, 15:58   

Dzieki za zainteresowanie. Zanim napisales, zrobilem praktycznie tak samo. Wydech wydaje byc sie drozny, jak przyloze reke to czuje, ze dmucha... no nie wiem czy wystarczajaco, ale dosyc mocno. Przegazowalem Fieste i wylecialo troche wody z jakas sadza (ale to chyba nic anomalnego?), po przegazowaniu zaczela troche kopcic, przjechalem sie i przestala. Wjechalem na kanal i poklupalem po tlumikach, tej blaszki co mi kiedys drgala to juz teraz nie slychac, wiec mam podejrzenie, ze to moze gdzies ona przeszkadza.

[ Dodano: Sob Kwi 25, 2009 11:30 ]
Od ostatniego postu nic sie nie zmienilo, dalej lubi zgasnac, ale na szczescie jakos pozniej odpala. Kolega mi powiedzial, ze mial taki problem w Ibizie i ze to byla sonda lambda... czy jest to mozliwe, ze walnieta mam lambde i takie sa tego objawy?
 
 
zibibabiboo 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 48
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Lut 2012, 23:58   

Temat bardzo stary ale odpowiem ,u mnie był to czujnik połozenia przepustnicy. Po wymianie jezdzi OK.
 
 
matek24 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 17
Skąd: Dulcza Wielka
Wysłany: 4 Mar 2012, 22:49   

Witam

Skoro temat jest już odkopany to nie będę otwierał nowego. Też mam problem z odpaleniem samochodu Fiesta mk3 1.1 monowtrysk. W samochodzie były wymienianie świece i przewody. Myślałem że może świece już się uszkodziły ale sprawdzałem i iskra jest. Przy odpalaniu czasem łapie ale nie odpali. Załączam filmik:
Fiesta 1.1 mk3
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 4 Mar 2012, 22:58   

matek24, podstawa to sprawdziles w aucie ?? to mozna dalej cos pomagac. :)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.