[MK6] SWAP ST170 |
Autor |
Wiadomość |
plasma555

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 37 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 7 Lut 2009, 13:19 [MK6] SWAP ST170
|
|
|
Witam,
pytanie mam czysto teoretyczne chociaż nie mówię że nie biorę takiej opcji pod uwagę.
Mianowicie jak wiemy silnik Duratec 2.0 ST150 jest mało znany w PL tak sobie pomyślałem że zamiast ciągnąć wszystkie graty z UK gdzie jak wiemy ceny są hardcorowe to nie lepiej byłoby zrobić SWAPa na ST170? Silnik ST150 sprzedać za tą kasę kupić ST170 + na początek pociągnąć zestaw soft-turbo z USA za jakieś 4k zł i złożyć do kupy.
Mamy wtedy bazę 170KM + soft turbo = ~220KM+ kosztem jakiś 5k PLN.
Tak mi wpadło do głowy. Myślę że silnik jest lepiej znany bo jest dłużej na rynku + dużo części ciągnie się z USA + równie podatny na mody co ST150.
Macie jakieś zdanie na ten temat....?
pozdrawiam. |
_________________ Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl
ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213 |
|
|
|
 |
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 7 Lut 2009, 20:22
|
|
|
Duratec ST 2.0 150 km to nic innego jak przerobiony delikatnie silnik z mondziaka i focusa II (bazowo ma 145 kucy) więc nie jest mało znany w Polsce Pytanie brzmi ST170 z Focusa ST170? Wiesz ile będziesz miał dłubania aby uzykać te dodatkowe 20 kucy? W Focusie ST170 jest 6 biegowa skrzynia biegów (musisz kupić), inna wiązka, komp, silnik też jest z innej rodziny wieć dorabianie łap, ustawianie zbiorniczków, skrzynek bezpieczników itp pierdól na nowo pod maską. Jest to warte 20 kucy? Dla mnie nie. Lepiej już dłubać w tym co masz
Poza tym poszukaj bo wydaje wydaje mi się że widziałem gdzieś na stronach brytyjskich jakąś limitowaną wersję fiesty ST, która miała koło 170 kucy trzeba by sprawdzić co w niej zmienili i masz gotowy plan na 170 kucy jako bazę do dalszych przeróbek. |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 7 Lut 2009, 20:38
|
|
|
plasma555, a to nie Twoja? http://www.najauto.pl/ogl...-fiesta-st-2-0/ |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
plasma555

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 37 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 7 Lut 2009, 20:41
|
|
|
Skfarek napisał/a: | W Focusie ST170 jest 6 biegowa skrzynia biegów (musisz kupić), inna wiązka, komp, silnik też jest z innej rodziny wieć dorabianie łap, ustawianie zbiorniczków, skrzynek bezpieczników itp pierdól na nowo pod maską. Jest to warte 20 kucy? Dla mnie nie. Lepiej już dłubać w tym co masz |
myślałem że łapy ST170 ma takie same. Że głównie różni się ssącym, k.wydechowym, może jakimiś wałkami i programem.
Nie słyszałem żeby była wersja Fiesty ST170 ale wiem że aby uzyskać taki wynik potrzeba:
full wydech millteka z kolektorem
K&N i57
I tak nie wiadomo czy się dobije do 170.
tak to mój |
_________________ Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl
ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213 |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 03:45
|
|
|
plasma555, to jak to jest, chciałeś się przesiąść na tyle tańsze auto, a tu nagle rzucasz tysiącami złotych na 20KM? |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
plasma555

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 37 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 09:13
|
|
|
odyniec napisał/a: | plasma555, to jak to jest, chciałeś się przesiąść na tyle tańsze auto, a tu nagle rzucasz tysiącami złotych na 20KM? |
napisałem że jest to czysto teoretyczne pytanie. Myślę żeby przesiąść się na tańsze auto ale nikt nie powiedział że dlatego że brakuje mi $$$ tylko ponieważ chce mieć coś bardziej rozwojowego.
Jestem skłonny wydać trochę pieniędzy tylko czy wydawać w STka czy w coś innego to się okaże. |
_________________ Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl
ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213 |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 09:52
|
|
|
wszystko da rade zrobić ale jak coś to jednak polecam zwykłego Black Topa a nie ST170, poprostu nie jest wart rżónicy w cenie zakupu. Co wiecej twoje ST150 jest fajna opcjado wsadzenai w mk5 lub do Pumy, plan nie jest taki głupi jak by sie wydawało z pozoru tym bardziej że skrzynia ci zostaje ta co jest. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 11:19
|
|
|
plasma555 nie zniechęcaj się, weszła mk7 więc niedługo ceny gratów do mk6 powinny spaść, bazę do dłubania masz naprawdę fajną i prześwietloną przez niemców i angoli na każdą strone. U nas pojawia się coraz więcej stków (tanieją) więc siłą rzeczy ludzie zaczną je przerabiać, pojawi się rynek na artykuły i dostępność będzie lepsza i ceny też. |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
 |
plasma555

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 37 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 11:27
|
|
|
PumaRST napisał/a: | polecam zwykłego Black Topa a nie ST170 |
nie chce wyjść na laika ale nie znam tego określenia :/
Skfarek napisał/a: | plasma555 nie zniechęcaj się |
Skfarek, zawsze chciałem mieć małego potworka. Kupiłem mojego STka z powodu stanu i dobrej ceny. Nie myślałem specjalnie o dłubaniu w silniku ale jak się mówi "apetyt rośnie w miare jedzenia" i stanąłem przed nie lada dylematem.
Z jednej strony można dłubać w N/A ale pochłonie to góry $$$$$$$$ a efekt ....
Z drugiej zaś auto super, nic mi się z nim nie dzieje, unikat i jest naprawdę piękne mógłbym nim jeździć choćby przez 100lat ale co z tego jak za każdym razem kiedy chciałbym wy****ać jakiś sportowy wózek z góry wiem że odejdzie mi 3długości :( |
_________________ Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl
ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213 |
|
|
|
 |
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 11:46
|
|
|
Eeee tam bez przesady a z czym się mierzyłęś że mówisz o sportowych wózkach które ci odhcodzą??? Plasma masz jeszcze inne drogi polepszenia osiągów oprócz dłubania silnika - np. odelżenie fury. Połącz większą moc z niewielką masą (a w mk6 jest co odelżyć bo w serii jest ciężkawa) i zobaczysz że wiele "sportowych" fur wymięknie |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
 |
plasma555

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 37 Skąd: Zakopane
|
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 12:12
|
|
|
Black Top to zwykły zetec z Focusa a ST170 jest jego rozwinięciem.
najwiekszym problemem przy takim swapie bedzie elektronika i ja bym to odrazu stawiał na jakimś SA, masz w krakowie ludzi od Vemsa i jest o razem z MSem najtańszy SA.
zaletą swapu na BT jest fakt ze skrzynia zostaje oraz jego cena jako bazy bo jak dobrze poszukasz kupisz go za 1200-1500zł w stanie idealnym a z USA duza paczka z gratami, wałki, tłoki, sprężynki zaworowe, korbowody oraz kilka drobnych rzecyz nie wyjdzie aż tak drogo do tego kilka drobnych patentów typu alu kolektor ssący + wtryski, turbo IC i SA i masz naprawde mocne auto majace +/- 300KM a to juz bedzie bardzo szybko, koszt takiej modyfikacji pewnie w okolicy 15tyś PLN |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 12:31
|
|
|
Puma ale czy zmiana na BT nie będzie w pierwszej kolejności cofnięciem się ? Ile ma BT w serii 130 kucy? Owszem w późniejszym rozrachunku wyciągniesz te 300 kucy ale czy nie lepiej startowac z tego co ma czyli 150 koni??? Skoro z Zetca wyciągniesz 300 kucy to i z Durateca też. Dlatego uważam że jak już masz wydawać te 5 tysięcy o których na początku mówiłeś to wrzuć do swojej wałki,zrób wydech i dolot, podłub w kompie, wrzuć maskę i błotniki z tworzyw, wywal jeszcze parę kilogramów z auta (kanapa tył, plastiki, lekkie felgi) i spokojnie będziesz objeżdzał Ibizę Cuprę (stara miała 2.0 150 kucy i niska masę) Astrę GSI (1.8 136 kucy w jednej z wersji z tego co pamiętam albo nowsza 2.0 chyba też koło 130) i inne auta. |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
 |
plasma555

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 37 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 12:45
|
|
|
PumaRST napisał/a: | auto majace +/- 300KM a to juz bedzie bardzo szybko, koszt takiej modyfikacji pewnie w okolicy 15tyś PLN |
za 16tyś. PLN jest supercharger-kit dedykowany pod ten silnik i ok 280-300KM w zasięgu. Ale masz dużo racji w tym co piszesz i oczywiście się zgadzam.
Skfarek napisał/a: | Ibizę Cuprę (stara miała 2.0 150 kucy i niska masę) |
ją z trudem ale objeżdżam, ja miałem na myśli 1.8T
Skfarek napisał/a: | Astrę GSI (1.8 136 kucy w jednej z wersji z tego co pamiętam albo nowsza 2.0 chyba też koło 130) |
oj straszne herezje piszesz Skfarek, GSI miała jeden silnik c20xe 150KM. Reszta są to usportowione Astry z silnikami c20ne 115KM.
Z GSI dostaje za każdym razem.
Skfarek napisał/a: | wrzuć do swojej wałki,zrób wydech i dolot, podłub w kompie, wrzuć maskę i błotniki z tworzyw, wywal jeszcze parę kilogramów z auta (kanapa tył, plastiki, lekkie felgi) |
wałki(1,5k) + wydech(3,5k) + dolot(1k) + komp(2k) = 8-9k PLN. to nie jest takie hop-siup jak się wydaje. Najgorsze jest to że wszystko jest z UK(tam jest najwięcej części) a jak wiemy ani funt ani euro nas nie rozpieszcza. |
_________________ Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl
ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213 |
|
|
|
 |
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 12:51
|
|
|
okej moja wina - nie siedziałem nigdy w astrach więc mi się pokiełbasiło |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
 |
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 12:59
|
|
|
też wydaje mnie się że lepiej modyfikować to co się ma w ST niż wkładać tam "nowy" silnik biorąc pod uwage że ten BT w niczym nie jest lepszy od ST. Taka przekładka jakby nie patrzeć pociągnie za sobą troche kasy a efekt żaden.
To już lepiej założyć jakieś turbo do ST...
Tak na marginesie przeglądając youtube można zobaczyć fajna Fiestke Cosworth 600KM + AWD 2,5s do setki więc nie jeden motocyk wymięka
http://www.youtube.com/watch?v=XLTsmf2NfQ8 |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
 |
a1topgear

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 13:45
|
|
|
Co do ST170- bedziesz musial albo kupic skrzynie od razu z ST (czyli Getraga), bo jest inna flansza mocujaca, albo zrobic lasercuta pod skrzynie z Fiesty. Po drugie droga Zeteca jest utarta, nie jeden nia poszedl (Foka RS pierwszej gen to tez Zetec)czesci jest mnostwo, a mozliwosci ich konfiguracji nieskonczona ilosc (pomijajac juz osprzet klasy WRC, bo ten tez jest dostepny). tak czy siak chcac turbic to auto bedziesz musial doliczyc koszta jakiegos managmentu co to ogarnie, najlepiej tak jak Marcin pisze Stand Alona- wydatek jednorazowy duzy, ale rzecz jest prawie ze wieczna, mozesz to instalowac w kazdym innym aucie... A sciaganie rzeczy z Uk- da sie, choc nie jest tanio;) |
_________________ HyHy:)
 |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 22:25
|
|
|
Skfarek, teoretycznie bedzie to krok w tył ale ze względu na dostepność części oraz ich cene bedzie znacznie prosciej i tak naprawde taniej.
plasma555, napewno są kity do Durateca ale nie wiem co one maja, bo przy tej sumie mówimy o przeróbce calego motoru pod Turbo (korny,tłoki,walki itd) a nie samym kicie. róznica zasadnicza to wytrzymalosć i potencjał a w wypadku kitu dokładanego 9zakąłdam że nie ma podzespołów silnika w zestawie) niby masz tą samą moc ale inne ryzyko. do tego sprzedajesz dośc drogo silnik St150 i masz na jakąs spora cześc modyfikacji wiec tak naprawde nie kosztuje cie to załużmy tych 15tys tylko np.10tys.
Jak sie nie myle to ST150 ma IB5 tylko niestety nie wiem o jakich przełożeniach ale napewno da sie ja pokombinowac z BC/IB5 starszego typu czyli takierzeczy jak szpera da sie tanio ogarnąc i wydłuzyc dyferencjał co bedzie konieczne przy takiej mocy. A sama skrzynia da rade jak bedziesz jej rozsądnie urzywał i bedziesz serwisował.
co do Astry GSI to nie do końca masz racje bo bo były c20xe 150KM c20ne 115KM, chyba oznaczenie z20xe 136KM oraz z18xe 125KM i to wszystko były GSI tylko w róznych roczniakch
Alejak być chciał zmienaic auto to chętnie sprzedam Almere GTI 2000 rok z silnikiem sr20de którą bardzo łatwo sie uturbia i jest bardzo duzo gratów do tego oraz droga w polsce ogarnięta |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 22:47
|
|
|
st150 nie ma IB5ki tylko MT75 albo MTX75 - te dwie ostatnie zawsze mi sie mylą |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
 |
plasma555

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 37 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 22:58
|
|
|
PumaRST napisał/a: | Skfarek, teoretycznie bedzie to krok w tył ale ze względu na dostepność części oraz ich cene bedzie znacznie prosciej i tak naprawde taniej.
|
TRUE!
PumaRST napisał/a: | sprzedajesz dośc drogo silnik St150 i masz na jakąs spora cześc modyfikacji wiec tak naprawde nie kosztuje cie to załużmy tych 15tys tylko np.10tys. |
to samo pomyślałem.
Cofnąć może i się cofnie ale jak PumaRST, piszę ma sens. Po pierwsze gratów do Zeteca jest w bród a po drugie Zeteci są ogarnięte i można kombinować.
PumaRST napisał/a: | Alejak być chciał zmienaic auto to chętnie sprzedam Almere GTI 2000 rok z silnikiem sr20de którą bardzo łatwo sie uturbia i jest bardzo duzo gratów do tego oraz droga w polsce ogarnięta |
dzięki za ofertę. Ale już mam trochę nacelowany swój typ następcy |
_________________ Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl
ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213 |
|
|
|
 |
|