Wskaźnik paliwa w MK3 |
Autor |
Wiadomość |
murgrabia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 214 Skąd: metropolia
|
Wysłany: 25 Sty 2008, 21:03 Wskaźnik paliwa w MK3
|
|
|
Czy wskaźnik paliwa ma pokazywać cały czas poziom paliwa. Czy tylko wtedy jak przekręci się stacyjkę. W moim autku, pokazuje bez przekręcenia stacyjki ? To normalne ? |
|
|
|
 |
amokk [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sty 2008, 21:18 Re: Wskaźnik paliwa w MK3
|
|
|
murgrabia napisał/a: | Czy wskaźnik paliwa ma pokazywać cały czas poziom paliwa. Czy tylko wtedy jak przekręci się stacyjkę. W moim autku, pokazuje bez przekręcenia stacyjki ? To normalne ? |
Wszyscy posiadacze MK3 tak mają |
|
|
|
 |
murgrabia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 214 Skąd: metropolia
|
Wysłany: 25 Sty 2008, 21:22
|
|
|
Dzięki za info !!! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 24 Lut 2009, 14:37
|
|
|
tak, jestem z archeologii
sprawa w temacie, więc śmiało się podpinam: o co chodzi ze wskaźnikiem, który przy tankowaniu zostaje w dotychczasowej pozycji, a idzie w górę dopiero po włączeniu zapłonu? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Lut 2009, 09:27
|
|
|
murgrabia napisał/a: | Czy wskaźnik paliwa ma pokazywać cały czas poziom paliwa. |
Tak ma być,,,,
murgrabia napisał/a: | Czy tylko wtedy jak przekręci się stacyjkę. |
Dokładnie wskaźnik pokazuje poziom paliwa tylko przy włączonym zapłonie
murgrabia napisał/a: | W moim autku, pokazuje bez przekręcenia stacyjki ? To normalne ? |
To w tym aucie normalne, i pewnie nie pokazuje - jedynie wskazówka zostaje na ostatniej pozycji w chwili wyłączenia zapłonu - nie spada na zero. Jak by Ci spuścili paliwo to wskazówka by nie opadła.
bidżej napisał/a: | o co chodzi ze wskaźnikiem, który przy tankowaniu zostaje w dotychczasowej pozycji, a idzie w górę dopiero po włączeniu zapłonu? |
No tak ma być, wskaźnik nie wraca na "0" przy zaniku zasilanaia, a działa tylko po włączeniu zapłonu - taka jego konstrukcja, nie wiadomo czym się Ford kierował tworząc to cudo.
Jak go paluchem przesuniesz to przy wyłączonej stacyjce da się go ustawić w pozycji jakiej chcesz, a przy włączonej będzie usilnie wracał na "aktualny" stan paliwa. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 25 Lut 2009, 09:51
|
|
|
JoeMix, z tego co pamiętam, jeszcze do niedawna było tak, że wskaźnik zawsze pokazywał aktualny stan - czyli przy tankowaniu szedł do góry...
później przy tankowaniu pod korek (w sumie inaczej nie tankuję) dochodził do 3/4 i stawał, a po włączeniu zapłonu jeszcze przesuwał się o brakującą 1/4.
teraz zachowuje się tak jak napisałem wyżej, zostaje gdzie był póki nie włączę zapłonu. więc to chyba nie jest tak do końca normalne? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 25 Lut 2009, 10:04
|
|
|
niemożliwe.. u mnie też przy tankowaniu pod korek idzie dopiero wskazówka jak włącze zapłon... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
Kondziu

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 206 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 25 Lut 2009, 10:32
|
|
|
Panowie.... KAŻDA pompa paliwa (w MK3 bynajmniej 1,1, i 1,3) ma przy pływaku potencjometr... Szargnięta zębem czasu (od bardzo częstego tankowania) skala na nim się po prostu wyciera... i wtedy nie robi "zwarć" na poszczególnych położeniach pływaka w baku. Stąd te wachania,pływani itp wskażnika... Jak wyciągniecie pompe paliwa jest przy ramieniu pływaka taka plastykowa prostokątna puszeczka,kolor kremowego. Odepnijcie plstykową osonę i zobaczycie jaka skala jest wytarta.. Ratunek na taką usterke to wymiana potencjometra lub całej pompy na sprawną. (ps jakby ktoś chciał mam taką za 40 zł ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Lut 2009, 12:02
|
|
|
Kondziu, dobrze mówisz ale tu nie o to chodzi i przy sprawnym pływaku też tak będzie.
Wskaźnik działa (uaktualnia położenie wskazówki) tylko na włączonym zasilaniu, a wskazówka nie zmienia położenia (nie spada na zero) po jego wyłączeniu. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 25 Lut 2009, 15:11
|
|
|
u mnie wskaźnik paliwa opada ale dla bezpieczenstwa jest tam układ który się załącza na chwilę po odłączeniu stacyjki i robi się zero 0 ( null) |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Lut 2009, 22:47
|
|
|
Hehe, z grupy mk1-4 akurat mk2 (i niektóre mk1 z tymi wskaźnikami) miały najlepciejsze wskazania temperatury/paliwa - właśnie przez tę jak napisałeś powolność.
A co do czasów spuszczania paliwa - zapraszam do łodzi - są miejsca gdzie ostro grasują :( |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 6 Mar 2009, 12:10
|
|
|
A ja mam taki problemik. Jak wskazówka poziomu paliwa jest na granicy początku rezerwy to wtedy zaczyna mi wariować. Opada mi do ego ogranicznika potem z powrotem na rezerwę, i tak w kółko. Mogę jechać na idealnie płaskiej drodze to i tak się buja.
ps. ile rezerwa ma litrów.
 |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Mar 2009, 12:14
|
|
|
A pokaż mi fiestę która tak nie ma . Wytarły się styki i faluje oporność. Nowa pompka lub olać problem |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
smyr

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Michał
Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 112 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 6 Mar 2009, 12:29
|
|
|
Maki napisał/a: | ps. ile rezerwa ma litrów? |
8 litrów |
_________________ ...naprawde nie dzieje sie nic...
 |
|
|
|
 |
maczeta10

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Daniel
Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 197 Skąd: Inowrocław-K-ce
|
|
|
|
 |
|