| 
		[MK3] problem z ukł kierowniczym | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 adr0444  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Imię: ADRIAN 
                  Wiek: 37  Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 50 Skąd: Krosno Odrz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Mar 2009,  12:52   [MK3] problem z ukł kierowniczym
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | witam... wczoraj wymienialem półośke od strony pasazera i sworzen wachacza... zrobilem jeden lub 2 obroty koncowka wraz z drażkiem kierowniczym( nawet nie wiem po co )... nastepnie jechałem po kumpla i nagle moje zdziwienie>>> LUZ w układzie kierowniczym !!! czy mozliwe ze luz spowodowałem tym ze obrocilem drazkiem wraz z koncowka??? krzyzak wymienilem niedawno i luzu na nim nie ma bo sprawdzalem.... a podczas jazdy nadal cos lekko puka z przodu... pporatujcie bo dzis musze auto miec sprawne bo do pracy jade a luz nie jest mały :( | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Mar 2009,  13:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A co z końcówkami drążków  kierowniczych nie mają luzów,kiedy je wymieniałeś?    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adr0444  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Imię: ADRIAN 
                  Wiek: 37  Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 50 Skąd: Krosno Odrz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Mar 2009,  13:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | koncowki maja jakies 1,5 miesiaca a luz jest jakby na przekladni... jest tam moze jakas sruba ktora mozna wyregulowac luz czy cos??? dzis wieczorem musze jechac a z tym luzem sie nie pewnie czuje bo na koleinach czy mocniejszym zakrecie jedzie jak chce... na postoju ma niby niewielki luz... tuleje na wachaczach tez sa nowe... nie wiem czy mozna sobie tak obracac drazkiem kierowniczym??? obrocilem nim jeden lub 2 obroy... po 7 km pojawil sie ten luz i nie wiem co to za cholerstwo... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 yarass  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: X100 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: zgadnij :D 
                  Wiek: 40  Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 21 Skąd: CB(Y) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Mar 2009,  21:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam
 
podpinam sie troche pod temat z taka sprawa - od jakiegos czasu mecza mnie luzy w kierownicy,dzisiaj mialem wrazenie ze sa nawet nieco wieksze niz do tej pory wiec pora sie tego pozbyc   ,w zwiazku z tym pytanie - czy wymiana krzyzaka moze rozwiazac problem?? gdzie ewentualnie jeszcze szukac przyczyny?
 
pozdr!!!!! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Mar 2009,  21:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               yarass Sprawdź końcówki drążków kierowniczych.
 
Co do krzyżaka to po podniesieniu maski możesz ocenić jego stan-widać go dokładnie .Czy były takie objawy jak ciężko obracająca się kierownica i/lub jakieś zgrzyty ,przeskoki w obracaniu??    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 yarass  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: X100 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: zgadnij :D 
                  Wiek: 40  Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 21 Skąd: CB(Y) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Mar 2009,  23:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | poza luzem nic innego sie nie dzieje - zadnych skokow, zgrzytow,trzaskan itp. kierownica po skrecie odbija bez problemu i mimo ze nie ma wspomagania to  chodzi dosc lekko...jedyny problem to te irytujace luzy :/ | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Mar 2009,  23:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to przyjrzyj się tylko końcówką drążków-tu szukaj luzów    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommy  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 38  Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Mar 2009,  15:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               końcówki drążków + sworznia kulowego wahacza + ewentualnie luz na mocowaniu amortyzatora.
 
 
 Podnieś furę do gór z jednej strony, zdejmij koło, i spróbuj poruszać chwytając za tarczę tak jakbyś chciał skręcić kołem. Powinno Ci wyjść gdzie występuje luz.
 
 
Potem analogicznie z drugiej strony. Powinieneś bez problemu zobaczyć w którym miejscu układ źle pracuje. Co do krzyżaka - spróbuj go dokręcić na maksa, bo często luz generuje jego zbyt słabe dokręcenie (słychać wtedy lekkie strzelanie przy kręceniu kierownicą). | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dzecky [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Mar 2009,  23:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | także się podpinam pod temat...mam podobnie. jest luz w kierownicy i stuki. ale na drązkach nie mam luzów.zauwazyłem luz tzn jak delikatnie ruszam kierownicą to z maglownicy  wychodzi taka sprezynka i ona sie kreci a drazek taki kwadratowy(idzie do krzyzaka) nie kreci.i to jest ten luz ale skad mam stuki i jak to naprawic???? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adr0444  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Imię: ADRIAN 
                  Wiek: 37  Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 50 Skąd: Krosno Odrz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Mar 2009,  19:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wiec moj problem rozwiazalem 2 godziny przed wyjazdem... luz spowodowała nowa śruba sworznia wachacza ktorsa dolączona do kompletu miala zbyt małą srednice
 
 mlotek | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zielu  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 10 Skąd: germany 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Mar 2009,  11:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | yarass napisał/a: | 	 		  witam
 
podpinam sie troche pod temat z taka sprawa - od jakiegos czasu mecza mnie luzy w kierownicy,dzisiaj mialem wrazenie ze sa nawet nieco wieksze niz do tej pory wiec pora sie tego pozbyc   ,w zwiazku z tym pytanie - czy wymiana krzyzaka moze rozwiazac problem?? gdzie ewentualnie jeszcze szukac przyczyny?
 
pozdr!!!!! | 	  
 
 
 
Niedawno zmieniałem krzyżak właśnie z powodu luzów na kierownicy (jeździła jak chciała). Po podniesieniu maski niech ktoś delikatnie rusza kierownicą (dosłownie paluszkiem).
 
W moim przypadku krzyżak był tak rozchulany, że był prowoderem tańców po drodze. 
 
To może być powód- choć nie koniecznie.
 
U mnie po wymianie problem zniknął ale upewnij się że to na krzyżaku jest problem zanim wymienisz.
 
 
Pozdrawiam | 
             
						
				_________________ Zielfix___ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 amon31 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Kwi 2009,  23:23   [MK3] ja też mam  stuki
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To ja sie też podepnę.
 
 
1. Otóż od dłuższego czasy słyszę stuki w kolumnie kierownicy, ale tylko gdy jadę powolutku na wybojach (wydaje mi się, że z kół raczej nie słyszę stuków, tylko z kierownicy).
 
 
2. Oprócz tego ciężko kręci się kierownica.
 
 
3. Czasami, gdy skręcę na zakręcie, co najmniej 90stopni, wracając kierownicą do prosta usłyszę taki jeden stuk, jakby się coś "odstuknęło".
 
 
Przy większych prędkościach nie ma problemów. Proszę o poradę co mam tam wymienić? Z tego co się doczytałem powyżej, to domniemam, że odp.2 - to wymiana krzyżaka. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szogoon  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2009,  07:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1 i 3 to może być sworzeń albo śruba mocująca wahacz   
 
 
czasem jak się nie dociągnie śruby, którą jest on przymocowany do podwozia to słychać takie stuki pojedyncze | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 amon31 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2009,  15:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               to teraz kuriozalne pytanie, gdzie to dokręcić?? to znaczy czy to chodzi o te duże, trójkątne blachy u dołu, przykręcone do podwozia, czy może jakieś mocowanie w pobliżu amortyzatorów, może same amorki nawet?
 
Dodam że luzów jako takich w kierownicy nie ma, auta nie znosi, jedyne co, to może to coś z tym ma, ale mogę deczko podciągnąć kierownicę do siebie i potem dopchnąć ją wgłąb, wydaje mi się że raptem kilka milimetrów. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szogoon  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2009,  18:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               to, że kiera chodzi góra/dół to luz ;]
 
to trójkątne to właśnie wahacz, na końcu, przy kole, masz sworzeń
 
możesz włożyć między tarczę, a ten sworzeń kawał jakiegoś pręta i spróbować ruszyć, tak zobaczysz czy masz luzy na sworzniu
 
 
z drugiej strony wahacz jest przymocowany silentblokami, czy tam tulejami...
 
jeśli widzisz, że te elementy gumowe są naderwane to musisz je wymienić
 
 
w osi tych tulei są śruby mocujące wahacz do podwozia, możesz spróbować te śruby dociągnąć, tylko, ze z góry trzeba przytrzymać nakrętkę - klucz (trochę nietypowy) 19
 
 
oczywiście nie spodziewaj się, że po sprawdzeniu tych rzeczy fiesta już nie będzie stukać    to tylko możliwe przyczyny, których może być wiele... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |