Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] POMOCY Brak iskry na swiecach...
Autor Wiadomość
MIKSU 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: miksu
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Finlandia
Wysłany: 8 Kwi 2009, 19:37   [MK3] POMOCY Brak iskry na swiecach...

Witam Wszystkich...na wstepie chce napisac ze moj problem opisalem w dziale mechanicznym i razem z JoeMix-em prubujemy (oczywiscie korespondencyjnie) naprawic moja fofi,a wiec do rzeczy...
-spryskalem silnik sprajem do czyszczenia silnikow i po czasie splukalem woda ze szlaucha.Fofi zapalila bez problemu,ale po chwili sama zgasla (dzis juz drugi dzien walcze i bez efektu) moje autko zapalic nie chce!!!!! JoeMix dal mi sposob na sprawdzenie samej cewki i iskra jest (fakt ze slaba,ale jest) a na swiecach nic :głowąwmur: Efekt wyglada tak przy wlaczonym zaplonie : napiecie na kablu dochodzacym do modulu na paracie 12.3V na cewce na kruccach (+ i -) 12.3V. W momencie podlaczenia kabla do modulu (to czarne ustrojstwo przykrecone do aparatu) napiecie na kablach od cewki spada do 3.8V-5V CZY TAK MA BYC?????????? Jakie powinno byc napiecie na tych kabelkach od cewki (oczywiscie jak wszystko jest podlaczone) Sprawdzilem tez opornosc cewki i wynik to 00.8 ohm ( dobrze czy zle???? ) Ja mysle ze caly problem jest w tym zakichanym module tylko jak to sie fachowo nazywa i gdzie to kupic bo JoeMix podal mi angielska nazwe (ELECTRINIC AMPLIFER MODULE RETAINING SCRUWS) czyli tak na szybko elektroniczny wzmaczniacz modulowy,ale w internecie nie ma nic o takiej nazwie!!!!!!!!!! A moze jest jeszcze jakies miejsce gdzie cos moglo sie popsuc ?????? POMOCY.........
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Kwi 2009, 20:11   

nazywa się to ignition amplifier . A co do samego układu to masz aparat zapłonowy z kostką czarną na boku do której dochodzą 3 przewody i moduł jest firmy bosch .
zobacz co dzieje się na czarnym przewodzie względem masy przed i po podłączeniu kostki do modułu (włączony kluczyk). Chyba że masz tą wersję z oddzielnym modułem ale to rzadka wersja .
Ostatnio zmieniony przez diodalodz 8 Kwi 2009, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Kwi 2009, 20:12   

kill2 Dostałeś PW, dałem Ci linka do aukcji całego aparatu, jak nie chcesz całego to koleś strzelił takie foty że widać oznaczenie MODUŁU WZMOCNIENIA ZAPŁONU lub MODUŁU ZAPŁONOWEGO lub STEROWNIKA ZAPŁONU

Po podłączeniu wszystkiego, silnik nie pracuje, ale zapłon włączony, wydaje mi się że napięcie na cewce powinno być normalnie 12V bo musi być ona naładowana i gotowa do wyładowań w momencie jak silnik zakręci. Rozumiem że na krótko cewka dział iskra skacze, po podłączeniu modułu i zakręceniu silnikiem iskra nie skacze? Sypnął się ten sterownik i tyle :( (na 90%)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Kwi 2009, 20:19   

nie wolno sprawdzać tych cewek na tzw "krótko" bo następuje jej uszkodzenie .
 
 
 
MIKSU 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: miksu
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Finlandia
Wysłany: 8 Kwi 2009, 20:40   

JoeMix jestem ci wdzieczny za rady ale nie linczuj mnie odrazu.Wyslalem do goscia meila czy jest opcja sprzedazy samego modulu czy tylko z aparatem(w komplecie) ale narazie bez odpowiedzi,a z drugiej strony podejrzewam ze wysylka takiego aparatu do mnie (Finlandia) nie bedzie oplacalna,a na moj zdrowy rozum to na cewce chyba powinno byc normalne napiecie 12V a nie jakies tam zakichane 5V.
-Co do kolegi diodaldz to moj aparat wyglada tak: kable WN,kopolka(oczywiste) pozniej cala reszta aparatu zaplonu i na gorze (dwoma srobkami) jest przykrecony ten modol (nie jest BOSCH-owski) do ktorego dochodzi wtyczka z trzema kablami (czarny,zielony i brazowy,jak dobrze pamietam) czy o to ci chodzilo?????? a czy chodzilo ci o czarny kabel przy cewce czy przy module????

[ Dodano: Sro Kwi 08, 2009 20:41 ]
Przepraszam kolege mialo byc diodalodz :ups:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Kwi 2009, 20:53   

diodalodz napisał/a:
nie wolno sprawdzać tych cewek na tzw "krótko" bo następuje jej uszkodzenie .
Wykorzystam temat - otóż człowiek się całe życie uczy - proszę o rozszerzenie, bo ja tak jak koledze pisałem jeśli na cewce jest 12V to sprawdzam, przez podpięcie do cewki świecy i ręczne odłączenie zacisku któregoś tam (ujemnego tego co moduł nim steruje), nigdy żadnej nie popsułem, może dlatego że nie wiedziałem że można. :ups:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Kwi 2009, 00:18   

hm .
Zmierz napięcie na czarnym przewodzie (jednym z trzech) w kostce modułu zapłonowego względem minusa na akku . Zakres miernika VDC 20 przekręcony kluczyk . Następnie ten sam pomiar na cewce na czarnym przewodzie (wszystko w instalacji niskiego napięcia) . Jak będzie mniej niż 11 V to poprowadź przewód z żarówką H4 w obwodzie między plusowy biegun cewki (czarny przewód) a plusowy biegun akku . Spróbuj odpalić żarówka prawdopodobnie lekko się będzie świecić - auto zgasisz dopiero odłączając żarówkę . Sam moduł nie może paść w sposób taki że daje słabą iskrę . Może paść tak że daje ją albo w niewłaściwym czasie albo w ogóle nie daje iskry . Jeśli cewka ma moniżej 1 ohm to jest ok . A co do sprawdzania cewek na krótko to z prawa oma widać już problem bo masz 0,3 ohm i 12 V . Prąd 40 A więc moc 480W . Wiadomo że aż tyle na raz nie weźmie ale do 100 W potrafi a generalnie ma duże problemy z wypromieniowaniem tego ciepła . Często zdarza się tak że nie ograniczony prąd upala poprostu uzwojenie pierwotne . Generalnie prąd nie może przekraczać maxymalnie w nowoczesnych konstrukcjach 10A . Zazwyczaj moduł zawiera układ ze sprzężeniem zwrotnym ujemnym . Nowsze konstrukcje dodatkowo mają scalaka (boschowski z mk2 w górę też) który gdy nie ma przez 1 sekundę impulsu odcina prąd w cewce zapłonowej by ta się nie grzała .

W razie czego poszukujesz chyba tego :
http://www.allegro.pl/ite...rd_peugeot.html
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Kwi 2009, 09:58   

diodalodz dzięki za info.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MIKSU 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: miksu
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Finlandia
Wysłany: 9 Kwi 2009, 21:28   

Witam ponownie... na wstepie WIELKIE DZIEKI (NAPRAWDE WIELKIE) dla diodalodz[b] i JoeMix-a[/b] za rady niestety dzis nie moglem nic zrobic przy fofi bo padalo caly dzien(jak na zlosc a niestety nie mam garazu) w miare mozliwosci zastosuje sposob by diodalodz z podlaczeniem cewki prosto do akku (oczywiscie jezeli na kablach bedzie mniej jak 11V) tylko mam pytanie czy pomiedz akku a cewka koniecznie na kablu musi byc ta H4???? A jezeli to nie pomoze to przynajmniej wiem gdzie kupic nowy modul :yes: Pozdrawiam Wszystkich i jeszcze raz dzieki za rady....
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Kwi 2009, 11:28   

musi bo w razie zwarcia nie poleci większy prąd niż 5A . musi być wpięta w obieg . między aku a cewkę . wyjmij żarówkę z lampy dorób 2 przwody między lewą a prawą noge żąrówki i heya .
 
 
 
MIKSU 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: miksu
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Finlandia
Wysłany: 10 Kwi 2009, 19:11   

Witam ponownie...
po dzisiejszej walce z instalacja sytuacja wyglada nastepujaco:
napiecie mam juz wszedzie 13.4V tzn. na wlaczonym zaplonie kostka do modulu ma 13.4V,kable + i - do cewki to samo 13.4 (miezylem na podpietym module i na odlaczonym) czarny kabel modulu i minus z akku tez pokazuje 13 z kawalkiem,to samo plusowy od cewki i minus z akku 13.4 czyli wszedzie jest napiecie :yes: opornosc cewki bez zmian 00.8,sprawdzilem raz jeszcze cewke na krotko i jest slaba iskra na swiecy (czyli cewka o.k.) a fofi zapalic nie chce!!!!!!!!!!!!! podpielem do cewki kabel WN ze swieca i nie ma iskry :yyy: czyli na moj prosty rozum musi byc padnienty ten zasrany modol????? czy mozna zrobic jakies obejscie tego badziewia (poprostu go ominac) bo mysle ze dopuki nie bede mial nowego nic nie zdzialam :sad: .Kolego diodalodz pisales ze moge zastosowac Twoj patent z zarowka pod waronkiem ze bedzie mniej jak 11V a teraz jest 13.4 do 13.6V czy w tej sytuacji zrobic zarowkowy system czy nie????? Jak ominac ten modol???????? :sad:
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Kwi 2009, 19:46   

hm lipa . masz walnięty moduł . Ale jeśli znajdziesz tam starą łade poloneza albo peugeota .
generalnie myślę że dostaniesz ten moduł w pierwszej lepszej hurtowni na zachodzie .
trzeba im tylko podać numer albo przynieść na wzór .
 
 
 
MIKSU 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: miksu
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Finlandia
Wysłany: 10 Kwi 2009, 21:27   

Hej...czyli to na 100% modul??? a powiedz mi jeszcze czy mozna ten modol jakos obejsc,ominac lub w jakis inny sposob wylaczyc z obwodu??? Szukam takiego modulu w jakims polskim sklepie bo tutaj wiekszosc szrotow w poblizu pracuje tylko 8 godzin i jak wracam z pracy to jest juz pozamykane a znalazlem cos takiego (nowy) w sklepie ale cena powalila mnie na kolana...jedyne 230euro :yyy: gdzie za fieste dalem 600...
Wyslalem meila do tego sklepu z Twojego linka ale narazie bez odpowiedzi (bo sa swieta) zobaczymy w przyszlym tygodniu a jak nie to do nich zadzwonie :yes:
Jeszcze raz WIELKIE DZIEKI dla Ciebie i JoeMix-a za pomoc...

Pozdrowienia dla Wszystkich....Michal,Finlandia
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Kwi 2009, 21:49   

Moduł będzie pewnie pasował od każdego innego auta, byle miał 3 przewody, a najlepiej żeby był z systemu BOSCH - kwestia rzeźby. Możesz też założyć rozdzielacz nie elektroniczny czyli ze stykami przerywacza - możesz też zakupić ten co Ci podesłałem, wydaje mi się że cena jest naprawdę OK,a masz cały kompletny rozdzielacz.

(ewentualnie cenę i dostępność modułu mogę sprawdzić u siebie, ale to po świętach dopiero)

Tego chyba Ci trzeba: http://allegro.pl/item586...geot_mtr02.html
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Kwi 2009, 21:50   

zmierz jeszcze opór cewki (wystają dwa bolce jak odkręcisz moduł ) .
 
 
 
MIKSU 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: miksu
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Finlandia
Wysłany: 11 Kwi 2009, 08:21   

To jest dokladnie to co ja mam nawet firma ta sama tylko otwory mocujace sa u mnie lekko po przekatnej a nie w linii prostej(jak na foto) ale to nie wazne.Czy chodzi ci o "cewke" wewnarz aparatu zaplony czy o cewke zaplonowa??? Sprawdzalem wczoraj opor cewki zaplonowej i bylo 00.8 na omomierzu chyba ze chodzi ci o ta "cewke" ktora jest w aparacie zaplonu (w srodku) a jak odkrece modol to wystaje niebieska mala kostka (z dwoma wejsciami na modol) i ta kostka idzie do tej"cewki" lub mozesz to nazwac uzwojenie w srodku aparatu zaplonu.Sprawdze i dam znac :yes: . Pozdrawiam.....
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Kwi 2009, 08:26   

Tak, Diodzie chodzi o czujnik halla wewnątrz aparatu.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MIKSU 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: miksu
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Finlandia
Wysłany: 11 Kwi 2009, 09:53   

Czyli modol i cewka zaplonu to nie wszystko co moglo pasc??? A czy oprocz czujnika halla,modolu i cewki zaplonu jest jeszcze cos gdzie powinienem zajrzec,zmierzyc prad lub opor????????? O.K. sprawdze i dam znac....dzieki za info.Pozdrawiam....

[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 10:55 ]
Juz po pomiarach i cisza.Moj omomierz nie pokazal kompletnie nic (zadnego oporu) ;-( a zrobilem tak: odkrecilem modul z aparatu i zmierzylem opor na wystajacej kostce no i nic nie ma :sad: a moze musze (po raz kolejny) rozebrac aparat i zmierzyc bezposrednio na koncowkach do tej cewki????? Oczywiscie wszystko bez niskiego napiecia. Jakie sa Wasze rady w tej sytuacji,moze jak kupie caly kompletny aparat z modulem,kopulka i kablami WN to moze uda mi sie usunac usterke?????? ;-(
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Kwi 2009, 11:28   

zmierz opór na większym zakresie 20 k ohm ustaw i zmierz .
 
 
 
MIKSU 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: miksu
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Finlandia
Wysłany: 11 Kwi 2009, 12:00   

moj miernik nie ma regulacji zakresu,omomierz mierzy tylko do 200 ohm i nic wiecej i to jest jedyna opcja na moim mierniku co do opornosci. :sad: postaram sie dolaczyc fotke mojego miernika wtedy zobaczysz czym mierzylem wszystkie wartosci ktore Wam podawalem wczesniej.......nie mam innego miernika :sad:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.