Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Altek, ładowanie, instalacja
Autor Wiadomość
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 28 Kwi 2009, 16:59   [MK3] Altek, ładowanie, instalacja

Cześć wszystkim!
Sprawa ma się następująco. Jeździłem autem, któregoś razu zrobiło się słabsze więc ja za miernik a tam na akumulatorze 11,5. Przy włączonym. Wyjąłem zatem alternator, okazało się, że jest sprawny. Akumulator już wymięka - jest słaby, bo w spoczynku ma mniej niż 11V, lecz jak odpalę bestię, to napięcie na akumulatorze tylko spada - wniosek - ładowania brak.
I tu pytanie, czym to może być spowodowane?
Kable sprawdzę dziś.
Czy ten magiczny niebieski przewód też może za to odpowiadać?
Czy to, że akumulator w sumie już jest do wymiany może powodować to, że ładowania w ogóle nie będzie?
Czy nie stanie się nic, jak bezpośrednio akumulator z alternatorem podłącze (odpowiednio grubym kablem)?

[ Dodano: Wto Kwi 28, 2009 16:12 ]
Dodam jeszcze, że sprawdzałem też ładowanie na styku z rozrusznikiem (tam gdzie ta śruba jest) i było tak samo.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 28 Kwi 2009, 18:03   

odyniec napisał/a:
Wyjąłem zatem alternator, okazało się, że jest sprawny.

Ale tzn. co pomierzyłeś że tak uważasz?? Co się dzieje z kontrolką ładowania po przekręceniu kluczyka i póżniej po odpaleniu samochodu?? Bo z tego co się natknąłem kiedyś na forum jeżeli się przepali to nie ma prądu wzbudzenia w alternatorze.
Wina napewno nie leży po stronie akumulatora nawet jeżeli byłby na wykończeniu - napięcie jakie by nie było powinno wzrosnąć po odpaleniu samochodu.
odyniec napisał/a:
Czy nie stanie się nic, jak bezpośrednio akumulator z alternatorem podłącze (odpowiednio grubym kablem)?

Nic się nie stanie, możesz nawet podłączyć i cienkim kablem równolegle żeby sprawdzić czy ten pierwszy napewno ma ciągłość i nie wprowadza zbyt dużej rezystancji.
Problem tkwi w alternatorze - regulator albo w kablach.
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 28 Kwi 2009, 20:03   

Altek sądząc, że jest zepsuty dałem do serwisu, a oni dzwonią, że do odbioru, bez pieniędzy...bo sprawny jest.
Kontrolka była swego czasu (teraz mam braki w bezpiecznikach więc nie widać).
Czyli jutro kabelki...dobra, się poszuka.

A i ten, czy mogę miernikiem sprawdzić napięcie z alternatora vs akumulator?
w znaczeniu mierzyć jakie jest napięcie między nimi?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 28 Kwi 2009, 20:52   

odyniec napisał/a:
(teraz mam braki w bezpiecznikach więc nie widać)

A od kiedy masz te braki?? Może w tym problem właśnie. Przez tą żarówkę w desce rozdzielczej zamyka się obwód wzbudzenia alternatora - także jak nie świeci to nie ma ładowania. Pouzupełniaj braki w bezpiecznikach - to napewno nie zaszkodzi :) I sprawdź żarówkę w desce czy się nie spaliła.
Ten niebieski kabelek jest od wzbudzenia alternatora i od sprawdzenia go zacznij kolejne czynności - po włączeniu zapłonu powinno być na nim napięcie akumulatora.
Sprawdzając napięcie z + alternatora do + aku sprawdzisz okrężną drogą rezystancję przewodów zasilania a masa altka do masy aku rezystancję połączeń masy - jakieś częsci V mogą się pojawić ze względu na rezystancję przewodów. Ale najlepiej przy wyłączonym silniku zmierz omomierzem rezystancję tradycyjnie między tymi punktami - będziesz miał pewność ciągłości przewodów.
Pamiętam że jakiś czas temu jeden z kolegów się bardzo dokładnie rozpisał na temat sprawdzenia altka i instalacji - poleciało przy porządkach? ;/ Bo coś tego nie idzie wykopać.
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 28 Kwi 2009, 21:55   

No to nie wiem, czy się orientujesz, ale mk3 po 94 roku to były ładne rzeźby...
Palił mi się bezpiecznik od stopów - cholera wie wciąż - dlaczego. I go wywaliłem, dlatego nie działają mi kontrolki i obrotomierz (taka jest właśnie instalacja w mk3.5), dlatego kontrolek nie ma.
Bezpiecznik ten trzymał dopóki nie odpaliłem auta - wtedy mi wywalał. Była taka fajna historia, że on czasami potrafił się spalić - bez konkretnego powodu - na przykład na dłuższej trasie. Potem coraz częściej i częściej. Sprawdzę zatem i to, tak jak mówisz.
W sumie to o tym wzbudzaniu to zielony byłem - prawdę powiedziawszy.

A w szukajce patrzałem, ale nic konkretnego nie znalazłem - poza opcjami regulator, akumulator i kable.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Kwi 2009, 21:57   

Cytat:
Czy ten magiczny niebieski przewód też może za to odpowiadać?

Ten przewód odpowiada za ładowanie-jak go nie podłączysz altek nie będzie ładował ! :twisted:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 28 Kwi 2009, 22:17   

Moja przygoda z fiestą rozpoczęła się od mk5 i jeżeli już będzie zmiana to na nowsze a nie starsze także słabo w tym temacie siedzę :)
Cytat:
A w szukajce patrzałem, ale nic konkretnego nie znalazłem - poza opcjami regulator, akumulator i kable.

Bo poza tymi opcjami to już tylko uzwojenie altka może paść także cięzko coś znaleść więcej :) Patrzyłem też właśnie za tym tematem co prędzej pisałem ale wygląda na to że ktoś go sprzątnął - a szkoda bo krok po kroku było wszystko napisane co sprawdzać. Nie napisałeś od kiedy bez tego bezpiecznika jeździsz a tak to wygląda jakby przez to nie było ładowania - bez świecącej żarówki nie ma wzbudzenia - no chyba że jest jakieś obejście zrobione do zasilania. Sprawdź napięcie na niebieskim kabelku to się okaże.
Bezpieczniki nigdy nie palą się bez powodu, albo jakieś braki w izolacji albo podokładane jakieś dodatkowe odbiorniki do obwodu. Załóż trochę mocniejszy bezpiecznik - jak występuje zwarcie to i tak poleci także samochodu nie spalisz.
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 28 Kwi 2009, 22:39   

awilk napisał/a:
Bo poza tymi opcjami to już tylko uzwojenie altka może paść także cięzko coś znaleść więcej :)

no mostek, ale mało o nim pisali, ja mam jako takie pojęcie o nim...
awilk napisał/a:
Nie napisałeś od kiedy bez tego bezpiecznika jeździsz a tak to wygląda jakby przez to nie było ładowania - bez świecącej żarówki nie ma wzbudzenia - no chyba że jest jakieś obejście zrobione do zasilania.

bez bezpiecznika auto jeździło dosłownie parę razy, bo to świateł stopu nie było, czyli 30-50 kmph po mieście i oczywiście hamowanie tylko biegiem...możliwe, że to właśnie to...bardzo możliwe, bo od tamtego czasu mi auto słabło...
awilk napisał/a:
Sprawdź napięcie na niebieskim kabelku to się okaże.
Bezpieczniki nigdy nie palą się bez powodu, albo jakieś braki w izolacji albo podokładane jakieś dodatkowe odbiorniki do obwodu. Załóż trochę mocniejszy bezpiecznik - jak występuje zwarcie to i tak poleci także samochodu nie spalisz.
a tam jakie napięcie powinno być?
Znaczy tam idzie plus czy masa?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 28 Kwi 2009, 22:57   

Na odkręconym niebieskim kablu przy włączonym zapłonie ma być +, przy przykręconym cięzko mi 100% określić jakie napięcie będzie - napewno nie 0. A najprościej to włóż ten bezpiecznik i powinno zagrać wszystko, pozostanie ci potem tylko zabawa czego go wywala.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5652
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Kwi 2009, 01:16   

przy przykręconym i nie odpalonym ma być 0 V. przy odpaleniu 14 . to jest sygnał z diod wzbudzenia .
to napewno nie wina mostka. jak obstawiam na uszkodzony licznik . odepnij licznik wsadź bezpiecznik i znajdź niebieski przewód w wiązce licznika i podłącz 5 W zarówkę do plusa po stacyjce który też dochodzi do zegarów , najlepiej pojechac po ścieżkach licznika do kostek i zlepić zarówkę W5W 2 przewody i owinąć wszystko izolacja i przewody powbijać w odpowiednie miejsca kostek . Pojeźdź 2 dni i zobacz czy nie odpali bezpiecznika. obstawiam że padł ci kondensator w scalonym stabilizatorze napięcia w desce , albo kolumna kierownicy zjadła izolację przewodów od wyłącznika stopu , zdejmij też przewody z czujnika świateł wstecznych - on czasami robi przebicie do masy .
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 29 Kwi 2009, 10:35   

Wy szukacie problemu tam gdzie nie powinniście.

1. kontrolka jest połączona równolegle.
2. Jak kontrolka nie świeci (zakładając że wszystkie bezpieczniki są ok) to znaczy że altek ładuje ale prąd nie dociera do aku.
3. Jak prąd nie dociera do aku to sprawdź masę, lub stan 2 czerwonych kabli idących od alternatora do rozrusznika. Czy mają przejcie.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5652
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Kwi 2009, 12:15   

Cytat:
Wy szukacie problemu tam gdzie nie powinniście.

to ty go tam szukasz . zaczyna się zawsze od tego co widać a widać że wywala 1 bezpiecznik i trzeba najpierw tą ustarkę naprawić aby szukać dalej. Robie to na co dzień więc ... z resztą jak kto lubi .
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 29 Kwi 2009, 12:23   

wszystko zostało podpięte tak jak Krzysiek radziłeś i...(chwila niepewności, zainteresowanie rośnie)...TAK, żarówka zapaliła się, choć w zegarach przy bezpiecznikach nie dawała znaku życia. Idąc tropem jaki mi wskazałeś - poszedłem po ścieżkach w liczniku i co się okazało...w jednym miejscu prawdopodobnie się przepaliła...połączenie było przerwane - więc to jak mniemam jest winowajcą mojej złości i nie sprawności auta.
No, ale akumulator był za słaby, aby odpalić:P
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5652
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Kwi 2009, 12:26   

miło :)
pozostaje jeszcze kwestia bezpiecznika .
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 29 Kwi 2009, 16:48   

Auto odpaliło, pojeździło, lecz napięcie na akumulatorze po jeździe pozostawia wiele do życzenia...wiele! 10,7V jak mierzyłem po ponad 10km jazdy.
No i nowa usterka zaś...rozrusznik mi się zawiesił już trzy razy. Jest tak, że przekręcam, kontrolki przygasają, ale nie słychać jak kręci, tylko takie ciche bzzzzzzz.

[ Dodano: Sro Kwi 29, 2009 16:36 ]
chłodnica po jeździe raczej miejskiej była tak gorąca...o ile to ma znaczenie,
odkręcałem również przewody od rozrusznika, wiec i je muszę od nowa wkręcić. Choć dwa razy mi zapaliła normalnie, a dwa razy się zburzyła i nie...
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 29 Kwi 2009, 18:52   

pasek masz dobrze naciągnięty? luz ok 0,5 cm ja jechałem dzisiaj po miescie w korkach i nawet sie nic nie zagrzało. Chłodnica ma lekko parzyć ale im bliżej węża wylotowego tym ma być chłodniejsza.
Radziłbym Ci sprawdzić ew kup te kable czerwone co idą do akusa od rozrusznika i od alternatora. Może się coś poprawi. A kolega odłączył ten nieszczęsny układ na tranzystorach mos-fet od sterowania zamka? może on zjada akusa lecz co do ładowania nie ma on nic do rzeczy.
Co do bezpieczników ze sie palą - pamietasz jak sie zakopciła instalacja? może się cos zjarało dalej albo cos sie odizolowało?

Zobacz czy alternator chodzi cicho, czy rowno czy koła nie biją czy pasek nie lata jak w starej maszynie do szycia, sprawdź oporność tych kabli po odpięciu z rozrusznika oraz od alternatora i odłaczeniu od akumulatora. Albo padł Ci znów regulator.

Koniecznie sprawdź zaciski czy są czyste, czy nie są pęknięte, czy siedzą bez luzów, oczyść klemy akumulatora a jak zacznie wszystko grać posmaruj wazeliną techniczną. Sprawdź też kabelek od kontrolki czy jest oby cały bo cos mi świta ze nie zbyt bardzo wyglądał.

[ Dodano: Sro Kwi 29, 2009 18:00 ]
odyniec napisał/a:
Czy to, że akumulator w sumie już jest do wymiany może powodować to, że ładowania w ogóle nie będzie?

Odyniec mówiłeś że trzyma stoi na zimnym i odpala od kopa? to jak w koncu jest a latem nie odpala?
Co do akumulatorów jeśli miałeś sytuacje długą ze spadło napięcie poniżej 7 V i to trwało długo to akus jest do wywalenia i jakbys go nie wiem jak ładował to go nie naładujesz. Akumulator jeśli dłużej stał rozładowany, można reanimować ładując prądem mniejszym niz 12 h czyli dla akusa takiego jak masz 45 Ah ładujesz go normalnie prądem 4,5 A przez 12 h a tutaj spróbuj prąd ok 2,25 A przez 24 h albo 1A 48 h może pomoże. Sprawdz koniecznie poziom elektrolitu w celkach. Powodzenia.
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 30 Kwi 2009, 00:04   

pasek jeszcze podciągne, jest dość luźny, ale alternator spokojnie daje 14,0-14,2
jak będzie kasa to się kupi i akumulator i kable, jak będzie kasa - bo z tym kiepsko - kryzys, nie?
Układ dawno temu poleciał:P
dziś bezpieczniki działały bez problemu jak na razie. - tak jak Krzysiek poradził - wypiąłem wsteczny, zasyfiony był od oleju, możliwe, że to on - a i tak nie działał.
Z alternatorem jednak problemu nie ma żadnego, bardzo łatwo poszedł mi jego demontaż jak i - o dziwo - montaż.
Klemy i styki papierem ściernym poczyściłem,
kabelek również, kontrolkę mam na lewo obecnie podpiętą i wszystko działa jak ta lala - jeśli chodzi o ładowanie.

Bo zimą akumulator był dobry, dostał w ciumek dopiero jak miałem problemy z ładowaniem, było wtedy trochę przymrozków, a on stał prawie do zera rozładowany...to go zabiło. ładowałem całą noc, przez pierwsze 2h 1A, potem 3h 2A, potem jeszcze z 7-8 3A, ale po ładowaniu miał 10,7...no to wybacz, ale to już szrott.

Odn rozrusznika...sprawa ma się tak - to akumulator. wziąłem busa, kable, i VW 1.9D posłużył mi za źródło prądu, a fiesta odpaliła, że aż miło. Więc to sprawa tylko baterii, a już do teścia miałem na kanał jechać szczotki wymieniać...
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5652
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Kwi 2009, 03:08   

10V oznacza urwaną cele . akku jest prosty jest to zlep baterii po 2 V każda 6 cel 2x6 daje 12 V . 10 V oznacza zwarcie jednej celi . Coś wpadło między płyty tej celi i zrobiło zworę .
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 30 Kwi 2009, 09:26   

diodalodz napisał/a:
Coś wpadło między płyty tej celi i zrobiło zworę .

Wypadła masa czynna :-P
odyniec napisał/a:
przez pierwsze 2h 1A, potem 3h 2A, potem jeszcze z 7-8 3A, ale po ładowaniu miał 10,7...no to wybacz, ale to już szrott.

Zła metoda wiesz czemu? bo akumulator jak jest głodny to chce dużo jeść a w miarę jedzenia coraz bardziej mu się nie chce i wtedy zaczyna pobierać mniej energii elektrycznej podczas ładowania. Zeby akumulator uratować należy go jednostajnie ładować stałym małym prądem a nie skakać po ustawieniach prostownika - to nic nie da.

Mogłbyś go spróbować odsiarczyć sa takie nawet prostowniki można też samemu taki układ doczepić do prostownika. Odsiarczanie to nic innego jak podawanie małych porcji energii elektrycznej do akumulatora w krótkich odstępach czasu np 1 sek.

w sumie jak sie dba tak się ma na przyszłość jak padnie ładowanie zabieraj akusa na zimę do piwnicy - aaa no tak przypomnialo mi sie skoro stał rozładowany a teraz ma 10 V to wszystko jasne zamarzł to juz go lepiej wywal na śmieci.

[ Dodano: Czw Kwi 30, 2009 08:34 ]
odyniec napisał/a:
bo z tym kiepsko - kryzys, nie?

Jaki tam kryzys a ja to z księżyca biore kase? Ja mam juz 3 kpl kabli zapłonowych xx kpl świec ale skoro mam naprawiony silnik ( nie bierze oleju) wymieniać co 30 000 kkm a olej co rok i co więcej trzeba? dbać i dbać :ok:

ale skoro mówisz ze kryzys to daj fieste zrobie Ci silnik zeby nie żłopał oleju no i zarobie :-P
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 4 Maj 2009, 11:10   

Wszystko obecnie śmiga aż miło, dzięki Krzysiek, bo w sumie to z Twoją pomocą głównie rozwiązałem ten problem!
Jak bym gdzieś tam kiedyś ten na zlot trafił, to upomnij się o piwko :-)

ps. temat można zamknąć i wrzucić dla potomnych.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.