Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 14:09 |
Przy leciwych samochodach wskaźników nigdy nie zadużo |
Autor |
Wiadomość |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 18:15 Przy leciwych samochodach wskaźników nigdy nie zadużo
|
|
|
Witam!
Zimą zamontowałem elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chładzącego.
Namiar na wskaźniki w allegro dał mi łebski forumowicz JoeMix.
Wybrałem komputerowy z dwoma sondami. Od zera do 150 st. Może niezupelnie się sprawdza poniżej temp.(-)wyskakują błędy XXX
kilka sekund po nagrzaniu jest ok.
L1- sonda jest włożona pod obudowę termostatu. Jest grubości 2 żyletek. przy uszczelce gumowej z dętki samochodowej zachowana jest szczelność.
Koniuszek sondy styka się z płynem i to wystarcza.
L2-sonada jest zaciśnięta miedzianą blachą i przykręcona do kolektora ssącego.
Obydwa odczyty są z dokładnością do 0,1 stopnia C. Temperatura między płynem a kolektorem ssącym wacha się w granicach 20 stopmi(jazda w korkach) a 30 stopni szybka jazda.
Teraz wiem, że elektrowentylator wącza się dokładnie przy 97 st, wyłącza przy 92 st.
Następnie temp.spada do 88 st. i ponownie wzrasta.
Ludzie to działa i teraz wiem, że silnika nie przegrzeje bo w razie czego będzie postój/
Przy okazji chciałem się pochwalić wspaniała wentylacją uchylnymi trójkatami w korkach.
do tej pory nie wiedziałem o takim komforcie, bo przez kilka lat miałem przyblokowane, a lat temu kilka-korki nie istniały. Może sprzydałby się sygnał akustyczny powyżej 100 st.-przy silnym słońcu
[img=http://img40.imagesh...sc00170sqb.jpg] |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 23:41
|
|
|
To mk2 miało wersje z uchylnymi trójkątami? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Maj 2009, 07:51
|
|
|
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Maj 2009, 16:41
|
|
|
Podobno niewiele tego bylo. Wykonane X/86r w Hiszpanii - wszystkie |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.