Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zamknięty przez: trzeci
2 Cze 2009, 10:09
[MK3] Wymiana klocków hamulcowych
Autor Wiadomość
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Maj 2009, 19:41   [MK3] Wymiana klocków hamulcowych

Witam, dzisiaj sprawdziłem hamulce, jadąc około 45km/h wcisnolem pedal hamulca w podłoge, koła się nawet nie zablokowały, czyli klocki są juz na wykończeniu. Jakie klocki kupić, bo czytałem że były fiesty z systemem blokującym, który posiadał grubsze okładziny ścierne, jakie ja posiadam, bo nie wiem, fiesta 1.3 C.Teraz kilka pytań. Czy może mi jakiś mistrz opisać w miare łopatogolicznie jak wymienić klocki hamulcowe i przy tym płyn hamulcowy??
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Maj 2009, 19:43   

luk-90 napisał/a:
jadąc około 45km/h wcisnolem pedal hamulca w podłoge, koła się nawet nie zablokowały, czyli klocki są juz na wykończeniu
czyli ja też mam klocki do wymiany :yyy:

klocki się wymienia jak się kończą, a nie jak słabiej hamuje
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Maj 2009, 20:32   

luk-90, a może podeprzyj se auto klockiem, zdejmij koło i zajrzyj do tych klocków, tu nikt nie jest jasnowidzem co ty tam masz i czy Ci nie blokuje bo się klocki kończą czy bo coś innego,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
simnok 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Robert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 18
Skąd: gdańsk
Wysłany: 31 Maj 2009, 20:38   

wymiana jest bardzo prosta tylko pamiętaj ze zęby zdjąć zacisk potrzebujesz klucza imbusowego 7 - nie ma go w zestawach z imbusami
 
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 31 Maj 2009, 22:50   

simnok napisał/a:
wymiana jest bardzo prosta tylko pamiętaj ze zęby zdjąć zacisk potrzebujesz klucza imbusowego 7 - nie ma go w zestawach z imbusami
to fakt
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Maj 2009, 23:12   

No dobrze, potrzebny klucz numer imbusowy 7 i co dalej?? Sciagam koło i .... nie wiem co dalej
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 1 Cze 2009, 10:28   

Cytat:
No dobrze, potrzebny klucz numer imbusowy 7 i co dalej?? Sciagam koło i .... nie wiem co dalej


Jak nie wiesz co dalej to się nie zabieraj za to.

Ja jak wymieniałem klocki i tarcze też nie wiedziałem jak to rozebrać. Zdjąłem koło i zobaczyłem jak to wygląda i myślałem co odkręcić by ściągnąć ten zacisk. Trochę wyobraźni do tego potrzeba i sprawnych rąk. Nikogo się o nic nie pytałem. To samo było z amorkami. Zobaczyłem jak amorek się trzyma i wymieniłem. Rozrusznik, alternator ta sama historia.

Jeśli masz wyobraźnię to nie powinieneś się tutaj o nic pytać.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 1 Cze 2009, 11:49   

1.zdejmujesz koło(auto musi być dobrze zabezpieczone aby nie zjechało lub nie spadło z lewarka)
2.odpinasz zawleczke(ten drut,tylko nie pokrzyw)
3.z tyłu zacisku są takie dwa gumowe koreczki,jak je wyjmiesz to tam wkładasz wspomniany imbus i kręcisz w lewo.To co odkręcisz to są sworznie odłuż je w czyste miejsce
4.wysuwasz zacisk w strone przodu auta,troche nim ruszając w różnych płaszczyznach
5.wyjmujesz klocki,wszystko czyścisz szczotka drucianą(tylko uważaj na tą gumę od cylinderka a tak wogóle sprawdż jej stan czy aby nie jest popękana)
6.wkładasz nowe klocki (tylko tu może być problem bo są bodajrze dwa rozmiary w zalerzności od średnicy tarczy)i wszystko składasz w kolejności odwrotnej do tej jak demontowałeś
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Cze 2009, 12:20   

no i śliczny FAQ :)

trochę podkolorować żeby się lepiej czytało i nadaje się do podpięcia ;]
 
 
 
adamjb
[Usunięty]

Wysłany: 1 Cze 2009, 12:31   

Ale chlopaku masz podejscie :-P Sproboj metoda "prob i bledow" :ok: Zycze powodzenia w wymianie klockow :-)
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 1 Cze 2009, 12:52   

:zalamka:
luk-90 napisał/a:
Czy może mi jakiś mistrz opisać w miare łopatogolicznie jak wymienić klocki hamulcowe i przy tym płyn hamulcowy??

Jak nie wiesz jak wymienić klocki, to płynu się nie dotykaj.. Więcej szkód możesz sobie narobić...



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Cze 2009, 13:16   

marian napisał/a:
1.zdejmujesz koło(auto musi być dobrze zabezpieczone aby nie zjechało lub nie spadło z lewarka)
2.odpinasz zawleczke(ten drut,tylko nie pokrzyw)
3.z tyłu zacisku są takie dwa gumowe koreczki,jak je wyjmiesz to tam wkładasz wspomniany imbus i kręcisz w lewo.To co odkręcisz to są sworznie odłuż je w czyste miejsce
4.wysuwasz zacisk w strone przodu auta,troche nim ruszając w różnych płaszczyznach
5.wyjmujesz klocki,wszystko czyścisz szczotka drucianą(tylko uważaj na tą gumę od cylinderka a tak wogóle sprawdż jej stan czy aby nie jest popękana)
6.wkładasz nowe klocki (tylko tu może być problem bo są bodajrze dwa rozmiary w zalerzności od średnicy tarczy)i wszystko składasz w kolejności odwrotnej do tej jak demontowałeś

I co od razu tak nie mozna było napisać?? Wielkie dzięki Marian
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Cze 2009, 13:19   

luk-90 napisał/a:
I co od razu tak nie mozna było napisać??
szybciej by było gdybyś zajrzał sam do tych klocków...
 
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 1 Cze 2009, 13:23   

:ok:
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Cze 2009, 21:47   

Dobra dzisiaj obadalismy autko z kumplem, okazało się że nakrętka zbiorniczka plynu hamulcowego byla niedokrecona, po dokreceniu efektywnosc hamulcy wrocila do normy, dla pewnosci zdjolem kolo przednie prawe i wkladka ma ok 8 mm grubosci, tarcza tez jeszcze potrzyma, tyle w temacie, dodatkowo sprawdzilem komputer i nie pokazal zadnych bledów, wszystko gra, niedlugo bedzie wymiana kabli WN i swiec na NGK, POzdro
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Cze 2009, 21:56   

luk-90 napisał/a:
okazało się że nakrętka zbiorniczka plynu hamulcowego byla niedokrecona, po dokreceniu efektywnosc hamulcy wrocila do normy

Ciekawa teoria ;/
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Cze 2009, 22:04   

MARIUSZ.B napisał/a:
Ciekawa teoria ;/
z czego się śmiejesz ?
ja jak wymieniłem żarówki to mi się szybciej wyprzedza
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Cze 2009, 22:07   

Smiejscie sie ale tak bylo,wczoraj, czy przed wczoraj jadąc ok 45 przy pedale w podloge kola sie nawet nie chcialy zblokować, teraz elegancko lapia
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 1 Cze 2009, 22:39   

Cytat:
Ciekawa teoria ;/

Wiesz Mariusz.. Hamulce działają na zasadzie ciśnienia.. A przy otwartym korku mogło go ubywać :)



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
TeasyM 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: TeasyM
Wiek: 41
Dołączyła: 22 Lut 2009
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Cze 2009, 08:22   

luk-90 napisał/a:
dla pewnosci zdjolem kolo przednie


Yeee Haw !
Wiecie, że na forum MitsuManiaków ludzie sobie dopisują "Piszę poprawnie po polsku" albo przynajmniej " Staram się pisać poprawnie po polsku" ???

Zdjolem - przepraszam nie chce być uszczypliwa, ale tego rodzynka muszę zapisać w kajeciku ;P
_________________
Zbieram punkty do "baby za kierownicą";P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - malowanie bębnów i zacisków hamulcowych
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 16 17 Lis 2009, 15:52
piotrek1289
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.