| FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lip 2009,  16:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | II. Przeróbka by maczeta10 
 Miejsce akcji: Bydgoszcz ul.Gostycyńska 12 Firma FolGlass tel. 602-424-089
 
 Z całym sercem mogę polecić naprawdę znają się chłopaki na robocie nie nudziłem się ani minuty
   
 Czas akcji: 9 Lipiec 2009 godzina 9.00h
 
 Najpierw ogólne przygotowanie auta pod montaż niestety po zdjęciu taśm trzymających zniszczony brezent ukazał się oto taki przykry widok :(
 
   Pełno kleju nie wiem czym to wyczyścić żeby dobrze wyglądało ekstrakcyjna poległa na razie :(
 
 A tu szyba w trakcie przyciemniania
   
   Przymiarki
   
   
 No i klejenie w miejscach newralgicznych dociągnięcie taśmami żeby ładnie wszystko pasowało
   
   
 Jako że wszystko musi schnąć a fiesta miała przejść kompleksową odnowę he zaczeliśmy wymieniać przednią pękniętą szybę
   
   
   
 Oraz przyciemniliśmy tylne szybki
   
   Przy tej okazji wyszło że klapa tylna była po prostu spierdo...lona ( była malowana po wycięciu zamka i wycieraczki ) przez mojego poprzednika
   
   
 No i efekt końcowy niestety pogoda nie dopisała więc fofi brudna jak cholerka klej nie usunięty więc efekt nie taki jak powinien
   
   
   
   
   
   
 Końcowe spostrzeżenia:
 Fofi zaraz po wyjeździe z Bydgoszczy przeszła pierwszy test szczelności
  oczywiście pomyślnie, jestem bardzo zadowolony na prawdę świetnie i zupełnie inaczej się jedzie. Szyba ładnie się dopasowała i woda odpływa na tyle że nic nie stoi nie ma wklęśnięcia.
 |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mody9216   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 33
 Dołączył: 22 Lis 2010
 Posty: 56
 Skąd: z zadupia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2011,  21:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | a da rade takie cudo stworzyc ze zwyklego szyber;p? okropnie mi sie to podoba ;D.. ale nie wiem czy da rade..;pi jakie sa koszty takiej operacji |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2011,  22:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | przecież szyberdach to szyba... |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2011,  22:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miły, szyba szyba, ale mała  A Szklarnia to ma szybę na całym dachu. Mody9216, wydaje mi się że jakby dobrze pokombinować to i by dało radę. 
 PS. Jak to dobrze że ja nie mam takich problemów
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2011,  22:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pele co ty nie powiesz ;] Wiąże się to z cięciem dachu a więc osłabianiem konstrukcji... Do tego dochodzi wymiana podsufitki... |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2011,  23:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Miły napisał/a: |  	  | Pele co ty nie powiesz ;] | 
 
 
   
 
  	  | Miły napisał/a: |  	  | Wiąże się to z cięciem dachu a więc osłabianiem konstrukcji | 
 
 Nie no, wystarczy wyciąć tylko środek dachu. A ten dach w Fieście jest tak ważnym elementem konstrukcyjnym że równie dobrze mogłoby go w ogóle nie być
  Po zdjęciu podsufitki jest cały płat blachy, żadnych wzmocnień poprzecznych, nic  A podsufitkę by se mógł sam wymodzić albo z Calypso wsadzić, kwestia wyobraźni   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Mar 2011,  17:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tu się mylisz - dach trzyma całą konstrukcję w kupie. Fiesta ma nadwozie samonośnie, a nie jak wozy amerykańskie oparte na ramie... 	  | Pele napisał/a: |  	  | A ten dach w Fieście jest tak ważnym elementem konstrukcyjnym że równie dobrze mogłoby go w ogóle nie być  Po zdjęciu podsufitki jest cały płat blachy, żadnych wzmocnień poprzecznych, nic   | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rufffio   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Calypso
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 23 Wrz 2012
 Posty: 5
 Skąd: Ustka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Paź 2012,  14:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to dorzucę swoje 3 grosze..... Miałem problemy ze swoim dachem Calypso ... Więc po tentegowaniu w temacie podjełem decyzję o wstawieniu POLIWĘGLANU 6mm , już przyciemnionego z filtrem UV . Zakupiłem za 170 zeta , wywaliłem stary dach , nic nie musiałem szlifować bo ładnie się płyta sama wygięła , dopasowałem przy pomocy wyrzynarki i wkleiłem klejem do szyb BOLL za 22 zeta. Niestety nie mam zdjęć ale polecam tą metodę.  POZDRAWIAM.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.