Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wyskakuja krzyzaki z przegubow wew - Fiesta RST
Autor Wiadomość
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2 Wrz 2009, 18:11   [MK3] Wyskakuja krzyzaki z przegubow wew - Fiesta RST

Problem taki jak w temacie, problem domyslam sie istnial juz dlugo poniewaz poprzedni wlasiciel zalozyl podkladke miedzy przegub a zwrotnice(co powodowalo uszkodzenie lozyska), ja zmieniajac lozysko wywalilem ta podkladke ale i rowniez wtedy zalozylem wahacze z xr2i ktore maja krotsze sworznie i problemu z wyskakujacym krzyzakiem z przegubu nie bylo. Ale wczoraj zalozylem spowrotem wahacze z RST z dluzszymi sworzniami i jadac, przy ostrym skrecie w prawo wyskoczyl mi krzyzak z przegubu (myslalem ze wypiela sie polos ze skrzyni bo napierdalalo strasznie), wcisnalem sprzeglo, prawie sie zatrzymalem i delikatnie spuscilem sprzeglo na dwojce i juz bylo wszystko ok, wiec pojechalem dalej ale przy redukcji z 3/2 jakies 100 metrow dalej problem znow sie pojawil i po zmniejszeniu obciazenia sam zniknal. Problem pojawia sie przy kazdym skrecie w prawo lub redukcji z 2/3 lub ostrzejszej z 4/3. Wlasnie przyszedlem z garazu po kilku godzinach walki i tak: przeguby wewnetrzne oba sprawne wrecz idealne, zewnetrzne w stanie conajmniej dobrym bez sladow uszkodzen, poduszki pod skrzynia cale, nie zerwane, poloski proste, silentblocki wahaczy nowe Ford, wczoraj zalozone. Zalozylem wiec poloski z przegubami bez manszet i okazalo sie, ze w prawym przegubie krzyzak prawie polowa rolek wystaje z przegubu i pewnie dlatego wyskakuje. Porownywalem polos RST z polosia z Xr2i, MK3.5, zwyklej MK3 i dlugosciowo sa takie same, wiec nie wiem czy ktos u mnie grzebal i zalozyl inna(krotsza z xrki czy czegos) polos czy co?
I teraz pytanie do znawcow: Czy Fiesta RST miala dluzsze polosie ?
Troche dlugie ale mam nadzieje ze ktos sie poswieci i przeczyta, po cichu licze na jakas podpowiedz :)
 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 2 Wrz 2009, 18:20   

To napewno ori RST? Może ktoś robił swapa i źle wykonał łapy silnika i skrzyni. Silnik ze skrzynią może są przesunięte zbyt w lewo. Stąd prawy krzyżak nieco wystaje. Bo skoro półosie są takiej samej długości to niewidze innej opcji
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2 Wrz 2009, 18:49   

krzysieks_mc napisał/a:
To napewno ori RST? Może ktoś robił swapa i źle wykonał łapy silnika i skrzyni. Silnik ze skrzynią może są przesunięte zbyt w lewo. Stąd prawy krzyżak nieco wystaje. Bo skoro półosie są takiej samej długości to niewidze innej opcji


Radzę doinformować się w sprawie mocowań każdej poduszki silnika/skrzyni we fiescie :rotfl: Punkty montażowe są takie same...

Opcja jest taka że może FRST miała/ma inne przeguby + półosie a u mnie ktoś założył inne.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12080
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Wrz 2009, 09:40   Re: Wyskakuja krzyzaki z przegubow wew - Fiesta RST

Marek napisał/a:
Ale wczoraj zalozylem spowrotem wahacze z RST z dluzszymi sworzniami i jadac, przy ostrym skrecie w prawo wyskoczyl mi krzyzak z przegubu (myslalem ze wypiela sie polos ze skrzyni bo napierdalalo strasznie), wcisnalem sprzeglo, prawie sie zatrzymalem i delikatnie spuscilem sprzeglo na dwojce i juz bylo wszystko ok,
:9: Nie wiem, mnie się wydaje że jak się rozepnie przegub czy coś takiego to małe jest prawdopodobieństwo żeby się sam złożył z powrotem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Wrz 2009, 11:03   

Mi tez sie to wydawalo malo prawdopodobne, do czasu kiedy powyciagalem polosie i widac ewidentne slady wyskakiwania krzyzaka z przegubu na rolkach jak i samej obudowie przeguby. Po za tym na podniesionym przodzie i polosiach bez manszet, przy odpalonym silniku, wrzuconym biegu i skrecaniu kolami widac jak krzyzak probuje wyskoczyc z przegubu i juz zaczyna stukac. Domyslam sie ze w trakcie jazdy sily sa wieksze, wyciagaja krzyzak mocniej z przegubu i napieprza niemilosiernie ;-(
_________________
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5673
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Wrz 2009, 14:15   

JoeMix napisał/a:
:9: Nie wiem, mnie się wydaje że jak się rozepnie przegub czy coś takiego to małe jest prawdopodobieństwo żeby się sam złożył z powrotem,,,

MK3 ma przeguby wew krzyżakowe czyli masz 3 rolki na łożyskach igiełkowych bądź kulkowych i kieliszek wbity w skrzynie z 3 bieżniami . One potrafią się "SAMONAPRAWIĆ"
A co do takich problemów to moja mk1 swego czasu wpadła w krater w jezdni i dostała tego samego objawu . Wszystkie części zawieszenia były podmienione i dalej było to samo więc w akcie desperacji zmieniłem półoś na mk2 która była dłuższa i był spokój prócz pukania na dużych dziurach kiedy to przegub wew dolatywał do końca bieżni .
Co ci moge poradzić to podleć na ustawianie zbieżności i jak mogą niech sprawdzą pochylenie kół a będzie wiadomo czy coś nie gra z prawej strony . trwa to 2 min .
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Wrz 2009, 15:28   

Chlopakie ale numer jest taki ze cywilne fiesty maja przegub wewnetrzny jak Dioda napisale czyli 3 rolki a XR RS i RST w oryginale ma tam drugiego homokinetyka gdzie w nim musi siedziec taki pierscionek stalowy, spelnia on zabezpieczenie jak zaiger, sama polos ma na sobie naciecie wlasnie na ten pierscionek, ale zeby to osadzic to w/w pierscionek musi byc osadzony w przegubie homokinetycznym po czym osadza sie poloske, dalej sprawdzasz czy uda ci sie wyciagnac luzem poloske....
To samo przerabialem w XR2i bo taki sam efekt byl, gdzie auto skrecalo w lewo bylo OK ale w prawo polos wyskakiwala i to przy delikatnym dodaniu gazu...
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12080
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Wrz 2009, 15:31   

diodalodz napisał/a:
MK3 ma przeguby wew krzyżakowe czyli masz 3 rolki na łożyskach igiełkowych bądź kulkowych i kieliszek wbity w skrzynie z 3 bieżniami . One potrafią się "SAMONAPRAWIĆ"
Ok, to już wiem, faktycznie tam puki nie wyskoczy całkiem na bok to wsunie się z powrotem na swoje miejsce,,, w 309 miałem jeden taki.

Wydumałem takie coś - nie wiem czy ma praktyczne zastosowanie - niech się ktoś wypowie - odkręcasz śrubę ze zwrotnicy, wyjmujesz przegub z piasty, podkładasz jakiś dystans, wkładasz przegub, dokręcasz - w efekcie cała półoś powinna się o dystans przesunąć w stronę silnika...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Wrz 2009, 15:59   

Diodalodz: Właśnie wczoraj ustawiałem rano zbieżność i wszystkie kąty są OK :|


JoeMix: Patent z dystansem był zrobiony przez poprzedniego własciciela ale przez niego padały łożyska co 500-1000km ;/

Fordon: Zakładałem wczoraj homokinetyka i efekt taki że też próbuję wyskoczyć ale blokuję się na takiej blasze zaklepanej na obudowie żeby "wkład" nie wyleciał i w efekcie też napieprza ;-( Pewnie więc z czasem blacha się rozklepie i całość się rozsypie.

Jadę jutro do tokarza, może mi skróci i nafrezuje nowy wieloklin na półosi z Escorta.
_________________
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5673
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Wrz 2009, 19:17   

Marek napisał/a:
na półosi z Escorta.

hm trzeba zobaczyć czy półoś jest napewno właściwa , powinna mieć gdzies na sobe cechę forda z numerem i popatrzeć co to jest i od czego . Hm dystans by wypalił tylko trzeba by go wytoczyć na tą samą średnicę co uszczelnienie w piaście i rowek na przegubie do tego delikatne podtoczenie od tyłu by idealnie przylegał do przeguba .
Z tym skracaniem półośki to chwilowo najlepszy patent ale możesz mieć problem bo półosie zazwyczaj na frezie są grubsze niż reszta patyka . Przed występem u tokarza weź suwmiarkę i sprawdź czy jest tak jak mówie .
w razie czego napisz na pw to ci podeślę firmę która temat ogarnie .
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Wrz 2009, 20:21   

Marek ale to wlasnie w tym homokinetyku wewnatrz wchodzi zabezpieczenie po czym w homokinetyka poloska i sie zatrzaskuje... sama blacha to forma zabezpieczenia zeby nie wypadal homokinetyk :)
wyglada to jak pierscionek ale jest przeciety... kurcze zrobil bym foto tego ale ostatnia sztuke takiego zabezpieczenia sprzedalem Mareno...
Jedno jest pewne po osadzeniu polosi w wewnetrznym homokinetku i zatrzasnieciu zabezpieczenia, nie ma mozliwosci wyciagniecia poloski z niego...
_________________

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5673
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Wrz 2009, 20:52   

chyba że rozepną się kulki i wypadnie korona z niego . To zabezpieczenie jest popularne i pasuje od przeguba zewnętrznego zazwyczaj a jak nie to robi się go na szlifierce ze zwykłego segera .
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Wrz 2009, 20:57   

Fordon: ja znam budowę homokinetyka :P Tylko obawiam się że w końcu wylecą z niego kulki jak ta blacha się rozegnie ;-|

Diodalodz: Półośke z Escorta już wczoraj mierzyłem i spokojnie da rade na niej zrobić wieloklin pod Fiestę. Jakby co to się odezwę po ten namiar jeśli u mnie się tego nie podejmą, dzięki wielkie :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.