Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 13:57 |
Sportowe amorki do mk2 |
Autor |
Wiadomość |
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Wrz 2009, 10:29
|
|
|
Piesek napisał/a: | pod ohlinsa to często gęsto się przerabia bude... tzn mocowanie amortzatorow i zwrotnicę na zamówienie... |
Zależy czy mówimy o sporcie czy też nie. W sporcie jest się ograniczonym homologacją i w grupie N za wiele zmienić nie można. Na pewno z przodu trzeba dorobić to, w czym amortyzator ma być osadzony, po angielsku w dokumentacji nazywa się to "outer tube" (do Subaru i Lancerów można to kupić), a w Polsce mówi się czasem na to "noga amortyzatora" i jest to ten element w którym pracuje nazwana wyżej "gruba laga", a w rzeczywistości jest to zewnętrzna część amortyzatora.. W Tubie tej należy wykonać podfrezowania pod łożyska śliżgowe. Jeśli chodzi o tył, to nie trzeba nic przerabiać/dorabiać. Co do mocowania amortyzatora to montuje sie "top mount" zawierający łożyska sferyczne (uniball) i zastępuje to standardową gumę. |
|
|
|
|
Sachar
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 46 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 58 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Wrz 2009, 13:10
|
|
|
Uniball w górnym mocowaniu? Faktycznie coś takiego znalazłem, a jak z trwałością tego rozwiązania? |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 5 Wrz 2009, 13:32
|
|
|
Jestem właśnie w trakcie projektowania przednich kolumn opartych na amorach De Carbon-a , myślałem o zrobieniu górnych mocowań z zastąpieniem gumy przez teflon , lub aluminium , ale obawiam się że wpłynie to negatywnie na trwałość mocowań kielichów ( mówiąc po ludzku że kielich maską wyjdzie ) . Więc do auta drogowego nie polecam . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Wrz 2009, 16:27
|
|
|
Sachar napisał/a: | Uniball w górnym mocowaniu? Faktycznie coś takiego znalazłem, a jak z trwałością tego rozwiązania? |
Uniball na ulicę to nie jest dobre rozwiązanie. Standardowa guma sprawdza się dobrze i to na codzień wystarcza. W sporcie to, że pojawiają się luzy nie jest kłopotem bo i tak co imprezę wypada zdemontować amortyzator i obejrzeć co jest grane. Jak już ma się to na wierzchu to wymiana trwa chwilę, a koszt uniballa do kosztów całej zabawy w ściganie jest tak niski, że przy jakichkolwiek wątpliwościach wymienia się go bez wahania. W aucie cywilnym sytuacja jest zupełnie inna i uważam, że nie warto się w to bawić. |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Wrz 2009, 17:00
|
|
|
Piesek napisał/a: | masz może fotki zawieszeń na uniballach bo też nad tym myślę |
Moze to cos pomoze:
Odnośnie dorobienia górnego mocowania, to jak będzie potrzeba, to mogę pomóc to zaprojektować. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 5 Wrz 2009, 19:45
|
|
|
AdamB, - jeżlei chodzi o górne mocowanie ( mk1 ) myślałem o skopiowaniu oryginału , ale zastąpieniu gumy teflonem . Masz jakiś inny pomysł ? ( ujemne kąty zawieszenia mam załątwione poprzez wysunięcie na zewnątrz dolnego mocowania kolumny , system sprawdza się więc górę trzeba by tylko ustabilizować . ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Wrz 2009, 23:27
|
|
|
Pomysł mam, ale jeszcze go przemyślę, żeby przypadkiem głupot nie pisać. Czy mocowanie amortyzatora w MK1 różni się jakoś specjalnie od MK2?? Zerknę jutro na auto i postaram się przelać coś na "papier". |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 5 Wrz 2009, 23:31
|
|
|
AdamB napisał/a: | Czy mocowanie amortyzatora w MK1 różni się jakoś specjalnie od MK2?? Zerknę jutro na auto i postaram się przelać coś na "papier". |
różni się |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 5 Wrz 2009, 23:32
|
|
|
Sama główka kolumny jest zamienialna , choć nie taka sama ( jeżdżę na tych z mk2 bo mają łożyska , a w mk1 jest tylko stożek teflonowy )
Inne jest mocowanie kolumny do budy . W mk1 jest element stalowo gumowy z dwoma śrubami , które przykręcają kolumnę do gniazda , w mk2 spina to tylko śruba na osi amortyzatora . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.