Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Ciężko pali...
Autor Wiadomość
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 7 Wrz 2009, 10:55   [MK3] Ciężko pali...

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem zapalania... nie pisałem na forum nic, gdyż objawiało się tylko przy ciepłym silniku (po dłuższej jeździe) ale teraz zaczęło się nawet przy zimnym... Otóż...

Wsiadam do auta, wkładam kluczyk zapłon i przekręcam, żeby zapalić... i nic... kontrolki przygasają, silnik nie kręci... dziwne jest o tyle to, że to się zdarza nieregularnie - czasem kręci od razu, czasem jak zapalam, to kilka sekund cisza i po chwili zacznie kręcić, czasem w ogóle nie chce kręcić... pierwsza myśl - rozrusznik... no ale na krótko zwierając śruby rozrusznika, za każdym razem kręci bez problemu... druga myśl - stacyjka... no ale prąd dochodzi (bo wszystko inne działa)... trzecia myśl - kable przy aku... faktycznie był poluźniony... dokręciłem i dupa... czwarta myśl - przekaźnik od zapalania... ale takowego nie ma...

Już nie wiem co robić...

I jeszcze drugie pytanie... gdzie zamontować dodatkowy zaworek przeciwzwrotny? chodzi o to, że chcę zobaczyć czy się cofa paliwo, czy po prostu coś innego sprawia, że muszę długo kręcić żeby odpalił... Świece wymienione...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Wrz 2009, 11:06   

wiec tak z tego co mowisz rozrusznik jest OK
czy kable przy stacyjce na krotko sprawdzales? zobacz czy bedzie na krotko palil, za kazdym razem, może to stacyjka - zdarzyło mi się, że szwankowała, ale to rzadkość, no ale sprawdź, będziesz wiedział, odpal bez kluczyka, na kable
po przekreceniu na zaplon (ale nie zapalaniu), wszystko sie zawsze wlacza na liczniku (lampki)?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 7 Wrz 2009, 11:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 7 Wrz 2009, 11:08   

przy stacyjce nie... przy rozruszniku (klucz oczkowy gięty i cheja)... z tym, że stacyjka jest ok, skoro kontrolki świecą i przygasają jak odpalam (nawet jak nie kręci)...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
Ostatnio zmieniony przez Miły 7 Wrz 2009, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Wrz 2009, 11:09   

to sprawdz stacyjke czy dobra, zobacz tez czy na przekrecony zaplonie, rozrusznik tak pieknie pali od metalu
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 7 Wrz 2009, 11:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 7 Wrz 2009, 11:10   

stacyjka jest ok... bo wszystko inne działa...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Wrz 2009, 11:12   

ale ona ma 3 pozycje a nie 2
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 7 Wrz 2009, 11:15   

no tak... ale jak chce zapalić i przekręcam na ostatnią pozycję, to kontrolki przygasają lekko (więc prąd jest)... więc nie jest uwalona...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Wrz 2009, 11:16   

objaw jakby rozrusznik mial ciezko, albo jakby zwarcie bylo na nim
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 7 Wrz 2009, 11:17   

ale na krótko rozrusznik za każdym razem kręci bez problemu... jeszcze podejrzewam, że coś z kablem aku-rozrusznik może być... ale to na dniach sprawdzę...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Wrz 2009, 11:18   

albo ze stacyjka, jak jest uwalona to tez moga lampki przygasac, jak styki sa marne, do akumulatora pewny jestes? i samego ladowania?

jeszcze jedno pytanie, podchodzisz, wsiadasz, kluczyk wlozony, przekrecasz na zaplon, lampki sa ok, krecisz dalej, przygasaja, popuszczasz kluczyk do pozycji zaplon i co potem? lampki swieca jasno czy przygasly? czy przygasly tylko jak kreciles rozrusznikiem (dokladnie w tym momencie) i bylo go slychac czy nawet jak nie bylo go slychac to tez przygasaly?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 7 Wrz 2009, 11:36, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 7 Wrz 2009, 11:20   

aku Centra Futura kupiony pół roku temu, na bieżąco sprawdzany, ładowanie jest ok... (nie pamiętam ile, ale sprawdzał mi ten w sklepie)
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Wrz 2009, 11:25   

to sprawdz ile ma akumulator po postoju, czy instalacja bierze Ci prad na postoju i na zaplonie ile w mA, bo moze go rozladowuje, sprawdz tez ladowanie, nie wiem co sprawdzales a czego nie, nie chce Cie pouczać, bo czytałem trochę Twoje posty i chyba dużo wiesz sam...
trzeba by tez sprawdzic czy kabel od stacyjki jest OK (przedzwonic go)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 7 Wrz 2009, 11:30   

sprawdze, jak kumpel mi odda miernik... a na razie dzięki...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Wrz 2009, 12:23   

w takich na przykład HCSach rozrusznik zawiesza się od gorąca (szczególnie jak jest usyfiony). nie tak dawno miałem podobną akcję - przekręcam kluczyk a tu tylko cyk i cisza (nawet kontrolki nie przygasły) - odpaliłem na pych i od tamtej pory spokój :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 7 Wrz 2009, 12:25   

no dobra... ale jakby się zawiesił, to na krótko by też nie szedł...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Wrz 2009, 13:04   

moze tylko czasem sie mu szczotki zawieszaja albo komutator jest zasyfiony tak jak ten wirnik tutaj:
http://i44.tinypic.com/29vkqxe.jpg
ewentualnie automat moze szwankuje, sprawdz tego plusa co idzie na automat
na 120% "na metal" kreci zawsze?

[ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 13:08 ]
ma ktos jakies schematy do mk3 podrzucic? pozyczylem ksiazke do fordow znajomemu a na autodacie nie widze zadnego schematu silnika do mk3
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 7 Wrz 2009, 17:26   

ciekawostka sprawdz kabel plusowy ktory biebnie od akumulatora do rozrusznika
byc moze jes naderwany
ja mialem to samo przekrecam rozrusznik wyrzucal iw szystko gasło okazalo sie ze kabel sie naderwał
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Wrz 2009, 17:34   

Autor wątku mowil ze glowny kabel od rozrusznika cos tam poprawial...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 7 Wrz 2009, 22:31   

Pawełos666 napisał/a:
Autor wątku mowil ze glowny kabel od rozrusznika cos tam poprawial...


Miły napisał/a:
jeszcze podejrzewam, że coś z kablem aku-rozrusznik może być... ale to na dniach sprawdzę...


na dniach będę sprawdzał :P
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 8 Wrz 2009, 07:41   

spoko, myslalem, ze sprawdzales ogolnie kable do rozrusznika, pisałeś:
Miły napisał/a:
trzecia myśl - kable przy aku... faktycznie był poluźniony... dokręciłem i dupa...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.