Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem z zapłonem
Autor Wiadomość
raflig
[Usunięty]

Wysłany: 4 Mar 2007, 23:30   [MK3] Problem z zapłonem

Mam fiestkę 1,4i z 1989 roku.
Ostatnio wracałem z pracy,stanąłem na czerwonym świetle i auto zgasło i nie dało się go już więcej uruchomić.
Byłem u elektryka i mechanika-ale bezradnie rozkładają ręce.
Nie ma iskry na świecach,na cewce jest.Wymieniłem kopułkę,kable i moduł i NIC nie działa.Czy ktoś spotkał się już z takim problemem?Poradzcie coś?Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki-przewodzą,nawet ten uderzeniowy,który odcina zapłon przy wypadku,wszystko jest OK,a dlaczego nie mogę odpalić?
Jak mi pierszy raz zgasł,przełączyłem się z gazu na benzynę i popracował minutę i zgasł i póżniej już nie dał się w ogóle odpalić.Poradzcie coś.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 10 Lis 2009, 23:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5653
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Mar 2007, 23:48   

hm
a jaka jest instalacja zapłonowa . Kopuła i aparat zapłonowy z modułem na 3 przewody ?? Bosch lucas . nic nie wiemy przecież . To jak mamy pomóc . Jak to na cewce jest a na garach nie ma . Takich cudów być nie może może jest za słaba iskra na cewce . albo uszkodzony przeód cewka kopułka .
 
 
 
raflig
[Usunięty]

Wysłany: 5 Mar 2007, 00:02   

diodalodz napisał/a:
hm
a jaka jest instalacja zapłonowa . Kopuła i aparat zapłonowy z modułem na 3 przewody ?? Bosch lucas . nic nie wiemy przecież . To jak mamy pomóc . Jak to na cewce jest a na garach nie ma . Takich cudów być nie może może jest za słaba iskra na cewce . albo uszkodzony przeód cewka kopułka .



Tak.To jest kopułka i aparat z modułem na 3 przewody.Sorki-żle napisałem na cewce też nie ma iskry.Kable też wymieniłem.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5653
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Mar 2007, 10:34   

z modułu wychodza 3 przewody czy jest kostka plastikowa która sie podłacza i podłużny moduł przykręcany na 2 śrubki ??
 
 
 
raflig
[Usunięty]

Wysłany: 7 Mar 2007, 18:49   

Już naprawiłem.Zepsuty był czujnik HALa w aparacie zapłonowym.Fiestka śmiga jak dawniej.Dziękuje za zainteresowanie moim problemem.Pozdrawiam serdecznie wszystkich Fiestkowiczów.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5653
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Mar 2007, 00:01   

częsta awaria , miałeś wychodzące 3 przewody z aparatu ?? bez modułu bo to właśnie ta wersja najczęściej pada. jeśli miałeś z modułem zewnętrznym to mnie dziwi ta ustarka .
 
 
 
raflig
[Usunięty]

Wysłany: 8 Mar 2007, 15:41   

Mam wersję z modułem na trzy kable-BOSCH.Kupiłem nawet moduł bo nie wiewiedziałem co padło,a od czegoś musiałem zacząć.Wymieniłem i iskry dalej nie było,kolega powiedział mi,ze często pada czujnik Hala w aparacie zapłonowym,ponieważ nie mogłem kupić czujnika,bo akurat nie mieli na stanie,kupiłem aparat zapłonowy i :brawo: :brawo: ....ODPALIŁEM.
 
 
daaro
[Usunięty]

Wysłany: 12 Mar 2007, 23:55   

Witam

To moj pierwszy post na tym forum. Umylem silnik i mam podobny problem jak powyzej.
Sprawdzilem iskre i nie ma jej ani na swiecach, kopulce oraz cewce. Fiestka na gazniku. Do aparatu dochodzi wtyczka na 3 piny dokladniej od modulu. Nie pamietam obecnie co jest tam napisane ale napewno nie bosch. Modul koloru niebieskiego. Sprawdzilem na wtyczce 3 pinowej i napiecie do dwoch zewnetrznych kabli dochodzi, srodkowy to masa. Do cewki na czarny przewod dochodzi rowniez 12V. Zielonego przewodu nie sprawdzalem bo o ile dobrze pamietam na cewce jest on oznaczony jako 1 czyli "-". Z ciekawosci podlaczylem druga cewke z golfa ale dalej iskry nie ma.

Czy przez padniety hall nie bedzie iskry poczawszy od cewki ? Ma kots pomysly czgo dalej szukac ?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5653
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Mar 2007, 00:35   

środkowy pin to sygnał z modułu . po podłączeniu do niego diody (druga końcówka diody do masy) przy kręceniu rozrusznikiem musi migać . weź sprężone powietrze i przemuchaj aparat załonowy w srodku . Możliwe ze na stykach ceki halla stoi woda i gasi sygnał do modułu .
 
 
 
daaro
[Usunięty]

Wysłany: 13 Mar 2007, 12:08   

sprawca niesprawnosci okazal sie ten modul zamontowany na aparacie zaplonowym.

Wygrzalem go farelka i samochod odpalil :)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5653
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Mar 2007, 16:57   

między dwa styki z cewki dostała sie poprostu słona woda i nie dostawał impulsu . Normalne raczej . Dodam ze moduł dokręca sie na paste termoprzewodzącą
 
 
 
daaro
[Usunięty]

Wysłany: 13 Mar 2007, 20:25   

diodalodz napisał/a:
moduł dokręca sie na paste termoprzewodzącą


a zastanawialem sie czym on jest wysmarowany od spodu.. Na przyszlosc zaslonie folia jak bede myl silnik.


Dzieki za pomoc :ok:
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5653
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Mar 2007, 21:46   

jak nie nałożyłeś pasty to jego żywotność maleje do 15 tyś km
.
 
 
 
Bobek123
[Usunięty]

Wysłany: 10 Lis 2009, 22:02   

Witam wszystkich! Odgrzewam kotleta.
Fiestę mam od 2lat i mnie dopadły problemy z zapalaniem na zimno :sad:
Model MK3 rok produkcji 89' według papierów typ GFJ moc 40kW
Jestem laikiem, znajomy doradził mi abym kupił kopułkę i palec rozdzielacza, przewody WN i świece.... i tu zaczyna się problem :|
W okolicznym sklepie motoryzacyjnym miła pani nie potrafiła mi pomóc, kopała w katalogach i komputerze..... kupa ;-(
Jaki to jest instalacja zapłonowa???
Wg mnie nie ma tam żadnej cewki -modułu tylko zwyczajna kopułka z tyłu silnika z której wychodzą 4przewody zapłonowe.....no chyba że się mylę??? Proszę o pomoc.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 10 Lis 2009, 22:17   

poka fotkę
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Bobek123
[Usunięty]

Wysłany: 10 Lis 2009, 22:58   

nie dorobiłem się jeszcze cyfrówki :-) :ups: :ups: :ups:
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 10 Lis 2009, 23:00   

to może telefonem? albo poszukaj na allegro takiego samego i wklej linka...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lis 2009, 07:17   

Bobek123, mk3 generalnie miała bezstykowy i bezrozdzielaczowy zapłon, nie było przerywacza, palca, kopułki, 5-tego przewodu... jeśli masz mk3 z pierwszej serii do której kładki silniki z mk2 to możesz mieć w/w części,,, dlatego pożycz aparat i zrób zdjęcie silnika - takoe ogólne i miejsca w które idą przewody zapłonowe. :yes:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bobek123
[Usunięty]

Wysłany: 11 Lis 2009, 07:44   

JoeMix, tego piątego kabla WN rzeczywiście nie mam....
Mój silnik wygląda tak jak na zdjęciu: http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10531049
Przewody idą do tyłu na dół za obudowę filtra powietrza i tam jest coś w rodzaju kopułki do której podłączone są te 4 przewody.
Z tym że w tym ogłoszeniu z otomoto właściciel podaje moc 37kW, a ja mam wpisane 40kW
Może pod tą niby kopułką nie ma palca i znajomy wprowadził mnie w błąd.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 11 Lis 2009, 08:31   

napisalem Ci wiadomosc na PW, podaj swoje GG albo mejla, czas tylko tracisz i ruski miesiac to zajmie
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.