| 
		[MK3] Problem z silnikiem - XR2i | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Gooral  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 1.6EcoBoost/180KM 
                  Imię: Hubert 
                  Wiek: 36  Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  12:32   [MK3] Problem z silnikiem - XR2i
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
Szukałem na forum ale nie znalazłem tematów odpowiadających na moje problemy ale do rzeczy. Mam fieste XR2i 1.6 CVH i przygotowuje ją do startu w KJS. 1 problemem jest nierówna praca silnika przy dodawnaiu gazu a mianowicie silnik jakby szarpie są momenty kiedy idzie dobrze i momenty takiego dławienia.. druga sprawa to temperatura płynu chłodniczego. Wczoraj byłem w Warszawie i na trasie temperatura była ok troche ponizej polowy    Jak wjechałem do wawy i stałem na kilku światłach, to temperatura wskoczyła mocno w góre i chyba nawet nie słyszałem wentylatora zeby sie załączył a spod maski zaczeła lecieć para, w zbiorniczku słyszałem jak się gotuje. ALe dziwne bo to raptem stałem gdzies na 3-4 swiatłach i jechałem wolno ( czyli bylo małe chłodzenie powietrzem) i już by sie woda tka szybko zagtowała?? Trapi mnie ten wentylator, że chyba się nie załączył albo może go nie słyszałem bo mam przelot takze troche głośno w aucie jest    dzis sprawdze go na jakism odcinku i postawie w miesjcu jak bd rozgrzany i zoabcze czy się włączy wentylator czy prędzej pojdzie para wodna    aaa jakby cos to termostat był wymieniany przed zima    Proszę o jakies rady bo zostało nie duzo czasu do startu a z zagrzewającym sie silnikiem długoo nie pojade na oesie ;(
 
 
 
P.S aaa i jeszcze jedna sprawa    jak pokatuje troche auto w lesie cyz anwet jak długo jeżdze i go zgasze to auto ma problme z odpaleniem    kręci bardzo ciężko tak jakby może panewka na rozruszniku siedziala ale nie mam pewnosci ;( a jak zdusze go na biegu na mocno rozgrzanym silniku to juuż w ogóle nie odpale i musze czekać aż auto ostygnie prawie do zera    | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 8 Paź 2009,  12:36, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  12:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Problemem z odpalaniem gorącego silnik już był na forum, rozrusznik się za mocno grzeje od wydechu i dlatego ciężko kręci, temperatura która w trasie była na połowie i skoczyła na maxa po wjechaniu w miasto to też normalne, a o tym jak sprawdzić wentylator (bo pewnie się nie włączył) też było,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gooral  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 1.6EcoBoost/180KM 
                  Imię: Hubert 
                  Wiek: 36  Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  14:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               tak było tylko, że nic nie moge znaleźc sensowengo    a co do rozrusznika to wątpie, że sie grzeje od wydechu bo po 2h jeździe do wawy zapalił normlanie z lekkim oporem a po katowaniu jej w lesie i zduszeniu auta odpalenie równa sie z cudem :/ może przekręci ze 2 razy i stoi praktycznie... wentylator sprawdzalem na krótko i działa a więc problem pewnie leży po stronie jakiegoś czujnika ??
 
 
 
aa i dodam, że akumulator jest dobry bo przy zimnym silniku pali idealnie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  14:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sam napisałeś że jak jeździsz po trasie to temperaturę masz na środku a po miecie wchodzi ci na max,,, więc "katowanie po lesie" jest bardziej wymagające dla motoru niż miasto znaczy więcej się grzeje,,, wiatrak,,, wymień czujnik z którego wypiąłeś wtyczkę do testu na krótko. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gooral  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 1.6EcoBoost/180KM 
                  Imię: Hubert 
                  Wiek: 36  Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  17:30   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               okej ale to jest ta wtyczka co dołącza sie do wentylatora?? no a z tym rozrusznikiem to masz racje bo jak w lesie jezdze to nie schodze z 3 tys obrotów    ale w fiescie to normlane, że tka szybko sie grzeje auto ?? i czy jest jakiś sposób na chłodzenie rozrusznika ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  17:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie, wtyczka co się odpina na czujniku przy termostacie, w sumie to masz oba do sprawdzenia/wymiany - termostat i termowłącznik wentylatora, to nie są drogie rzeczy. To jak również to jak odizolować rozrusznik od wydechu bo ot tego się głównie grzeje już było na forum - musisz poszukać. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gooral  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 1.6EcoBoost/180KM 
                  Imię: Hubert 
                  Wiek: 36  Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  17:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | okej sprawdzałem ten czujnik i jak kostke od niego zmostkowałem na przekręconej stacyjce to wiatrak nie zareagował ;( | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Paź 2009,  11:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Znaczy że coś nie halo w elektryce, jeśli po podaniu napięcia bezpośrednio na silnik działa,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gooral  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: 1.6EcoBoost/180KM 
                  Imię: Hubert 
                  Wiek: 36  Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Paź 2009,  11:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               chyba na ten rajd zrobie sobie włacznik dodatkowy wiatraka w aucie xD  
 
a co z tym szarpaniem przy przyśpieszaniu ?? 
 
 
[ Dodano: Czw Paź 15, 2009 21:22 ]
 
Ok zrobiłem rozrusznik    Nie prawda, że sie nagrzewał od rury... Siedziała tulejka i po wymianie silnik pali nawet po ostrym katowaniu bardzo dobrze    Pzdr | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |