Przesunięty przez: Freeman 21 Cze 2014, 20:12 |
[MK4] Nieprawidłowa praca silnika 1.25 |
Autor |
Wiadomość |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Lis 2009, 12:38
|
|
|
Jak nie masz to idz poginaj lec do sklepu. Za 15 zeta juz dostaniesz. Na pewno nie raz Ci sie przyda.
A tak w ogole to bylem u trzeciego czy czwartego mechanika (z rekomendacja). Zrobil mi regulacje gazu. Stwierdzil, ze zasyfiona listwa wtryskowa od gazu powodowala, ze sonda glupiala. Po jego naprawie, za ktora notabene skasowal 400 zl auto nie gasnie z rana jak wlaczam radio czy ogrzewanie i niby moge ruszyc, ale to jeszcze nie to samo. Duzo mu brakuje do idealu. Po konsultacji z nim w poniedzialek oddaje jeszcze raz auto do niego. Bedzie czyscil wtryski, ale benzynowe. Stwierdzil, ze nic innego nie moze byc przyczyna tej usterki. Zobaczymy jak sie sprawa potoczy.
P.S. Ktos sie moze orientuje jakie sa koszta czyszczenia wtryskow beny?? |
|
|
|
|
Pyra20
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 83 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14 Lis 2009, 16:21
|
|
|
dobra, miernik zalatwilem ale ja to mam pierwszy raz w rece i nie umiem sie tym poslugiwac, jak to ma dzialac ? jak sprawdzic ten czujnik ?
[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 21:00 ]
jakby ktos mial zdjecie miejsca z tym czujnikiem temp i go tu wrzucil to bylbym wdzieczny. |
|
|
|
|
pablo90pf
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Tomaszów Maz.
|
|
|
|
|
Pyra20
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 83 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 20:51
|
|
|
bukolek jak tam fiestacz po zabiegu ? |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 21:04
|
|
|
Dzis niestety nie mialem czasu zostawic auta. Najprawdopodobniej jutro to zrobie i to wieczorem takze bede cos wiedzial w srode, czwartek.
P.S. Dowiadywalem sie o koszta. Czyszczenie jednego wtrysku myjka ultradzwiekowa - 35 zł. Rozebranie i zebranie wtryskow 120 zł czyli razem wychodzi 260 zeta. |
|
|
|
|
Pyra20
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 83 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 22:31
|
|
|
ciekawe czy chociaz pomoze... |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 17:30
|
|
|
Co by temat nie "umarł", dzisiaj byłem u kolejnego mechanika. Czekałem prawie 2 tygodnie na mój termin. Fiesta została podłączona do komputera. Bardziej pewnie pasuje określenie kontroler bo to pudełko miało spory wyświetlacz, na którym rysowane były wykresy z pracy silnika, poszczególnych czujników itd. Ciekawy bajer co sam sterował silnikiem na postoju. Do rzeczy: pojeździliśmy fiestą, mechanik siedział na prawym robiąc testy kontrolerem. Żadnych błędów ze strony czujników Cholerka powinienem się cieszyć, ale miałem nadzieje że pierd***o coś nawet za 200zł. Przynajmniej bym wiedział co jest grane i bym odkładał na to. Muszę zostawić u niego fiestę na dzień-dwa i wtedy posprawdza wszystko ręcznie. Niestety na razie tego nie mogę zrobić bo rachunek zapewne wyniesie ze 100-200zł (oby tylko). Także tego... |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
Michał86
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Wiek: 37 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 18:28
|
|
|
Co by temat nie "umarł" to i ja dodam...
w sobote wyczyscilem przeplywomierz (te dwa kabelki) i jest jak ręką odjął. Na zimnym silniku moge normalnie ruszyc, i znacznie mniej kangurzy podczas jazdy (czasem mu sie zdarzy) |
_________________ http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 19:18
|
|
|
ja narazie nie bylem na czyszczeniu wtryskow beny bo sie troche ocieplilo i u mnie tez problem zniknal. Ewidentnie nasilanie mojej usterki jest skorelowane z spadkiem temperatury.
[ Dodano: Sro Lis 25, 2009 14:11 ]
Czy ta przeplywka jest podejrzana czy nie?? Da sie to w ogole okreslic wizualnie??
|
_________________
|
|
|
|
|
pablo90pf
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 29 Lis 2009, 18:17
|
|
|
co do wyglądu to ocenić nie mogę czy jest sprawny przykro mi.
W moim przypadku czyszczenie nie pomogło, muszę chyba wymienić przepływomierz.
Koledzy mam nadzieję że temat nie umarł już. Ja mam nowe objawy tzn. nie pali na jednym garku: świeca jest mokra od mieszanki paliwowo olejowej. Chyba bez wymiany pierścieni się nie obejdzie. |
|
|
|
|
sebas
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 07:05
|
|
|
Noi jak koledzy nikt nie znalazl odpowiedzi na pytanie dlaczego nasze fiesty wariuja na mrozach?? |
|
|
|
|
jareczek1980
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 9 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 20:48
|
|
|
wracajac do tematu (nie czytalem wszystkich postów bo mi sie nie chcialo)
u mnie sprawa byla prosta sonda lambda te same objawy co w pierwszym poscie
a cewke wymienialem bo jezdzila na 3 cylindry i nie mialo to nic wspolnego z w/w objawami |
|
|
|
|
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 20:56
|
|
|
bukolek napisał/a: | Czy ta przeplywka jest podejrzana czy nie?? Da sie to w ogole okreslic wizualnie?? |
Wizualnie to można ocenić czy niema za dużo brudu na tych drucikach, albo czy coś nie odpadło.
Na tym zdjęciu są czyste, powinieneś zmierzyć rezystancje każdego z nich, gdzieś na forum była metoda jak to mierzyć i jakie powinny być rezystancje, na pewno jest to napisane w książce "sam naprawiam..."
jareczek1980 napisał/a: | u mnie sprawa byla prosta sonda lambda te same objawy co w pierwszym poscie |
No u mnie problem z przerywaniem ustał po zlikwidowania zwarcia w czujniku połozenia wału, jednak problem z mułem po odpaleniu, oraz tym ze chcąc ruszyć on jakby chciał a nie mógł pozostał...
Diagnostyka komputerowa OK, wszystkie czujniki sprawdzone, zabrakło mi już pomysłów, najgorzej jest z takimi usterkami co raz są a raz ich niema, już lepiej aby się coś popsuło doszczętnie to przynajmniej wiadomo co winić.
Powodzenia w walce z tym motorkiem koledzy |
|
|
|
|
pablo90pf
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 23:08
|
|
|
Do mojej fiestki troszkę włożyłem- wymieniłem pierścionki, panewki bo były straszne ale problem się powiększył, zamówiłem blokady rozrządu, poprawiłem ustawienia rozrządu i jak na razie wszystko jest ok |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 7 Lut 2010, 08:19
|
|
|
Dla potomnych napisze, ze moje objawy byly spowodowane walnieta przeplywka. Po jej wymianie, notabene na zamiennik za 189 zł wszystko działa jak powinno. Szkopuł w całym problemie był taki, że nikt nie chciał sprzedać przepływki z możliwością zwrotu w razie jakby ona nie była przyczyną usterki. Dlatego żaden mechanik nie chciał się podjąć jej wymiany. Tak ja to interpretuje bo byłem razem u 4 i tak mnie wozili. Zwlaszcza, że oryginalna kosztuje ponad 500 zł. |
_________________
|
|
|
|
|
sebas
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 9 Lut 2010, 09:35
|
|
|
bukolek a jakiej firmy zamiennik zalozyles?? |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Lut 2010, 11:00
|
|
|
Nie będę ukrywał. Firma NO NAME Zrobiłem tak bo nie miałem pewności, że to jest przyczyna usterki a nie uśmiechało mi się wywalać 550 zł w ciemno. Gdybym wiedział, że przeplywka jest przyczyna usterki to bym kupil oryginal a tak...
Tak czy siak autko dziala i naprawde szybciej sie zbiera. No i na ta przeplywke jest niby rok gwarancji.
P.S. Wczesniej czyscilem stara przeplywke i nic nie dawalo takze chyba warto zainwestowac jak ktos ma przypuszczenia, ze to ona jest walnieta. Pozdro.
http://moto.allegro.pl/it..._fiesta_ka.html |
_________________
|
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 01:26
|
|
|
Heloł Temat został zakopany widzę. No to pora go odkopać. Mojej fieście pogorszyło się z szarpaniem/dławieniem (jak kto woli) do tego stanu że ciężko mi było wyprzedzać czy też szybciej ruszyć. Zmobilizowany ostatnimi problemami z odpaleniem przy na prawdę silnym mrozie (prąd był ale paliwo jakby nie docierało płynnie do silnika) zmieniłem wczoraj filtr paliwa. Hmmm... i w sumie nie wiem jak bardzo to pomogło. Nadal niezależnie czy silnik zimny, czy ciepły dodając gwałtownie gazu na postoju silnik wkręca się nierówno. Lekko się telepie do ok 2000RPM potem jest ok i można gazować powyżej wspomnianej liczby. Podczas jazdy na zimnym silniku poprzednio jak i teraz problemu z dławieniem się nie było. Po rozgrzaniu poprzednio zaczynały się problemu z szarpaniem podczas gwałtownego przyspieszania czy to bez, czy też po redukcji biegu. Silnik potrafił się nawet przytkać/zamulić po mocnym wdepnięciu gazu. Musiałem wtedy odpuszczać pedał na chwilę i dopiero po tym mogłem brać się za wyprzedzanie Na 5 biegu też potrafiła nagle szarpnąć delikatnie w trakcie jazdy ze stałą prędkością. Czasami bywało, ale to naprawdę rzadko, że fiesta chodziła idealnie. Szła jak burza i mogłem grzać ile się da, a na drugi dzień znowu była kupa. Po zmianie filtra dławienie/szarpanie prawie ustało. Oczywiście jak wspomniałem nie na postoju. Nie odczuwam już takich szarpnięć jak poprzednio. Wyprzedza się dużo lepiej. Dobrze reaguje na mocniejszy gaz. Zdarzy się że szarpnie (nie wiem już czemu). No cóż jeździ się lepiej, ale to jeszcze nie do końca to. Choćby to nierówne wkręcanie się na postoju... Jakieś pomysły? Może pompka paliwa pada? |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 14:28
|
|
|
Nie w temacie, ale dzis mnie rozbawila jedna sytuacja. Mianowicie wszedlem do sklepu motoryzacyjnego (naprawde motoryzacyjny) i sie pytam czy ma facet krokowke do Fiesty. Na to on, ze "nie, nie, nie... do Fordow to nic nie mam".
Smiac mi sie zachcialo,.... to co??? Ford to nie samochod czy co??? |
_________________
|
|
|
|
|
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Kwi 2010, 14:55
|
|
|
Tyle czasu było dobrze a teraz znowu problem z obrotami mam, mianowicie przy włączonej klimatyzacji obroty nie spadają jak kiedyś, na światłach obroty wzrastają do ok 2000, problem tylko przy włączonej klimatyzacji, jak są podwyższone i wyłacze klime to problem zanika.
i tu pytanie:
jaki element wykonawczy odpowiada za podnoszenie obrotów podczas pracy klimatyzacji??
silniczek krokowy, co jeszcze ? |
|
|
|
|
|