Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014,  10:00		 | 
	
			[MK6] Wypalony katalizator | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 herszt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Wiek: 40  Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 39 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Sty 2014,  23:07   [MK6] Wypalony katalizator
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
 
dłuższy czas walczyłem z lampką "check engine". Okazało się, że jest to wypalony katalizator (stwierdził to zarówno ASO jak i "niezależny" mechanik). Mogło być to spowodowane tym, że przewody wysokiego napięcia przez poprzedniego właściciela nie zostały wymienione na czas (wymieniłem je jak zauważyłem, że wilgotną pogodę jeden z cylindrów nie pali - kompletny brak izolacji w jednym miejscu). Przez to pewnie benzyna dostawała się do katalizatora. I teraz pytanie co z tym fantem zrobić? Z jednej strony mogę jeździć z zapaloną lampką, ale jak coś poważnego się stanie to nie będę wiedział (chyba, że samochód się zatrzyma   . Nowy katalizator to dość spory wydatek, a taki ze szrotu może wcale nie być w lepszym stanie. Słyszałem o magikach co "naprawiają" katalizatory - warto się tym zainteresować? Dodam, że mam MK6.
 
 
Z góry dzięki.
 
Pozdrawiam,
 
herszt
 
 
 	  | Kod: | 	 		  | Nie musiałbyś dodawać, jakbyś w wyborze modelu zaznaczył MK6 | 	 
  | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Parzych 3 Sty 2014,  04:06, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kruban  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 44  Dołączył: 27 Lis 2013 Posty: 19 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Sty 2014,  09:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A to jest błąd który faktycznie mówi o tym, że katalizator jest wypalony czy bardziej, ze działa poniżej minimum? Błąd pojawił się ponownie po jego wykasowaniu? 
 
Ja miałem niedawno błąd o działaniu poniżej minimum ale go wykasowałem i na razie jest spokój. Już nawet kupiłem emulator drugiej sondy lambda ale się wstrzymam z założeniem do następnego błędu, mam nadzieje, że nastąpi to po zimie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tobol  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`04 
                  Wersja: Basic 
                  Silnik: 1.3i/70KM 
                  Imię: Tomek 
                  Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 344 Skąd: Racibórz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Sty 2014,  20:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Weś najlepiej młotek gumowy wejdź do kanału i popukaj z wyczuciem w katalizator czy coś "dzwoni" jak doszło do poważnego wypalenia że już coś dzwoni jedź do magika niech Ci wybebeszy środek wstawi rurkę i zaspawa i wstawi tzw. " emulator sondy" jest to zwykły kawałem kolanka lub przedłużki która wyciągnie sondę z strumienia spalin i błąd nie będzie się pojawiał. Chyba, że troszczysz się o nasze środowisko to wymień na nowy    ale katalizator jest tak potrzebny, że oooo jaaaa     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 herszt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Wiek: 40  Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 39 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Sty 2014,  23:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kruban napisał/a: | 	 		  A to jest błąd który faktycznie mówi o tym, że katalizator jest wypalony czy bardziej, ze działa poniżej minimum? Błąd pojawił się ponownie po jego wykasowaniu? 
 
 | 	  
 
 
Błąd, który mi się przytrafił to: P0420 (Sprawność katalizatora poniżej wartości granicznej - rząd 1). Za pierwszym razem jak go kasowałem to wrócił po jakiś 2-3 miesiącach. Potem wystarczyły już 2-3 tygodnie, a teraz wraca w zasadzie od razu po wykasowaniu.
 
 
 	  | Tobol napisał/a: | 	 		  | ...jedź do magika niech Ci wybebeszy środek wstawi rurkę i zaspawa i wstawi tzw. " emulator sondy" jest to zwykły kawałem kolanka lub przedłużki która wyciągnie sondę z strumienia spalin i błąd nie będzie się pojawiał. | 	  
 
 
A czy to przypadkiem nie będzie miało jakiegoś negatywnego odzwierciedlenia w spalaniu? Czy ta sonda nie ma z tym nic wspólnego?
 
 
Z góry dzięki.
 
Pozdrawiam,
 
herszt | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kruban  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 44  Dołączył: 27 Lis 2013 Posty: 19 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Sty 2014,  01:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Co do spalania to wpływ na nie ma raczej pierwsza sonda. Druga chyba tylko sprawdza ilość tlenu w spalinach, chodzi o normy czystości spalin. Jeżeli jedynym objawem jest zapalająca się kontrolka check engine to można na początek założyć tylko emulator, jeżeli po tym lampka nie będzie się zapalać a auto będzie jeździło sprawnie i nie będzie paliło więcej to ja dałbym sobie spokój z dłubaniem w samym katalizatorze. Ciekawe tylko jak to jest później z przeglądem rejestracyjnym bo tam chyba badają spaliny. Czy u nich wykaże, że samochód nie spełnia wymaganej normy? Aczkolwiek patrząc na złom, który masowo porusza się na naszych drogach chyba nie przywiązują do tego dużej wagi. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tobol  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`04 
                  Wersja: Basic 
                  Silnik: 1.3i/70KM 
                  Imię: Tomek 
                  Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 344 Skąd: Racibórz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Sty 2014,  08:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               
 
 
 
Katalizator w Fieście z silnikiem 1.3 (nie wiem jak inne    ) jest połączony razem z kolektorem wydechowym. Jak ktoś chce być aż takim magikiem to ok    3 opcja jest najlepsza w tym momencie. 
 
 
herszt Sprawdź najpierw młotkiem gumowym czy już coś w środku katalizatora nie lata bo jeżeli tak to lepiej już wyciąć środek, ponieważ jak Ci resztki kata zatkają wylot to stoisz    Jeżeli chodzi o spalanie to na początku jak mi błąd wyskoczył to wydawało mi się, że podskoczyło o jakieś 0.5L ale co do tego nie mam 100% pewności. Po założeniu emulatora kątowego problem minął jak dotąd po 3000km nie powrócił ale diodalodz ma racje raz działa raz nie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Sty 2014,  17:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Tobol napisał/a: | 	 		  
 
 
Katalizator w Fieście z silnikiem 1.3 (nie wiem jak inne    ) jest połączony razem z kolektorem wydechowym. | 	  
 
Na to też jest metoda :
 
http://allegro.pl/kataliz...3790617966.html
 
Jest cała gama takich katalizatorów, można nawet obciąć i zespawać zwykły katalizator o pożądanej średnicy. W dobie dobrego dostępu do Tiga i Miga takie naprawy są bardzo proste. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 herszt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Wiek: 40  Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 39 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Sty 2014,  23:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  Rozwiązanie 3 działa zawsze o ile jest poprawnie zamontowane
 
Rozwiązanie 4 przywraca fabryczne parametry spalin.
 
Katalizatory do twojego auta są nieco droższe bo muszą spełniać normę emisji EURO-4, a to oznacza inny skład chemiczny takiego katalizatora w porównaniu np z Euro-2 | 	  
 
 
To ja spróbuję w weekend wjechać na kanał i popukać katalizator. Tak czy inaczej chyba zdecyduję się na rozwiązanie 3. Pytanie tylko - jak wygląda instalacja tego urządzenia? Kanał jest potrzebny? Jakieś specjalistyczne procedury?
 
 
Z góry dzięki!
 
Pozdrawiam,
 
herszt | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Sty 2014,  02:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zacznij od 1/2. Montaż w zakładzie tłumikarskim zajmie im 10 minut, a są duże szanse że to zadziała. Co do montażu emulatora, to można go założyć obok komputera samochodu bo tam są wszystkie potrzebne sygnały. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 herszt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Wiek: 40  Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 39 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Sty 2014,  19:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To jeszcze jedno pytanie uzupełniające (bo nie mam jak zajrzeć pod spód) - czy do MK6 pierwszą wersję (nie kątowa) bez problemu da się zamontować?
 
 
Z góry dzięki!
 
Pozdrawiam,
 
herszt | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tobol  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`04 
                  Wersja: Basic 
                  Silnik: 1.3i/70KM 
                  Imię: Tomek 
                  Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 344 Skąd: Racibórz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Sty 2014,  20:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jutro koło 10:00 Ci dam znać    ja miałem kątowy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 herszt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Wiek: 40  Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 39 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2014,  23:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kupiłem ten "prosty". Mam nadzieję, że się zmieści (nie miałem okazji wjechać na kanał). Czy po wkręceniu błąd powinien zniknąć od razu? Czy trzeba jakiś czas poczekać?
 
 
z góry dzięki,
 
pozdrawiam
 
herszt | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2014,  23:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | powinno się go skasować skanerem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tobol  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`04 
                  Wersja: Basic 
                  Silnik: 1.3i/70KM 
                  Imię: Tomek 
                  Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 344 Skąd: Racibórz 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 herszt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Wiek: 40  Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 39 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sty 2014,  19:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Właśnie takowy kabelek posiadam, ale jakoś nigdy nie udało mi się skasować tegoż błędu za pomocą darmowych programów - może jakiś konkretny jest godny polecenia? A przy okazji - silnik powinien być uruchomiony czy zgaszony podczas takiej operacji?
 
 
z góry dzięki
 
pozdrawiam,
 
herszt | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sty 2014,  21:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wystarczy włączony zapłon. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |