[MK3] Tył hamuje mocniej. |
Autor |
Wiadomość |
AntekLDZ [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Paź 2010, 23:07 [MK3] Tył hamuje mocniej.
|
|
|
Witam mam taki problem z hamulcami mianowicie tył hamuje mocniej od przodu. Czuć to strasznie dupa siada a na mokrym się blokuje jak bym tylko ręcznym hamował. Przejrzałem klocki tarcze szczeki bębny wszystko w normie. Linka od ręcznego zerwana ale przed też tak było. Płyn też ok. Co może być przyczyną?? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 5 Paź 2010, 09:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Paź 2010, 23:08
|
|
|
Jesteś pewny że to tył hamuje mocniej od przodu, bo ja bym raczej stawiał ze to przód hamuje słabiej od tyłu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 1 Paź 2010, 23:15
|
|
|
JoeMix, ja po wymianie szczęk mam tak samo a minął rok od wymiany i tył mi hamuje jak cholera, na mokry m asfalcie czy szutrze, blokują się koła, przy niezbyt mocnym hamowaniu
[ Dodano: Pią Paź 01, 2010 23:16 ]
a przód hamuje tak jak hamował |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Paź 2010, 23:26
|
|
|
Konstrukcja hamulca przedniego sprawia że z zasady jest on skuteczniejszy niż tylny, więc jak tył "za mocno hamuje" to nie szuka się z tyłu, tylko z przodu, dlaczego przód słabo hamuje,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 1 Paź 2010, 23:27
|
|
|
JoeMix, ale przód dobrze hamuje, Ty rozumiesz? po polsku? |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Paź 2010, 23:38
|
|
|
Czyli jak depniesz w hebel to wszystkie koła stoją? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 1 Paź 2010, 23:40
|
|
|
jak NP, hamuje na mokrym asfalcie dosyć mocno to tył lubi się zablokować szybciej jak przód |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Paź 2010, 23:46
|
|
|
Czyli przód nie hamuje jak trzeba,,, bo hamulce tarczowe są o wile bardziej skuteczne niż bębnowe przy tym samym ciśnieniu podanym w układ,,, niektóre mk3 maję regulatory na tył które dodatkowo osłabiają hamulce i mają zapobiegać np. blokowaniu i uślizgowi kół,,, w mojej opini jak pisałem to nie tył Wam hamuje za mocno tylko przód za słabo, może przewody puchną albo coś takiego,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 1 Paź 2010, 23:49
|
|
|
w sumie moje gumowe z przodu nie za bogate są, ale na suchym asfalcie wszystko jest dobrze |
_________________
 |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 2 Paź 2010, 07:59
|
|
|
przemo_rsr napisał/a: | w sumie moje gumowe z przodu nie za bogate są, ale na suchym asfalcie wszystko jest dobrze |
bo suchy asfalt ma większą przyczepność. Na mokrym jest mniejsza a i dupa lżejsza. Jak załadujesz pewnie bagażnik tobołkami albo wejdzie komplet pasażerów to będzie OK. |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 35 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 2 Paź 2010, 10:17
|
|
|
albo ograniczniki ciśnienia przy pompie są do dupy
Dają za duze ciśnienie na tyl i kupa
znam ludzi co je wyciągali jak juz tyl slabo hamował |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 2 Paź 2010, 15:35
|
|
|
BerciQ, jak tak robie jak piszesz to wszytko gra |
_________________
 |
|
|
|
 |
AntekLDZ [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 00:33
|
|
|
rozebrałem przesmarowałem prowadnice obejrzałem wszystko jest ok może są zapowietrzone trochę i dlatego?? a gdzie dalej i czego w którym miejscu szukać?? |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 09:30
|
|
|
AntekLDZ napisał/a: | rozebrałem przesmarowałem prowadnice obejrzałem wszystko jest ok może są zapowietrzone trochę i dlatego?? a gdzie dalej i czego w którym miejscu szukać?? |
zapowietrzenie się inaczej objawia - naciskasz hamulec i wchodzi głęboko, potem drugi i trzeci raz naciskasz i jest hamulec ok. Potem się sytuacja powtarza. Jak wymieniałem zaciski i siebie to wystarczył jeden bąbelek żeby hamulec fiksował. |
|
|
|
 |
Bez

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 33 Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 123 Skąd: Orzysz (NPI)
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 16:43
|
|
|
Mi tam tył blokuje tylko przy rękawie a tak to nawet na piachu raczej w miejscu nie ustanie koło tylne. No na śniegu to cztery się blokują i jedziemy jak na sankach |
_________________ Była Fiesta 1,1 HCS
Był Escort 1,6 16v zetec-e
Była Alfa Romeo 156 1.6 twin spark
Bylo Mondeo mk3 2.0 Duratec HE
Jest Ford Sierra 2.0 DOHC BITURBO
A4 B7 1.8T
 |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 35 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 17:14
|
|
|
ja to nazywam jak na łyżwach bo autko nawet potrafi przyspieszyć |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
Bez

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 33 Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 123 Skąd: Orzysz (NPI)
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 21:33
|
|
|
potrafi a najlepiej jak 3 się zablokują a 4-te nie i kręcimy bączki |
_________________ Była Fiesta 1,1 HCS
Był Escort 1,6 16v zetec-e
Była Alfa Romeo 156 1.6 twin spark
Bylo Mondeo mk3 2.0 Duratec HE
Jest Ford Sierra 2.0 DOHC BITURBO
A4 B7 1.8T
 |
|
|
|
 |
AntekLDZ [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 09:04
|
|
|
na zimę fajnie jak tył mocniej hamuje ale ja tym musze do pracy dojeżdżać a za wcześnie rozpoczynam zeby się po drodze bawić |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 21:20
|
|
|
a mi szkoda bedzie teraz w zimie świrować i bawic się w poślizgi, ,
bo sobie zderzaczki połamie |
_________________
 |
|
|
|
 |
AntekLDZ [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Paź 2010, 17:56
|
|
|
trzeba tak się ślizgać żeby w nic nie wjechać zderzaczki będą całe i frajda też będzie |
|
|
|
 |
|