Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014, 20:49 |
[MK3] Dolot ciepłego powietrza do silnika |
Autor |
Wiadomość |
Bit1
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 9 Lis 2009, 21:05 [MK3] Dolot ciepłego powietrza do silnika
|
|
|
Swego czasu wyrzuciłem całkowicie ten "mechanizm" znajdujący się w dolocie do filtra który sterował otwieraniem klapki z dolotem ciepłego.
No w lato jest bez różnicy, ale w zimie w trasie auto jest ciągle nie dogrzane a przez to pali tyle samo co w mieście, no i przy naprawdę ekstremalnym zimnie (rok temu w sylwestra) nagrzewanie wnętrza też zbyt wydajne nie jest.
Nie chcę zasłaniać chłodnicy więc postanowiłem na tą zimę z powrotem to zamontować.
Wyszło tak:
Problem w tym że nie rozumię na jakiej zasadzie to działa
pozatym jakoś ta zapadka chyba źle działa bo przy ustawieniu na ciepłe powietrze ta zapadka nie sięga na tyle żeby to puźniej domknąć :/
Czy ja to dobrze poskładałem?
Czy może lepiej jednak zasłaniać chłodnice? |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Lis 2009, 21:16
|
|
|
ma to działać następująco: kiedy zimno, termostat (czyli krążek na końcu pręta) ma się ustawić tak, żeby klapka miała możliwość dyndania (pręt wsunięty?). jest wyważona w taki sposób, że przy niskim przepływie powietrza przez dolot (głównie bieg jałowy) otwiera dopływ ciepłego powietrza znad kolektora. po dodaniu gazu uchyla się spowrotem tak, żeby silnik ciągnął powietrze zza lampy.
kiedy jest ciepło, termostat za pośrednictwem pręta ma zablokować klapkę w położeniu "ciągnij zimne" (pręt wysunięty). z tego co widzę po zdjęciach poskładane jest to chyba dobrze, a sprawdzisz to wkładając dolot do zamrażarki - klapka ma dyndać. po rozgrzaniu termostatu ma przestać dyndać
w zasadzie przykrycie chłodnicy niewiele da jeśli chodzi o spalanie, bo dawka dobierana jest na podstawie wskazań czujnika temp powietrza w dolocie - a tam leci zimne powietrze niezależnie od przykrycia chłodnicy. możnaby kombinować z doprowadzeniem ciepłego powietrza na stałe, ewentualnie przykryciem chłodnicy od prawej strony auta (czyli od dolotu), co na pewno trochę osłabi dopływ zimnego bezpośrednio z zewnątrz... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Bit1
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 9 Lis 2009, 21:43
|
|
|
Dzięki Bidżej teraz już wszystko jasne.
To wydaje mi się, że temat można zamknąć. |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lis 2009, 21:45 Re: Dolot ciepłego powietrza do silnika
|
|
|
Bit1 napisał/a: | No w lato jest bez różnicy, ale w zimie w trasie auto jest ciągle nie dogrzane a przez to pali tyle samo co w mieście, no i przy naprawdę ekstremalnym zimnie (rok temu w sylwestra) nagrzewanie wnętrza też zbyt wydajne nie jest. | Szukasz wiatru w poli to jakim powietrzem jest zasilany silnik nie ma wpływu na jego temperaturę,,, od tego jest układ chłodzenia w dodatku ciepłym powietrzem z nad kolektora silnik jest zasilany tylko na biegu jałowym.
[ Dodano: Pon Lis 09, 2009 21:48 ]
bidżej napisał/a: | w zasadzie przykrycie chłodnicy niewiele da jeśli chodzi o spalanie, bo dawka dobierana jest na podstawie wskazań czujnika temp powietrza w dolocie | Moje 1,1 nie ma takiego czujnika jak się orientuję nie sadze by 1,3 miało,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 9 Lis 2009, 22:53
|
|
|
i znowu temat o tej klapce w dolocie,teoretycznie ma to pomagać w osiagnieciu właściwej temp silnika ale wrzeczywistosci nie zauwazyłem róznicy |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Lis 2009, 22:55
|
|
|
JoeMix, w HCS CFI jest przy wtryskiwaczu wkręcony od tyłu czujnik z pomarańczowym pręcikiem
mniej więcej widać TUTAJ
marian, to nie ma pomagać w osiąganiu temp nominalnej tylko obniżać zużycie paliwa na biegu jałowym. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 10:29
|
|
|
bidżej, aha,, no może
bidżej, to nie ma zmniejszać zużycia na biegu jałowym tylko ma poprawiać bieg jałowy silnik,,, bo ciepłe powietrze jest rzadsze i tak dalej,,, pomijamy moce te bajery bo na wolnych to bez znaczenie,,, ważne jest to że w ciepłym powietrzu lepiej się tworzy mgiełka która zasysa silnik mówiąc wprost paliwo lepiej odparowuje,,, ci co mają to niesprawne teraz mają problem taki którego nie było latem że na wolnych silnik zasysa skroplone paliwo które zamiast się spalać skrapla się gdzie się da,,, i dlatego silnik ciężko pali i ma problemy na wolnych zwłaszcza jak zimny.
Ale to NIE MA NIC WSPÓLNEGO z nagrzewaniem się i temperatura silnika.
Bit1, pójdźmy ta drogą - wywaliłeś te klapkę silnik jest zasilany zimnym powietrzem,,, otóż jak jedziesz w trasie i masz te klapkę sprawną, - silnik jest zasilany zimnym powietrzem. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 10:50
|
|
|
JoeMix napisał/a: | ważne jest to że w ciepłym powietrzu lepiej się tworzy mgiełka | ...bo i dawka mniejsza |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Bit1
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 12:19
|
|
|
JoeMix napisał/a: |
Bit1, pójdźmy ta drogą - wywaliłeś te klapkę silnik jest zasilany zimnym powietrzem,,, otóż jak jedziesz w trasie i masz te klapkę sprawną, - silnik jest zasilany zimnym powietrzem. |
Spoko JoeMix rozumię o czym mówisz i przyznaję ci rację, choć nie dokońca ponieważ klapka przy zimnym silniku nie przełącza się całkowicie na "zimne powietrze" jest tam ta zapadka która to blokuje i dopiero jak ten termostat się rozgrzeje to umożliwi jej całkowite domknięcie i wlot tylko zimnego.
To co twoim zdaniem powinienem sprawdzić? Płyn chłodniczy był wymieniany rok temu, czujnik temperatury też jest sprawny ponieważ jak auto się zostawi na jakieś 10-15 minut to bez problemu dochodzi do temperatury włączającej wentylator. |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 15:54
|
|
|
Bit1 napisał/a: | To co twoim zdaniem powinienem sprawdzić? | Termostat,,, i nie sprawdzać tylko wymienić na nowy,,, 1,3 to brat 1,1 więc wpakować mu nowy termostat na 92 stopnie,,,, to nie jest drogi element, a i wymiana w 30 minut pod blokiem do zrobienia,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 21:53
|
|
|
bidżej napisał/a: | to nie ma pomagać w osiąganiu temp nominalnej tylko obniżać zużycie paliwa na biegu jałowym. | ok zgodze się z tym jeżeli to jest prawdą: bidżej napisał/a: | jest wyważona w taki sposób, że przy niskim przepływie powietrza przez dolot (głównie bieg jałowy) otwiera dopływ ciepłego powietrza znad kolektora. po dodaniu gazu uchyla się spowrotem tak, żeby silnik ciągnął powietrze zza lampy. |
|
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2009, 19:34
|
|
|
marian, Dokładnie tak jest,,, jak się okazało ja nie mam termostatu i klapka se lata luźno ale swego czasu miałem mikropstryczka przy klapce,,, u mnie odcina ciepłe powietrze przy około 1,2tyś |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 12 Lis 2009, 16:31
|
|
|
eeetam zbędny bajer,jak się pali silnik po długim postoju to jest zimny i czy ciągnie z ciepłego czy zimnego otworu to jeden ch....,a jak się rozgrzeje to mu zimne nie zaszkodzi juz ponad rok jeżdże bez tego mechanizmu i nie zauważyłem różnicy w spalaniu(a często turlam się na luzie z rozpędu) |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 14 Lis 2009, 12:24
|
|
|
a sluchajcie chlopaki jakby to zrobić żeby nonstop ciągło cieple powietrze znad kolektora to co sadzicie czy spalanie spadnie?
bo tez mialem z tym kozkmine po co to ustrojstwo jest
czy jesli zrobie ze bedzie mi nonstop ciagnac gorace powietrze to czy niebedzie jakis problemow ze slaby jest albo muli? |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 14 Lis 2009, 12:56
|
|
|
będzie muł - raz że temperatura, a dwa że tam jest dość mocno ograniczony przepływ powietrza |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 14 Lis 2009, 13:09
|
|
|
ale co ? wysoka temperatura sprawia ze bedzie muł? |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lis 2009, 13:34
|
|
|
Fakir, Szalejesz dzisiaj po forum z "dobrymi" radami a nie wiesz że im cieplejsze powietrze tym jest rzadsze, czyli mówiąc wprost jest mniej powietrza (głównie chodzi o tlen) w powietrzu. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 15 Lis 2009, 01:47
|
|
|
no ok ale przez to ze leci cieplejsze powietrze, silnik "mysli" ze jest wysoka temp otoczenia i dobiera małą dawke paliwa
czyż nie? |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lis 2009, 09:07
|
|
|
Mniej paliwa = miej mocy - to proste, albo jeździsz szybko albo oszczędnie. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
|