|
[MK3] Kilka pytań dotyczących wersji 1.4 z 94 roku |
Autor |
Wiadomość |
Polarny
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Gru 2009, 22:13 [MK3] Kilka pytań dotyczących wersji 1.4 z 94 roku
|
|
|
Spędziłem ostatnie dwa dni wertując forum, ale przyznam, że wiele tematów dotyczy silników 1.1 i 1.3, a nie mojego - 1.4 (75 KM z 94 roku).
Ponieważ mam problemy z obrotami, więc chciałbym sprawdzić następujące elementy:
- silnik krokowy,
- czujnik położenia przepustnicy (CPP),
- termostat,
- czujnik temperatury,
- przepływomierz.
Po pierwsze pytanie, czy ktoś mógłby mi wskazać gdzie tego (oprócz przepływomierza) szukać?
Mam pytanie także dotyczące czujnika temperatury. Otóż wchodzi nieznacznie na pole normal, ale nie dociera do miejsca w którym powinien trwać, tylko tkwi na jego początku. Autko jednak nagrzewa się szybko. Próbowałem zasłonić chłodnice, ale nie pomogło. Domyślam się więc, to padł czujnik na licznik. Czy poprawnie myślę? Rozumiem, że znajduje się on w obudowie termostatu (ale niestety nie wiem póki co gdzie jest termostat).
Kolejne pytanie dotyczące krokowca i CPP - to też może być związane z falowaniem obrotów i chciałem to przeczyścić czy tam ewentualnie wymienić. Warto szukać zamienniki, czy lepiej zakupić nówkę?
Ostatnie pytanie dotyczące przepływomierza. Kiedyś miałem Forda Mondeo z 1995 roku i w nim podpinałem się pod przepływomierz miernikiem i mierzyłem wartości napięcia - im bardziej gazu dodało się, tym większe napięcie pojawiało się, ponieważ przepływomierz mierzył masę powietrza na podstawie termika które owo powietrze chłodziło. Stawiam, że tutaj zasada działania jest identyczna, więc i pomiar musi być identyczny. Taki pomiar daje w 100% pewność czy przepływomierz jest sprawny czy nie. Szukałem jakiegoś opisu, ale również bezskutecznie. Jeżeli był poruszany, to poproszę o linka, a jeżeli nie, to może ktoś wie do jakich pinów się podpiąć multimetrem?
Jakby ktoś miał jeszcze jakieś inne uwagi co warto sprawdzić w silniku 1.4, to jestem otwarty na propozycje. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Gru 2009, 23:15
|
|
|
1,4 to gaźnik i nie ma tam np. CPP czy krokowca,,, jak masz nonowtrysk to jest to 1,4i zdecyduj sie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Polarny
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Gru 2009, 23:53
|
|
|
Mój silnik to 1.4 z wielupunktowym wtryskiem (ten o mocy 75 KM). |
|
|
|
|
puan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 34 Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 46 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 13 Gru 2009, 10:00
|
|
|
jeżeli chodzi o temperaturę silnika, to z tego co napisałeś wynika że to jest czujnik temperatury. Ja też tak miałem. Puszczał płyn na duży obieg a wskazówka dalej pokazywała jakby silnik był nie dogrzany. Stawiam na ten czujnik. |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 13 Gru 2009, 15:00
|
|
|
puan napisał/a: | Puszczał płyn na duży obieg a wskazówka dalej pokazywała jakby silnik był nie dogrzany. |
to termostat puszcza a nie czujnik. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
puan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 34 Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 46 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 13 Gru 2009, 22:13
|
|
|
tak, termostat puszcza tzn że dobrze. Tylko czujnik pokazuje że silnik nie dogrzany. Ja miałem to samo. Płyn szedł na chłodnice a wskazówka wychodziła ledwo nad białe pole |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|