Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:33 |
FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić |
Autor |
Wiadomość |
KyRy
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krystian i Basia
Wiek: 38 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: Kotlina Kłodzka
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 17:02
|
|
|
ktoś może podpowiedzieć co to za pompa?
|
_________________ 121 ze znaczkiem forda |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 22:16
|
|
|
bosch |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 01:10
|
|
|
Bosch i to ten najprostrzy z konca fiesty mk3... W zlym miejscu masz zawor zwrotny... nie wiem kto ci to doradzil tu ale, pozdrow go od nas |
_________________
|
|
|
|
|
KyRy
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krystian i Basia
Wiek: 38 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: Kotlina Kłodzka
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 12:27
|
|
|
ok. Dzięki za podpowiedź
w takim razie szukam takiej 'nowej' pompy bo ta zaczęła cieknąć
czyli zaworek powinien być na tym drugim przewodzie? |
_________________ 121 ze znaczkiem forda |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 12:44
|
|
|
KyRy, zaworek umieszczamy przed filtrem paliwa na przewodzie doprowadzajacym paliwo ze zbiornika |
_________________
|
|
|
|
|
KyRy
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krystian i Basia
Wiek: 38 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: Kotlina Kłodzka
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 12:59
|
|
|
Fordon napisał/a: | zaworek umieszczamy przed filtrem paliwa na przewodzie doprowadzajacym paliwo ze zbiornika |
ok, wszystko jasne
A jak mam teraz dobrać odpowiednią pompę do siebie?
Dzięki Wam wiem już, że to jest Bosch a nie Lucas
Skoro ta w aucie jest tą 'najprostszą' to rozumiem, że są jeszcze jakieś inne rodzaje Boscha. Jak je rozróżnić? Po jakimś nr seryjnym czy po rocznikach aut? |
_________________ 121 ze znaczkiem forda |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Kwi 2012, 16:07
|
|
|
KyRy, po demontazu zobaczysz na korpusie tabliczke znamionowa tam jest numer i tu dobierasz takowa pompe o identycznym oznaczeniu... tak sa inne pod MK5, inne pod TD... tak ze jest sie w czym zakrecic... ale spokojnie sobie poradzisz... |
_________________
|
|
|
|
|
KyRy
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krystian i Basia
Wiek: 38 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: Kotlina Kłodzka
|
Wysłany: 23 Kwi 2012, 21:00
|
|
|
Dzięki wielkie Fordon!
Szkoda, że nie można tego sprawdzić bez demontażu bo jakby nie patrzeć to jednak autko jest w sumie ciągle w ruchu... |
_________________ 121 ze znaczkiem forda |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Kwi 2012, 22:01
|
|
|
Mozna tylko trzeba lusterkiem tam podejsc zeby dobrze odczytac numer z tabliczki ... |
_________________
|
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
Wysłany: 31 Paź 2012, 18:48
|
|
|
Ostatnio miałem słaby akumulator nie chciał odpalić i tak dalej winą był jak się okazało samostart PRESTONE!!!!!! Zamiast parować ( podobno jest tam eter...) to się osadzał w dolocie i po 12 godzinach został nadal . Efekt rano wylałem akumulator doładowany i odpalił za strzałem. Olej profilaktycznie wymieniłem razem z filtrem . |
_________________ Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej..... |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 31 Paź 2012, 18:52
|
|
|
bo to sie psika całej puszki |
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
Wysłany: 31 Paź 2012, 18:55
|
|
|
wiadra nie wlałem spokojnie P tylko DWA hahahaha a tak na poważnie to pozostało z 20 mililitrów w dolocie więc gówno nie samostart...
Wymiana Oleju 10w40 plus filtr oleju dodatkowe koszty ale przestał kopcić przy odpalaniu |
|
|
|
|
drajcyss
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 31 Dołączył: 16 Paź 2012 Posty: 9 Skąd: Zarzecze
|
Wysłany: 26 Sty 2013, 14:04
|
|
|
może mi ktoś powiedzieć dlaczego mam na zimnym silniku bardzo niskie obroty, ledwo się utrzymuje, a gdy silnik się rozgrzeje to obroty są ok 1100 ? z paleniem nie ma problemów |
_________________ POWER OF DIESEL! |
|
|
|
|
sajmon8
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Tomasz
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 54 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 8 Kwi 2013, 18:35 Alternator czy rozrusznik a może coś innego.
|
|
|
Dzisiaj rano jak odpalałem, to dziwnie wolno zakręciło, ale zapalił. Później jeszcze w trakcie dnia dwa razy zapalałem i spokojnie odpalał. Przyjechałem po synka do przedszkola i jak już mieliśmy wyjeżdżać to nie odpalił. Po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki tak jak zawsze, ale w ogóle nie kręci. Spróbowałem przez kable, ale bez skutku. Żadnej reakcji. Akumulator jest sprawny i naładowany. Czy to może wina alternatora czy rozrusznika? Czytałem gdzieś, że to może wina IMO, ale do tej pory nie miałem z nim problemów. Jak można to sprawdzić? |
_________________
|
|
|
|
|
ReCaro
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 06 Wrz 2013 Posty: 3 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 30 Wrz 2013, 20:29
|
|
|
Rkalitka napisał/a: | 3. jest zapowietrzony układ paliwowy - przez noc się zapowietrza a pompa paliwa w fordzie ma problemy aby szybko "zaciągnąć paliwo" zpowrotem - i trzeba długo kręcić |
A co może być przyczyną zapowietrzenia ?
Ja muszę po dłuższym postoju trochę pokręcić, ale zapali, tylko szkoda aku.
Może być to wina zaworu zwrotnego w pompie paliwa ?? O ile taki wogóle istnieje.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Wrz 2013, 22:12
|
|
|
ReCaro napisał/a: | A co może być przyczyną zapowietrzenia ? |
Nieszczelność. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
jpl
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 11 Lis 2013, 19:07
|
|
|
Witam wszystkich
Mój problem jest nieco inny jest 10 Stopni na plusie a on coraz gorzej mi zapala
Wymieniałem nim swiece założone Febi
akumulator Bosh Silver 74AH 680A
Wymieniłem w nim rozrusznik na 2.1 Kw
założyłem zaworek zwrotny przed pompą
poprostu jak na Forda przystało przygotowywałem sie do zimy
Silnik nie ma przedmuchów nie pluje olejem z bagnetu jak zapali to ładnie sie zbiera ciągnie równo a zakopci jak każdy diesel(przed zaśłepieniem Egr i czyszczeniem kolektora ssacego bylo gorszej)
miłaem 3 takie silniki i miały słabą kompresją ale wyżej wymienione sposoby działały i zapalały przy -20 stopniach i znacznie lepiej kręciły w takich temperaturach
w linku przesyłał krótkie video moje zapalanie
i dlatego proszę was o jakieś nakierowanie
- napiecie na listwie od świec wynosi od 8V-12V
- ładowanie wynosi 13.5V nie zależnie od obrotów
- spalanie z Klimą w mieście 6l
- Silnik Endura DE
samochód 2 tygodnie tempu (podobna temperatura) Lepiej zapalał |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 11 Lis 2013, 21:36
|
|
|
jpl, słabo Ci to kolego kręci trochę |
_________________
|
|
|
|
|
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 11 Lis 2013, 22:29
|
|
|
A filtr paliwa masz ten z pompką ręczną? Zanim zaczniesz odpalać podpompuj trochę i sprawdź czy lepiej zapali. Kiedy filtr był wymieniany? |
_________________ Ford Fiesta MK3 1.8D
Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Mondeo MK2 1.8TD |
|
|
|
|
jpl
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 11 Lis 2013, 23:39
|
|
|
Na Filtrze niestety nie mam pompki jest to ten cały Filtr.Dziś dałem akumulator na prostownik w miedzy czasie zmieniłem na 72ah 680A Z centry po naładowaniu akumulator pokazywał 13V czyli wyniik bardzo dobry mierzyłem dziś pobór prądu i pokazuje 0.2 A troche chyba za duży powinno być raczej 0.02A??
Ponownie zmierzyłem ładowanie dziś pokazywało 13.8V
po dokręcałem cybanty na przewodach paliwowych pompa zaworek zwrotny zobaczymy jak zapali jutro
Niestety nie wymieniłem jeszcze tego filtra paliwa
ale czy jeśli bym miał zapchany filtr paliwa to czy auto nie powinno być słabsze szarpać przerwać itp?? Bo o wytrącaniu parafiny raczej nie ma mowy przy tych temperaturach
głupie usprawiedliwienie
oczywiście jak najprędzej wymienię go
P.S. Też mi się wydaje że za wolno kręcił jak na 2.1 Kw jeśli jutro nie będzie szybciej kręcił to pozostanie tylko przeczyści jeszcze styki na rozruszniku. Jak to nie pomoże i ten filtr paliwa to niestety ale raczej chyba będzie to droższa naprawa typu pompa
Panowie w którym miejscu znajduje się elektrozawór na pompie bosch??
Mam jeszcze jedno pytanie od góry pompy tuż koło linki z gazu jest hmmm taki jakby taki sterownik jest on koloru czarnego i jest on bardzo płaski nie mam pojęcia co to jest
Czy przypadkiem nie jest to jakiś sterownik od sterowania pompy ??? |
|
|
|
|
|