Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:33 |
FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić |
Autor |
Wiadomość |
Kadzax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34 Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 10:02
|
|
|
Praktycznie od urodzenia, a tak na poważnie od 6 lat.
Nie jeżdżę dieslem bo na dobrego mnie porostu jeszcze nie stać:) |
|
|
|
|
skola
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 111 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 15:28
|
|
|
A gdyby tak zrobić dodatkowe grzenie świecami aby nie kręcić cały czas stacyjką ?? Mam tu na myśli instalacje : kabel od świec żarowych do kabiny kierowcy tam włącznik i kabel do aku przerwany bezpiecznikiem jakby co. I jest - 10 to grzejemy sobie 30 sekund a nie 6 jak normalnie. Wiem że to zniszczy wcześniej świece ale może rozruch poprawi |
_________________
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 19:29
|
|
|
Aż tak ciężko przekręcić 2x więcej kluczyk? Bałbym się że kiedyś zapomnę wyłączyć tego grzania . A druga sprawa - nie szukaj sposobów obejścia problemu, tylko rozwiąż te które już są. Uwierz, że 1.8D/TD nie mają problemów zimą, pod warunkiem że są to sprawne silniki. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 21:39
|
|
|
kamil wolski, mam 90000 silnik po remoncie, świece nowe, filtry wymieniane, przewody paliwowe ok, a mam problemy zimą... aku też nowy... raz kręci rozrusznik jak oszalały po 2 dniach postoju, a raz po 4 h postoju potrafi kręcić jakby chciał, a nie mógł... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 21:41
|
|
|
Miły napisał/a: | kamil wolski, mam 90000 silnik po remoncie, świece nowe, filtry wymieniane, przewody paliwowe ok, a mam problemy zimą... aku też nowy... raz kręci rozrusznik jak oszalały po 2 dniach postoju, a raz po 4 h postoju potrafi kręcić jakby chciał, a nie mógł... |
Czyli coś jest nie tak. Być może właśnie ten rozrusznik niedomaga? Nie powiesz mi że "ten typ tak ma". |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 21:48
|
|
|
nie, nie powiem... musiałbym kupić nowy rozrusznik i sprawdzić... z tym że kosztuje 200 zł... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 21:56
|
|
|
Po prostu - te silniki w mrozy palą bez problemu. I nie trzeba przerabiać samochodów, palić ognisk, czy używać samostartów czy plaków - jak sprawny to pali - jak coś nie domaga to, jak większość diesli - da to o sobie zapewne znać . |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 14 Sty 2010, 12:05
|
|
|
Chłopaki i dziewczyny diesel to jest specyficzny rodzaj jednostki napędowej, i rzeczywiście z silnikami forda 1,8 d/td jest dużo problemów w stosunku do silników grupy vw, czy francuzów nawet.
Dlaczego??
Prawdopodobnie są to silniki lepiej skonstruowane, ale również są popularniejsze, lepiej wyspecjalizowani mechanicy, mniejsza awaryjność.....
Co dalej, mentalność właściciela golfa, czy mercedesa jest taka, że jak trzeba wymienić filtr, olej, świecę, przewody, pasek itd to je wymienia i śmiga dalej - mentalność właściciela forda w większości - olać silnik "jak jeździ" to w porządku a jak przyjdzie zima.....
Co za tym idzie, silniki forda są zaniedbane lub zajechane....
Nie oszukujmy się mój silnik też był zaniedbany/jest, ale liczę się z tym i w miarę możliwości to ogarniam....
Np.ostatnie kilka dni codziennie walczyłem z zapowietrzającym się układem paliwowym przez co żeby odpalić auto musiałem kręcić co najmniej trzy razy....
kilkadziesiąt stron konsultacji z Konradem - Fordonem - i auto odpala za pierwszym kręceniem......
Problemem jest prawie zawsze - niedbałość albo po prostu wysłużenie jednostki.
Tak więc Panowi i Panie, nie narzekać na te silniki tylko zakasać rękawy, przeczytać pierwszy post i do boju
PS: Miły, możesz mieć coś z aku, może Ci prąd gdzieś "ucieka", może rozrusznik do regeneracji - ja bym nowego nie kupował |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
swallow
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33 Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 17 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14 Sty 2010, 19:09
|
|
|
Dokładnie zadbany silnik to podstawa, też mam ogromne problemy z odpalaniem. Właścicielem fiesty jestem od roku, ale mam tą przewagę że jej przeszłość znam gdzieś od 2001 i muszę powiedzieć czy był to rok 2001 czy 2007 to zawsze były problemy z jej odpaleniem. Jeździła po najróżniejszych mechanikach i tak dalej problem się nie skończył. Sam próbuje jakoś sobie z tym poradzić, ale przez brak odpowiedniej wiedzy nie mogę dojść do ładu z tym samochodem. |
|
|
|
|
szczupak
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33 Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 18 Skąd: Wożuczyn
|
Wysłany: 17 Sty 2010, 19:46
|
|
|
w końcu pali jak należy wymieniłem świece, olej, filtry, no a najważniejsze zaworek zwrotny wstawilem (mam pytanie jak sprawdzić markę pompy wtryskowej?) |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 17 Sty 2010, 23:06
|
|
|
najlepiej zrób zdjęcie, wklej na forum i wtedy ludzie Ci powiedzą jaką masz |
|
|
|
|
bimladentoja [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 23:38
|
|
|
ON 10 LITRÓW+PB 2 LITRY załatwia zamarzanie paliwa i ułatwia odpalanie zimą,ostatecznie psiknięcie plaka do tapicerek w kolektor dolotowy i jakby zimy nie było |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 23:49
|
|
|
Trzy zimy, i jakby silnika nie było
Jak Ci zamarza ON to masz do tego STP albo SKYD'a, a nie lejesz PB a potem na forach problemy że coś się złego dzieje... To samo jak ludzie leją dyktę i zamiast płynnej ropy galareta zatyka wszystko |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 16:17
|
|
|
Kamil nie tłumacz im tego........
Niektórzy po prostu uważają, że paliwo to paliwo - nie ważne czy benzyna, ropa, gaz.....w sumie chyba zacznę szczać do baku.......powinien mieć 5KM więcej i 13 Nm......
A jak chcecie żeby wam nie zamarzała ropa to tankujcie do pełna i jak jest koło połowy to znów up - do pełna, tylko na dobrej stacji orlen, shel itp..... |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 16:22
|
|
|
Wiesz, widocznie chłopacy nie widzieli jak wygląda ON po zalaniu odrobiny dykty i odstaniu pewien czas |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Sztandi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 19:06
|
|
|
Rkalitka napisał/a: | A jak chcecie żeby wam nie zamarzała ropa to tankujcie do pełna i jak jest koło połowy to znów up - do pełna, tylko na dobrej stacji orlen, shel itp..... |
No zauważyłem że moja fiesta nie lubi mieć poniżej pół baku, przy 1/4 baku już są problemy z odpalaniem i trza niestety grzać 2 razy świece żeby odpaliła Jak mam powyżej połowy pali bezproblemowo. |
_________________ Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana" |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 22 Sty 2010, 19:35
|
|
|
chłopaki potrzebna szybka porada !
w którym miejscu zamontować zawór zwrotny żeby dawał on jak najlepsze efekty ? przed czy po filtrze ?? ( podgrzewacz wyrzucony)
wężyki mam gumowe ale ostatni fragment (ten wchodzący do pompy wtryskowej) mam zostawiony plastikowy bo tam jest trudny dostęp na szybko. Czy na tych dwóch punktach (wejście do pompy i łączenie z gumowym fragmentem ) może się zapowietrzać układ?
jak, gdzie i u kogo ustawić kąt wtrysku?- czy to skomplikowana zabawa czy raczej prosta sprawa? |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Sty 2010, 19:40
|
|
|
Zaworek zwrotny teoretycznie obojętnie, jednak najpraktyczniejsze jest jego wstawienie przed filtrem paliwa czyli:
zbiornik paliwa -> zaworek zwrotny -> filtr paliwa -> pompa wtryskowa
A to dlatego że gdy wymieniać będziesz filtr paliwa to cała ropa nie ucieknie do baku. Zamontuj jeszcze pompkę ręczną ale nową. Ja np montowałem tą z Diesel-Pol na allegro za tam bodajże 40zł. Ma w sobie dwa zaworki zwrotne.
Układ zapowietrzać się może wszędzie, więc lepiej wymienić całość. Ja zamontowałem jeden długi przewód przezroczysty przecięty w dwóch miejscach na pompkę i filtr, wszystko na opaskach zaciskowych skręcanych.
Jeśli się nie mylę kąt wtrysku będzie odpowiedni jeśli rozrząd będzie złożony poprawnie. Zużyta pompa, pasek, lub inne elementy mogą spowodować konieczność korekty, ale niewielkiej. Regulacja odbywa się na tzw. fasolkach, czyli na kole pompy wtryskowej są trzy śruby w tzw. fasolkach. Należy je poluźnić, po czym dużym kluczem ruszyć jakby ośkę pompy. Jeśli się nie mylę zgodnie ze wskazówkami zegara to wyprzedzenie kąta, odwrotnie, opóźnienie. Czemu chcesz to w ogóle ruszać? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
jaco11
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 49 Dołączył: 07 Wrz 2005 Posty: 1256 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 22 Sty 2010, 20:18
|
|
|
Miły - ja stawiam u Ciebie na 100 % akumulator jest do du... wróżyłem z fusów pomierz sobie akumulator !
a dla tych wszystkich którzy nie słuchają ( Fordona , kamila wolskiego Rkalitka i nie korzystają z opcji szukaj )
proponuje kupcie sobie butle które pomieszcza około 30 barów powietrza umieście je na dachu FF i będziecie mieli jak znalazł super rozruch na ujemne temperatury zimą zapomniałem jeszcze o sprężarce
KOCHAM KLEKOTY GDZIE KOLWIEK SĄ ZAINSTALOWANE
od dwóch tygodni uruchamiam silnik STEYERA doradców 50 ze to ze tamto blelebelebe
ja wiem ze akumulator padnięty |
_________________ Córcia JOA11
|
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
|
|
|
|
|