[MK3] kończące sie sprzegło |
Autor |
Wiadomość |
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 56 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 06:55 [MK3] kończące sie sprzegło
|
|
|
hejka czy ktos mi moze powiedziec czym sie objawia zuzyte sprzeglo a mianowicie zuzyte tarcze sprzegla?
tym ze sie slizga czy nie rozlacza do konca?
bo jak wrzuce jedynke to zaczyna auto ruszac dopiero od polowy sprzegla |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 07:23
|
|
|
A od ilu ma ruszać? Jak zdejmiesz nogę z pedału i bidze słabo ciągła to wtedy się ślizga jak jest w połowie to dla mnie ok, osobiście mi to nie przeszkadza, a jak tobie źle to albo regulacja albo wymiana,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
moci
Model: Inne auto
Wersja: C
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 92 Skąd: bzin
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 10:20
|
|
|
tez może być jak mu depniesz a obroty wzrosną a auto nie będzie zwiększać prędkości tez oznaki ślizgającego się sprzęgła |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 11:41
|
|
|
Innym zjawiskiem jest też brak, niemożliwość ruszenia ze zrywu Chodzi mi o taki porządny, co najmniej na pół metra |
_________________
 |
|
|
|
 |
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 56 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 20:07
|
|
|
kazio-n napisał/a: | Innym zjawiskiem jest też brak, niemożliwość ruszenia ze zrywu Chodzi mi o taki porządny, co najmniej na pół metra |
tego to nieda sie zrobic fiestka z 1,1i nawet przy sprawnym sprzegle |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 20:11
|
|
|
Cytat: | tego to nieda sie zrobic fiestka z 1,1i nawet przy sprawnym sprzegle |
Da się da nawet więcej niż pół metra. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 20:37
|
|
|
A co jeśli sprzeglo sie nie slizga a czasami szarpie podczas zmiany biegow? |
|
|
|
 |
Przemas107

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 20:56
|
|
|
pablon napisał/a: | A co jeśli sprzeglo sie nie slizga a czasami szarpie podczas zmiany biegow? |
Eeee a może zwyczajnie zbyt energicznie puszczasz sprzęgło przy zmianie biegu? |
|
|
|
 |
mechcom

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 21:05
|
|
|
świece, kable patrzałeś?
JoeMix napisał/a: | a jak tobie źle to albo regulacja |
jak w mk3 regulować sprzęgło jak linki nie podciąga sie |
_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
Moja Fiestka Zapraszam http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 21:21
|
|
|
mechcom, po pierwsze łapę na skrzyni masz na wielowypuście czy coś i zawsze można założyć inaczej niż jest (oficjalnie książka o tym nie wspomina) po drugie samoregulator na pedale można ręcznie przestawić o 2-3 ząbki lub ześrubować na stałe w dowolnej pozycji (o tym tez nie wspomina książka) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Andrzej_1 [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Sty 2010, 00:22
|
|
|
Witam.Czy mógłbyś wyjaśnić bardziej jasno jak podciągnąć tę linkę przy pedale sprzęgła?
Siedziałem dziś godzinę w samochodzie a właściwie leżałem prawie przy pedale sprzęgła i jedynym moim spostrzeżeniem są jakby dwie zębatki.Czy to je należy przesunąć?No jeżeli o to chodzi w jaki sposób za cholerę nie idzie,na razie nabawiłem się przeziębienia i jak dobrze pójdzie to mnie coś trafi.Naprawdę opisz jak to najłatwiej zrobić .Wiem że jest kilka tematów już o tej nieszczęsnej lince ale żaden mi nie wyjaśnił tego do końce.Z góry dzięki. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Sty 2010, 08:59
|
|
|
Szczerze mówiąc nie chce mi się pisać po raz setny tego samego,,,
[ Dodano: Sob Sty 02, 2010 09:10 ]
Trzeba unieść pedał do góry - wtedy zębatki sie odzębiają i można tę duża przekręcić palcami, jak ją "pchniesz" w kierunku silnika to linka się stanie luźna, przy kolejnym -2-3 krotnym naciśnięciu na pedał nastąpi jej ponowne naciągnięcie do wartości teoretycznie optymalnej,,, jak rekom naciśniesz pedał w dół a drugą przytrzymasz zębatkę to puszczając pedał a trzymając zębatkę będzie słychać strzelanie, będą przeskakiwać ząbki i linka będzie bardziej napięta niż na automacie, nie zalecam podciągania więcej jak o 5 ząbków,,, takie ręczne podciągnięcie linki i tak z czasem zostanie zerowane do optimum, i będzie więcej ząbków naciągnięte tum szybciej się wyzeruje,,, jak ręczne naciągnięcie linki pomaga, to zazwyczaj jest to znaj jej końca i wymian an na nowa często bardzo pomaga,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|