| 
		[MK3] Brak złącza EDIS a obrotomierz | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 slavko  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.25Duratec 75KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 26 Skąd: Juszczyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Sty 2010,  16:37   [MK3] Brak złącza EDIS a obrotomierz
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
 
Temat obrotomierza był często poruszany, ale nigdzie nie znalazłem swojego przypadku.
 
 
Mam fiestę MK3,5 1.1 na wtrysku z przełomu prod. 95/96. Wpadł mi w ręce licznik z obrotomierzem i chciałem go podpiąć (najpierw przeczytałem chyba wszystkie posty na ten temat)9. Niestety we wtyczce do licznika na pin nr 10 nie mam przewodu z sygnałem na obrotomierz. Chciałem to podpiąć według opisu na forum tzn. ze złącza EDIS.
 
 
Ku mojemu dziwieniu ja takiego złącza nie mam  :yyy: . Jest tylko mapsensor a wszystkie przewody od silnika wchodzą wiązkami gdzieś do środka. Gdzieś na forum czytałem, że późniejsze wersje MK3 miały EDIS w kompie.
 
 
Czy ktoś wie skąd pociągnąć przewód z sygnałem na obrotomierz?
 
 
Z góry dzięki
 
 
 	  | Kod: | 	 		  Proszę tagować tematy.
 
- trzeci | 	 
  | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Sty 2010,  17:39, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Sty 2010,  16:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sterownik zapłonu zawsze był osobno,,, i stamtąd trzeba brać sygnał,,, ford był mądry i zrobił wyjście z komputera na obrotek, problem w tym że każdy komputer sobie to taktował inaczej :( | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 slavko  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.25Duratec 75KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 26 Skąd: Juszczyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Sty 2010,  17:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie bardzo rozumiem  :yyy: . Czy możesz określić dokładniej skąd pociągnąc ten kabelek? 
 
 
[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 21:01 ]
 
Czy ktos może sprawdzić w swojej fifi z czym standardowo jest podłaczony kabelek drugi od prawej we wtyczce do EDIS? Ten przewód idzie gdzieś do cewki? Jak go rozpoznać? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź
   
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Sty 2010,  23:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zielony przewód z pod 11 pinu w komputerze . on idzie gdzieś w wiązkę auta , a czasami go poprostu nie ma . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamilocha1  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: KamiL 
                  Wiek: 36  Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 383 Skąd: SJ , SRC ;DD 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Sty 2010,  07:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | od wteczki poprowadź sobie kabla i przylutuj go poprostu | 
             
						
				_________________ cyyyklon
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 slavko  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.25Duratec 75KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 26 Skąd: Juszczyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2010,  12:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Szczerze mówiąc to miałem zamiar po prostu podpiąć się w któryś z przewodów, które idą do cewki (oczywiście po uprzednim sprawdzeniu, na którym będzie sygnał a nie 12V      ).
 
 
Jak w takim razie jest lepiej, prościej? Nie miałem jakoś do tej pory czasu dłubać w fifi i nie mam pojęcia jak u mnie wygląda wiązka która wchodzi do kompa i czy faktycznie mam na pinie 11 jakiś przewód.  
 
 
Posprawdzam co się da może dzisiaj i oczywiscie napiszę co z tego wszystkiego wyszło.Może ktoś będzie miał taka podobną sytuację to się mu przyda.    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź
   
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2010,  14:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | za płytką mapsensora masz kostę połączeniową , tam przewód bedzie dochodził a może już z tamtąd nie odchodzić . Wted sprawa jest prosta trzeba dociągnąć do zegarów a jeśli odchodzi to trzeba go poszukać w okolicy licznika . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 slavko  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.25Duratec 75KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 26 Skąd: Juszczyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  19:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam ponownie
 
 
Dostałem się dzisiaj za tą płytkę na której jest mapsensor. Rzeczywiście była tam duża złączka i zielony przewód, który nigdzie dalej nie wchodził. Podpiołem się z obrotkiem do niego. Obrotomierz ożył ale pokazywał 2000 obr zamiast 1000. Zacząłem się bawić z podmianą rezystorka R7 w obrotku. Teraz obrotek pokazuje poprawnie wolne obroty ale po dodaniu gazu max pokazuje 4000 obr a jeśli dam więcej to wskazówka głupieje.
 
 
Wnioskuje, że ten sygnał chyba nie jest odpowiedni. Co w takim razie robić dalej? Czy spróbować się podpiąć pod jeden z przewodów, które idą do cewki? Czy może to nie ma sensu i trzeba poszukać jednak innego obrotka z oznaczeniem 1E ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  20:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dla 1,1i musi być obrotek 1E i tyle. | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  20:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | niezupełnie. bywały V, bywały 1E, bywały też S (bodajże futura 1.3 z granatowymi tarczami). trzeba trafić obrotek który wcześniej jeździł w takiej samej wersji silnikowej i już. | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 slavko  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.25Duratec 75KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 26 Skąd: Juszczyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  21:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A może ktoś wie jakie napięcie powinno być jako sygnał dla obrotka na wolnych obrotach?
 
Chce jeszcze dla orientacji to sprawdzić i porównać ten sygnał, który mam z sygnałem na przewodzie, który idzie do cewki.
 
 
Taka ciekawa rzecz     Na allegro jest cała kupa obrotków z oznaczeniem V i ostrymi i okragłymi wskazówkami i to po 20-40zł. Wygląda jak by je sprzedawali wszyscy, którym nie podeszły. Z oznaczeniem 1E widziałem chyba jeden i to za jakieś 80zł.
 
Widziałem też ogłoszenia gdzie był z oznaczeniem V i okrągłe wskazówki i to z 1.1i, czyli jednak taki jak mój powinien podejść, chociaż ja zdemontowałem swój z fiesty na gaźniku.
 
 
W każdym razie podejmę jeszcze jedną próbę i jak to nie pomoże to odpuszczam i szukam innego licznika.
 
 
Dzięki za wszystkie infomacje | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  21:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               slavko, sam miałem obrotek z literką V, pochodził z 1.1 HCS CFI z 1989 i w mojej z 1995 był martwy (miał okrągłe wskazówki). S z futury 1.3 też leżał nieżywy, a wstawiłem obrotek ze szklarni (1.3 HCS CFI) bez oznaczenia i działał od kopa    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  21:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | slavko napisał/a: | 	 		  | A może ktoś wie jakie napięcie powinno być jako sygnał dla obrotka na wolnych obrotach? | 	  Tam nie ma napięcia, tam się pojawia sygnał prostokątny,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  21:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ale z tego można sobie zmierzyć miernikiem chyba? sam mierzyłem    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  22:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No tak, ale taki pomiar i wskazane napięcie powstanie z bezwładności miernika i będzie inne dla każdego przyrządu,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  22:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               prawda   
 
ale mniej więcej na tej zasadzie działa chyba sam obrotek? | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  22:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie, obrotek liczy ilość tych impulsów w jednostce czasu,,, i przelicza według czegoś tam by się zgadzało wychylenie wskazówki z liczbą obrotów,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  22:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               w tym od mk3 nie ma śladu elektroniki, jest trochę oporników i innych dupereli i coś w rodzaju silniczka elektrycznego... ale być może    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  23:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wszystkie obrotki świata (większość) wygląda tak samo, jest kilka elementów dyskretnych, kilka tranzystorów lub układ 555 lub podobny i miniamperomierz jako wskaźnik,,, 
 
 
[ Dodano: Sob Sty 09, 2010 23:55 ]
 
      | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Sty 2010,  00:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ok, na elektronice to ja się znam tyle co nic...
 
 
i dzięki za schematy    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |