[MK3] filtr powietrza + obudowa z 1.3 do 1.1? |
Autor |
Wiadomość |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 13:35 [MK3] filtr powietrza + obudowa z 1.3 do 1.1?
|
|
|
tradycyjnie na wiosnę będę wymieniał pod maską różne pierdółki, w tym filtr powietrza. przyszło mi do głowy żeby założyć większy z 1.3 (oczywiście z patelnią od 1.3) żeby ułatwić swojej kosiarce zasysanie powietrza. pytanie: ma to sens? i czy patelnia podchodzi p&p na wieniec obudowy monowtrysku z 1.1?
żeby nie było, nie spodziewam się że to zrobi z 1.1 rakietę, mam raczej na myśli lekkie poprawienie reakcji na gaz i takie tam |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 14:01
|
|
|
hmmm |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 14:43
|
|
|
bidżej, wydaje mi się że powinno pasować wszystko... Inna sprawa ze 1.3 ma trochę większą przepustnicę, więc może warto byłoby ją też przerzucić? Sam zastanawiam się nad takim modem... |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 19:55
|
|
|
Sama puszka nic nie zmieni, a zresztą przepustnica też nic nie zmieni, po pierwsze to różnica między 1,1 a 1,3 jest minimalna, a po drugie miało by to sens (też marny) łącznie z przełożeniem kompa. Bo co że przepustnica większa, jak i tak komp podaje odpowiednią ilość paliwa. Teoretycznie sonda lambda powinna spowodować większą dawkę paliwa, ale róznica między 1,1 a 1,3 jest na tyle mała, że tego nie uczyni, gdyż nigdy sonda nie jest sprawna w 100% (w sensie dokładna) |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 20:07
|
|
|
jackrzec, to nie ma być próba tuningu ani zbliżenia 1.1 do 1.3, tylko zwykłe ułatwienie oddychania rachitycznemu HCSowi. po prostu pomyślałem że filtr z 1.3 z racji większej powierzchni dałby lepszy (większy, latwiejszy?) przepływ powietrza dla potrzeb tych 1100ccm, a to czysto teoretycznie mogłoby cośtam poprawić |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 20:45
|
|
|
BJ wstrzym sie, wsdzimy cały osprzęt z 1,3, szukaj lepiej wydechu z xrki |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
speq
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 51 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 20:51
|
|
|
A ja powiem tylko tyle, że to nic nie da bo:
1. dolot jest obliczony do konkretnego silnika
2. jak zmieni się pojemność dolotu to możesz mieć dziwne jazdy z autem - np. będzie zamulało na niskich obrotach
3. z doświadczenia: w poprzednim samochodzie miałem dolot skonstruowany tak rura->puszka filtra->przepustnica. Gdy rozłączała się rura od puszki filtra samochód był strasznie zamulony na wolnych obrotach a szybszy na wysokich, prawie maksymalnych.
A więc gdy zmieniała się pojemność układu dolotowego zmieniała się charakterystyka pracy silnika.
Wg mnie chcąc poprawić możesz sobie zaszkodzić. Szkoda kasy.
Wymień prędzej wkładkę filtra na jakąś sportową i powinieneś odczuć jakieś zmiany in plus. |
_________________ Historia Fiesty: http://www.fiestaklubpols...p=428743#428743 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 20:53
|
|
|
speq napisał/a: | Gdy rozłączała się rura od puszki filtra samochód był strasznie zamulony na wolnych obrotach a szybszy na wysokich, prawie maksymalnych. | to akurat nic dziwnego, silnik sobie ssał ile chciał, tutaj myślałem o zmniejszeniu ograniczenia tego ssania, ale nie o całkowitym uwolnieniu |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
speq
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 51 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
|