[MK3] Regulacja zapłonu, strzelanie w monowtrysk |
Autor |
Wiadomość |
nightmoon90
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 24 Skąd: Murzynowo
|
Wysłany: 4 Sty 2010, 19:18 [MK3] Regulacja zapłonu, strzelanie w monowtrysk
|
|
|
Witam jakiś czas temu pisałem, że mam problem z autem w tym temacie, główny problem był taki, że auto się dławiło poleciliście mi zmianę MAP Sensora, więc tak zrobiłem.
Temat:
http://www.fiestaklubpols...5c1f3bd0#448197
Przed wymianą sensora auto strzelało mi w gaźnik ale sporadycznie, natomiast po wymianie na nowy zauważyłem, że auto przez pierwszy moment nie miało problemów z obrotami dodanie gazu wiązało się z w miarę płynnym gazowaniem, kiedy wbiłem bieg, żeby się przejechać okazało się po dosłownie 50m, że auto strzela w gaźnik nawet na luzie w trakcie jazdy szarpie i nie da się jednak w dalszym ciągu nim jeździć.
Dziadek zna się trochę na mechanice, nawet trochę, trochę i powiedział, że to za wczesny zapłon, dlatego auto mi strzela w gaźnik i znów nie ma mocy...
Czy jest jakaś możliwość manualnego regulowania obrotów bez komputerów itd?
I czego to może być jeszcze przyczyna poza za wczesnym zapłonem? |
Ostatnio zmieniony przez nightmoon90 5 Sty 2010, 16:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 4 Sty 2010, 19:27
|
|
|
jak masz na wtrysku to nic nie zrobisz komputer ustawia wolne obroty i kat zapłonu |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
nightmoon90
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 24 Skąd: Murzynowo
|
Wysłany: 4 Sty 2010, 19:28
|
|
|
Mam jedno punkta czyli z manualną regulacją mogę się pożegnać? :/ |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 39 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 4 Sty 2010, 19:31 Re: Regulacja zapłonu, strzelanie w gaźnik
|
|
|
nightmoon90 napisał/a: | Witam jakiś czas temu pisałem, że mam problem z autem w tym temacie, główny problem był taki, że auto się dławiło poleciliście mi zmianę MAP Sensora, więc tak zrobiłem.
Temat:
http://www.fiestaklubpols...5c1f3bd0#448197
Przed wymianą sensora auto strzelało mi w gaźnik ale sporadycznie, natomiast po wymianie na nowy zauważyłem, że auto przez pierwszy moment nie miało problemów z obrotami dodanie gazu wiązało się z w miarę płynnym gazowaniem, kiedy wbiłem bieg, żeby się przejechać okazało się po dosłownie 50m, że auto strzela w gaźnik nawet na luzie w trakcie jazdy szarpie i nie da się jednak w dalszym ciągu nim jeździć.
Dziadek zna się trochę na mechanice, nawet trochę, trochę i powiedział, że to za wczesny zapłon, dlatego auto mi strzela w gaźnik i znów nie ma mocy...
Czy jest jakaś możliwość manualnego regulowania obrotów bez komputerów itd?
I czego to może być jeszcze przyczyna poza za wczesnym zapłonem? |
to widze że dziadek jest naprawde starej daty, nie obrazajac go oczywiscie,
radze ci poduczyc sie w prawach mechaniki, poniewaz sam twierdzisz ze wymieniales MAP sensor, i strzela w gaźnik.
a widziałeś kiedyś auto z MAP sensorem ktore jest zasilane gaźnikowo? bo ja nie... a widziałam w swoim zyciu wiele wnętrz pod maską |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 4 Sty 2010, 19:31
|
|
|
zapłonu?? tak a kat nie jest czasem zapchany??
fazy rozrzadu moze sprawdz instalacje posprawdzaj wypłukaj zbiornik paliwa moze wody sie zebrało... |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 4 Sty 2010, 19:48
|
|
|
No to gaznik czy monowtrysk?. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Sty 2010, 21:37
|
|
|
No Kulka dobrze wyskoczyła , najpierw trzeba ustalić czy to mono czy gaźnik, bo w podpisie jest gaźnik a tam faktycznie nie ma map'a |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
nightmoon90
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 24 Skąd: Murzynowo
|
Wysłany: 5 Sty 2010, 12:36
|
|
|
Wybaczcie za zamieszanie i czasem złe ubieranie w słowa tego o czym myślę.
Nie zajmuję się mechaniką na codzień jestem po prostu laikiem, któremu popsuło się auto dał je na warsztat, odebrał jeszcze bardziej popsute i który postanowił sam szukać problemu...
Auto posiada monowtrysk nie żaden tam gaźnik przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Jeśli chodzi o to wcześniejsze strzelanie to było tuż przed wymianą MAP Sensora i może ze 2x dlatego napisałem, że teraz mu się nagminnie "odbija" a wcześniej sporadycznie się to zdarzyło...
Jest poprawa z gazowaniem płynnie łapie tylko jak zaczyna strzelać to ameno koniec moc traci nie można nim z garażu wyjechać.
No i osobiście nie wiemy z dziadkiem (oj starej daty Kuleczka w końcu na miano dziadka trzeba mieć lata) co może być przyczyną, stwierdził że kiedyś auto zachowywało się tak przy problemach z zapłonem. No ale do choinki sam z siebie mi się chyba zapłon nie przestawił? Ten MAP Sensor mógł wnieść coś nowego?
Jadę dziś za jakimś konkretnym mechanikiem się rozejrzeć. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Sty 2010, 13:33
|
|
|
Więc nie ma możliwości By się zapłon w mk3 w 1,1 przestawił,,, jedynie uszkodzenia np czujnika położenia wału (bardzo odpowiedzialny za moment zapłonu) MAPsensor, sterownik zapłony lub sam komputer |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
nightmoon90
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 24 Skąd: Murzynowo
|
Wysłany: 5 Sty 2010, 16:56
|
|
|
Czujnik położenia wału mam nowy, więc to raczej wykluczę
Map sensor też wczoraj kupiłem i wymieniłem (używany ze szrotu)
Sterownik zapłonu (gdzie to jest gdzie tego szukać pod maską?)
Komputer ciężka sprawa chyba będzie z dopasowaniem, możcie mi poradzić coś w tej kwestii? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 5 Sty 2010, 17:33
|
|
|
Sprawdz cewke i luzy zaworowe. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 5 Sty 2010, 17:40
|
|
|
chciałem rozwinąć temat, ale pablon mnie uprzedził więc będzie nowy post
jeśli któryś zawór dolotowy jest za ciasno ustawiony (wypalony, niedomknięty albo jeszcze inaczej nieszczelny), to przy zapłonie w cylindrze masz strzał w dolot... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Sty 2010, 00:47
|
|
|
OT: "strzelanie w monowtrysk" brzmi chyba jeszcze gorzej niż to strzelanie w gaźnik,,, najlepiej powiedzieć że strzela w dolot - takie to najbardziej uniwersalne,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
dziadek [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 12:06
|
|
|
Najprościej sprawdź kompresję na cylindrach jak zawór będzie wypalony nie będzie miał na tym garze ciśnienia i morze strzelać. A jeśli chcesz sprawdzić zapłon wykręć świece i powkładaj obok gniazd od świec i niech ktoś tobie pokręci a ty obserwuj czy przy dmuchnięciu jest iskra. I zdejmij pokrywę zaworów sprawdź rozrząd ale w tych samochodach to rzadkość. Sprawdź sterownik główny pod pulpitem pasażera odkręcany z komory silnika. |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16 Sty 2010, 17:37
|
|
|
Przeczytaj posta "Nie chce odpalić, strzela w gaźniku, fiesta 1.1" |
|
|
|
 |
|