Informacje podstawowe, pytania i odpowiedzi |
Autor |
Wiadomość |
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
sowa
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 16:16
|
|
|
Warto dodać, że prócz auta i kierowcy, w trakcie zmagań mile widziany jest pilot. Próby są KJS'owe, i w sporej ich części pilot ma co robić.
Zazwyczaj prób jest 7, jechane po 3 razy. Impreza przynajmniej do tej pory była 2 dniowa.
Pierwszy dzień (sobota) to zmagania z próbami - wliczone do klasyfikacji.
Drugi (niedziela) to juz nienagradzane przejazdy dużej pętli w klasach. (ale tu nagroda nie potrzebna )
Zachęcamy, bo klimat i wrażenia na imprezie są naprawdę warte wielu wyrzeczeń!!!! |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 19:35
|
|
|
sowa napisał/a: | Zachęcamy, bo klimat i wrażenia na imprezie są naprawdę warte wielu wyrzeczeń!!!! |
|
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 19:50
|
|
|
Ja nie będe nic pisał , bo będę bardziej jak baner antyreklamowy |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 20:13
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | a nie będe nic pisał , bo będę bardziej jak baner antyreklamowy |
To ja napiszę, że jak raz tam pojedziesz to wrócisz na pewno - tak jest dobrze - a jak....a jak mi fiesta się rozpadnie dwa dni przed YTP to wezme każde inne auto, którym będę mógł wystartować |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 21:44
|
|
|
a ja mam takie pytanie, jak starty maja sie do auta, tylko oryginalne, z oryginalnym silnikami, czy jakie sa wymogi?? |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 21:54
|
|
|
Masz mk3 i przejdziesz BK to jedziesz. Proste.
A w zgłoszeniu podaj taki silnik jaki masz pod maską, choć w naszej klasie chyba i tak nie będzie to miało znaczenia. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 21:54
|
|
|
Regulaminu na ten rok jeszcze nie ma.
Ale jeśli masz silnik z lat mieszczących się w ramach czasowych YTP to nie będzie problemu, moim zdaniem |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
sowa
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 22:13
|
|
|
Nie jest wymagana zgodność auta z homologacją... przynajmniej do tej pory nie była.
Zgłaszasz silnik zamontowany (przyzwoitość i zasady fair play).
Najpewniej będzie tak, że będziemy sklasyfikowani w ogólnej stawce wg pojemności, plus dodatkowo klasa fiest.
Czyli jest szansa na trzy puchary. W generalce, klasie poj, w klasie fiest. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
|
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 07:48
|
|
|
A ja bym prosił o podanie kosztów czyli wszystkich opłat przy jednym starcie (cały czas się zastanawiam) lecz nie wiem jak z moim budżetem...
trzeci napisał/a: | Regulaminu na ten rok jeszcze nie ma. |
ale znacząco się pewnie nie zmieni |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 08:03
|
|
|
Kod: | WPISOWE, OPŁATY DODATKOWE
Wpisowe
Obejmuje: koszty startu Załogi w Imprezie, koszty pobytu 2 osób na polu namiotowym przez czas trwania Imprezy
170 zł - Załoga składająca się z Kierowcy i Pilota
140 zł - Załoga składająca się z Kierowcy (członek AW z opłaconymi składkami za 2009r.) i Pilota
Opłaty dodatkowe
Rezygnacja z umieszczenia dodatkowych materiałów reklamowych na samochodzie – 200 zł
Koszt ponownego wydania numerów startowych – 30 zł
Koszt pobytu każdej dodatkowej osoby na polu namiotowym przez czas trwania Imprezy – 20 zł – trzeci i każdy kolejny członek Załogi
Kara finansowa za nieprzestrzeganie Regulaminu Imprezy – od 50 do 300 zł
Organizator nie zapewnia wyżywienia przez cały czas trwania Imprezy.
Otwarty będzie punkt gastronomiczny na terenie Imprezy w czasie jej trwania. |
+ wacha, olej, żarcie, nocleg ... |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 08:03
|
|
|
szczepan522 napisał/a: | A ja bym prosił o podanie kosztów czyli wszystkich opłat |
Główna opłata to wpisowe.
W zeszłym roku wynosiło ono 170 PLN za jedną Eliminację od załogi - Kierowca (+ Pilot)
Reszta kosztów:
- nocleg (pewnie wynajmiemy sobie domek na Torze Poznań ( ca. 40 PLN / osoba za dobę)
- dojazd / paliwo (musisz sobie sam wyliczyć)
- wyżywienie (j/w)
Ale na prawdę warto wydać tą kaskę |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 09:37
|
|
|
trzeci napisał/a: | W zeszłym roku wynosiło ono 170 PLN za jedną Eliminację od załogi - Kierowca (+ Pilot) |
czyli za jeden dzień ? czy jest możliwość przyjazdu jedynie na jeden dzień eliminacji ?
trzeci napisał/a: | Ale na prawdę warto wydać tą kaskę |
Wiem Wiem |
|
|
|
|
sowa
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 09:47
|
|
|
nie ma osobnej ceny za jeden czy dwa dni.... Start załogi kosztował w zeszłym roku 170 zł. Czy chcesz brać udział w przejazdach dużej pętli w niedziele czy nie to twoja decyzja.
Oczywiście wszystko na bazie poprzednich edycji, czy w tym roku coś zmienią - okaże się.
Póki co bardzo nieoficjalne przecieki, że pierwsza eliminacja pucharu 2010 będzie w pierwszej połowie kwietnia.
Eliminacja - czyli dwudniowa impreza- próby liczone do klasyfikacji i wolne przejazdy całej nitki. Po każdej eliminacji są miejsca i nagrody.
Dlatego to się eliminacja nazywa, bo Puchar YTP ma w roku trzy eliminacje i po trzeciej jest ich podsumowanie + nagrody za cykl. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
|
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 14:29
|
|
|
Oczywiście należy doliczyć koszt kasku. Tylko z homologacją, nie na rower |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 15:19
|
|
|
Sprawę kosztów oraz zgrubnego kształtu eliminacji wyjaśniła Sowa , ze swojej strony dodam że podczas " wolnego przejazdu " Dużej pętli startuje się klasami ( czyli w tym przypadku byłą by to najprawdopodobniej " Klasa Fiesta " a prędkości dochodzą do 180 - 200 km/h miejscami
Ważny temat poruszył Tommur .
Auto musi mieć dowód rejestracyjny z ważnym badaniem technicznym , OC+NW , Ważną gaśnicę , Apteczkę , Dwa homologowane kaski , oraz wszelkie wyposażenie dopuszczone do ruchu drogowego ( opony z homologacją drogową itd ) wyjątkiem jest klasa " Sport "
Auto przechodzi badanie techniczne oraz badanie głośności , a na Torze , podczas imprezy zdażają się wyrywkowe badania trzeźwości i dodatkowe BK aut .
Dla aut startujących w klasach pojemnościowych , następuje start w klasie wynikajacej z pojemności jaką zadeklaruje sie w formularzu zgłoszeniowym ( w przypadku klasy Fiesta - najpierw poznajmy potencjalnych kandtydatów , później ewentualnie będziemy myśleli jaki i czy wogóle robić podział )
Warto sie zaopatrzyć w kanister z paliwem
Zasadniczo to na teraz chyba tyle .
Pytajcie w razie wątpliwości . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 16:13
|
|
|
Co by wyeliminować kolejne pytania dodam, że pilot nie jest wymagany - można jechać bez niego - ale ciężko jest zapamiętać trasę więc się przydaje.
W pierwszy dzień jak wsiądziecie za kółko o 9 rano to wyjdziecie o 16 - nie ma szans żeby mieć mało jazdy
Dotychczas było 7 prób pierwszego dnia gdzie można każdą próbę przejechać 3 - krotnie = się 21 przejazdów.
2 z 3 prób są brane do klasyfikacji, więc jedna jest na zrobienie ewentualnych błędów, zapoznanie się z trasą czy załapanie sekund karnych/taryfy.
Próby można wybierać samemu, nie ma nakazu jazdy prób po kolei czy jedna za drugą - jak kto woli.
Można zrobić sobie przerwę na kawę, obiad, siku, obojętnie - ale uwierzcie, że nie ma na to czasu zbyt wiele
Jest jeszcze jedna najważniejsza rzecz - NIE LICZY SIĘ SPRZĘT!!!!!! na dowód powiem, że w Październiku startowałem moim niebieskim pasztetem z dieslem pod maską = 60KM i 850kg......maluchy co tam były w pierwszej klasie miały zapewne lepszy stosunek moc/waga.......A jednak bawiłem się świetnie i poprawiałem własne czasy o kolejne sekundy - nikt się nie śmiał ze mnie |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 17:17
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | opony z homologacją drogową itd |
czyli ? ale poproszę tak po polsku... Homologacja to przystosowanie danej opony do auta i teraz pojawia się pytanie jakie kryteria muszą spełnić opony ? |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 17:21
|
|
|
szczepan522 napisał/a: | Żółwik Tuptuś napisał/a: | opony z homologacją drogową itd |
czyli ? ale poproszę tak po polsku... Homologacja to przystosowanie danej opony do auta i teraz pojawia się pytanie jakie kryteria muszą spełnić opony ? |
Czyli muszą być dopuszczone do jazdy po drogach ( zakaz jazdy na oponach typu slick itp ) i muszą mieć bieżnik o minimalnej głębokości wymaganej przez kodeks drogowy . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
sowa
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 17:24
|
|
|
dopuszczenie jazdy po ulicach... więc nie jakies markgumy czy nalewki madeby garaż wuja Stacha tylko normalna opona z bieżnikiem min 1,6mm.
W regulaminie będzie prawdopodobnie ile kół można ze sobą przywieźć. (ta kwestia zawsze budziła jakies tam emocje więc moze byc zaktualizowana)
Odnośnie kasków - musi byc to orzeszek z dopuszczeniem do ruchu motorowego. Czyli moze być to kask sportowy- samochodowy albo motocyklowy/ skuterowy najlepiej pozbawiony szybki i zbędnych detali. Musi mieć zapięcie. Kaski rajdowe nie muszą mieć aktualnej homologacji, ważne że miały ją wcześniej.
W razie W mogę kaski pożyczyć. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
|
|
|
|
|
|