Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wymiana paska alternatora
Autor Wiadomość
lola
[Usunięty]

Wysłany: 2 Lut 2010, 23:46   [MK3] Wymiana paska alternatora

hej
Jako, że urwał się pasek od alternatora mam pytanie czy da radę go samemu wymienić bez podnośników, kanałów, narzedzi etc..

Nie wiem czy to skomplikowane i czy się za to zabierać czy odpuścić.. na oko to wygląda, że są 2 rolki na które nakłada się nowy pasek ale pewnie nie jest to takie proste w praktyce, trzeba coś odkrecić czy coś... Jakie Wasze rady?
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Lut 2010, 23:59   

Jeżeli chodzi o pasek klinowy, który napedza alternator o pompę wody, to sprawa jest błaha.
Z kanałem łatwiej oczywiście ale darade bez. Alternator jest przykręcony na 2śruby na dole i 1 do góry, która odpowiada za naciąg paska. Luzujesz trochę najpierw te dwie dolne śruby, bodajże 13, następnie luzujesz górną i lekko pchasz altek w stronę silnika, aby zluzować pasek(którego już nie masz, bo pekł, ale muszisz to zrobić aby załozyć nowy).
Nastepnie zakładasz nowy pasek(który kosztuje koło 20zł) na wszystkie rolki itd i robisz wszystko co powyżej w odwrotnej kolejności, czyli napinasz pasek odciągajac altek od silnika(tylko z wyczuciem, bo jak za mocno to łożyska po jakimś czasie powiedzą papa, jak za lekko to będzie się slizgał) Ja pomagałem sobie ok 0,5m prętem, który uzywasz jako dźwigni, trzymając napięty pasek, przykręcasz górną śrubę alternatora, jak już dobrze trzyma to dolne śruby i wsio, roboty na moze 20 minut.

Co do tego jak mocno ma być naciągnięty pasek to musisz napisać do użytkownika bidżej, bo nie pamiętam tego. Pozdro
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
lola
[Usunięty]

Wysłany: 3 Lut 2010, 00:04   

Aha rozumiem, że metoda wciśniecia paska na te rolki bez rozkręcania czegokolwiek nie wchodzi grę..
Dzięki za odpowiedź
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Lut 2010, 07:35   

Nic nie trzeba rozkręcać, ale niestety trzeba poluzować tak jak luk-90 pisze regulacje by założyć pasek a potem prawidłowo go naciągnąć,,, Zawsze można z tym do warsztatu podjechać, kosztuje taka usługa 20 zeta,,, i roboty na 3 minuty.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 3 Lut 2010, 09:24   

Nieprawidłowe naciągnięcie grozi uszkodzeniem łożysk albo piszczeniem i co za tym idzie ślizganiem się paska i słabym ładowaniem.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
lola
[Usunięty]

Wysłany: 3 Lut 2010, 11:26   

hm a jak wyznaczyć naciąg? Tak na oko nie zaluźno nie za mocno? Czy jest jakiś sposób na to
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Lut 2010, 11:39   

wg Sam Naprawiam, na środku odcinka między pompą wody a alternatorem (górny bok "trójkąta" tworzonego przez pasek), pod naciskiem kciuka ma się ugiąć o 8-10mm
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Lut 2010, 12:02   

Zerknij sobie do tego topicu
Znajdziesz tam manuala do MK3 w którym jest opisana wymiana alternatora (czyności podobne jak przy wymianie paska, oprócz wyjmowania altka) oraz naciąganie paska.
Sama książka przyda Ci się na przyszłość :)
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.