|
[MK3] Wymiana paska alternatora |
Autor |
Wiadomość |
lola [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 23:46 [MK3] Wymiana paska alternatora
|
|
|
hej
Jako, że urwał się pasek od alternatora mam pytanie czy da radę go samemu wymienić bez podnośników, kanałów, narzedzi etc..
Nie wiem czy to skomplikowane i czy się za to zabierać czy odpuścić.. na oko to wygląda, że są 2 rolki na które nakłada się nowy pasek ale pewnie nie jest to takie proste w praktyce, trzeba coś odkrecić czy coś... Jakie Wasze rady? |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 23:59
|
|
|
Jeżeli chodzi o pasek klinowy, który napedza alternator o pompę wody, to sprawa jest błaha.
Z kanałem łatwiej oczywiście ale darade bez. Alternator jest przykręcony na 2śruby na dole i 1 do góry, która odpowiada za naciąg paska. Luzujesz trochę najpierw te dwie dolne śruby, bodajże 13, następnie luzujesz górną i lekko pchasz altek w stronę silnika, aby zluzować pasek(którego już nie masz, bo pekł, ale muszisz to zrobić aby załozyć nowy).
Nastepnie zakładasz nowy pasek(który kosztuje koło 20zł) na wszystkie rolki itd i robisz wszystko co powyżej w odwrotnej kolejności, czyli napinasz pasek odciągajac altek od silnika(tylko z wyczuciem, bo jak za mocno to łożyska po jakimś czasie powiedzą papa, jak za lekko to będzie się slizgał) Ja pomagałem sobie ok 0,5m prętem, który uzywasz jako dźwigni, trzymając napięty pasek, przykręcasz górną śrubę alternatora, jak już dobrze trzyma to dolne śruby i wsio, roboty na moze 20 minut.
Co do tego jak mocno ma być naciągnięty pasek to musisz napisać do użytkownika bidżej, bo nie pamiętam tego. Pozdro |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
lola [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 00:04
|
|
|
Aha rozumiem, że metoda wciśniecia paska na te rolki bez rozkręcania czegokolwiek nie wchodzi grę..
Dzięki za odpowiedź |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 07:35
|
|
|
Nic nie trzeba rozkręcać, ale niestety trzeba poluzować tak jak luk-90 pisze regulacje by założyć pasek a potem prawidłowo go naciągnąć,,, Zawsze można z tym do warsztatu podjechać, kosztuje taka usługa 20 zeta,,, i roboty na 3 minuty. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
lola [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 11:26
|
|
|
hm a jak wyznaczyć naciąg? Tak na oko nie zaluźno nie za mocno? Czy jest jakiś sposób na to |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 11:39
|
|
|
wg Sam Naprawiam, na środku odcinka między pompą wody a alternatorem (górny bok "trójkąta" tworzonego przez pasek), pod naciskiem kciuka ma się ugiąć o 8-10mm |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 12:02
|
|
|
Zerknij sobie do tego topicu
Znajdziesz tam manuala do MK3 w którym jest opisana wymiana alternatora (czyności podobne jak przy wymianie paska, oprócz wyjmowania altka) oraz naciąganie paska.
Sama książka przyda Ci się na przyszłość
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|