[MK3] Problem z odpalaniem, brak reakcji rozrusznika |
Autor |
Wiadomość |
Cordor [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 15:08 [MK3] Problem z odpalaniem, brak reakcji rozrusznika
|
|
|
Witam,
Przeglądałem poprzednie tematy ale nie znalazłem podobnego zatem założyłem nowy. Mój problem polega na tym, że nie mogę uruchomić samochodu. Całą zimę przy 30 stopniowych mrozach nie było problemu, a teraz kiedy jest -5 stopni coś nie działa.
Do rzeczy, wczoraj odpaliłem rano samochód bez problemów, pojeździłem trochę, a następnie stał ok 2 godzin na słońcu i jak próbowałem go odpalić to za pierwszym razem się nie udało, ale za drugim razem poszło bez problemów.Wieczorem natomiast nie mogłem za nic go uruchomić.
Opisuję problem:
Przekręcam kluczyk stacyjki, i kontrolka od ładowania akumulatora ledwo się świeci, a kontrolka ciśnienia oleju świeci się powiedzmy w połowie. Słysze silniczek pompy paliwa, palą się światła, cała elektronika działa, kontrolka od ręcznego działa poprawnie i świeci się w pełni. Ale po przekręceniu kluczyka do końca, kontrolki gasną a rozrusznik nawet nie drgnie. Zauważyłem dzisiaj, że jak pierwszy raz chciałem go odpalić, to kontrolki świeciły się jak trzeba, ale po przekręceniu kluczyka nic sie nie działo znowu.
Pozdrawiam i proszę o pomoc |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
diodalodz
![](http://avatars.zapodaj.net/images/a6b11d1a1491.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 16:29
|
|
|
poruszaj klemami . Albo zamień akumulator . |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
luki
![](http://img818.imageshack.us/img818/3492/20120722315kopia.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 16:38
|
|
|
zmień aku pewnie cele poszły. Sprawdź miernikiem jakie ma napięcie. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Cordor [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 16:48
|
|
|
Zaraz sprawdzę, tylko idę najpierw spróbuję popukać delikatnie w rozrusznik bo to też może być podobno przyczyna.
Pozdr. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 19:16
|
|
|
odpal go "metalem" tylko zaciagnij reczny i wrzuc luz wlacz kluczyk w pozycje 2 "zaplon" i zewrzyj na automacie rozrusznika, ktos niech wsiadzie do srodka i obserwuje kontrolki, na moje oko rozrusznik pozera prad albo akumulator padaka |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ramses123
![](http://www.trailready.com/bumpers/images/logos/ford_logo_small.gif)
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 19:21
|
|
|
a może padła ta "kośc" odpowiedzialna za rozruch auta ? miałem tak w ZX - ie, czasem nie palił nie wiadomo czemu a po 10 minutach jak nowy. Nie opłacało się wymieniać tego na nowy, więc teraz jest tam starter na guzik jak w bolidach F1 :D:D |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Cordor [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 22:48
|
|
|
Więc tak, stukanie w rozrusznik i automat nie pomoglo.
Podłączyłem akumulator kablami od brata i za pierwszym razem nie odpalił, ale za drugim razem normalnie odpalił. Potem pojeździłem z 5 minut dookoła osiedla i odstawiłem fiestunie na miejsce. Po 2 godzinach próbowałem go odpalić i wyglądało to tak:
Kontrolki zapaliły się normalnie, przekręciłem kluczyk i były tak jakby trzy pyknięcia i koniec. Te pyknięcia wcześniej nie występowały wcale. No i teraz oczywiście znowu nic sie nie dzieje i nie mogę odpalić.
Jakby to padł rozrusznik to by mi wcale nie chciał zapalić nawet z pomocą innego akumulatora tak? Nie mam pojęcia o co chodzi. Dziwne tylko ze akumulator daje rade odpalać wycieraczki, klakson, światła radio i całą resztę a nie daje rady nawet drgnąć rozrusznika.
Jakieś pomysły?
Pozdr. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 22:51
|
|
|
Napisalem Ci wyzej co zrobic... |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Cordor [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 23:00
|
|
|
Jakbyś mógł dokładniej opisać o co w tej metodzie chodzi to byłbym wdzięczny. Jestem po technikum elektrycznym wiec mniej więcej jakieś podstawy elektryki znam, ale PODSTAWY
Pozdr. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 23:08
|
|
|
Napisalem Ci wiadomosc, mam nadzieje, ze zrozumiales |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
nice-wawa
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 9 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 23:18
|
|
|
kup sobie nowy akumulator chyba że masz słabe ładowanie .
Zmierz ładowanie jak ktoś wyżej napisał .
Po 2 h jazdy samochód powinien odpalić za 1 razem po chwili .
Na krótko najlepiej odpalać śrubokrętem . Na automacie po zewnętrznej stronie rozrusznika masz + nad nim masz styk męski .Musisz zewrzeć styk męski z plusem - w tedy jak automat sprawny autko powinno zapalić . Oczywiście zapłon musi być włączony. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Cordor [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 23:40
|
|
|
Ładowanie całą zimę miałem dobre, -30 stopni nie było problemem. Zresztą wydaje mi się ze to nie jest problem z akumulatorem, bo wczoraj mi nie chciał odpalić za pierwszym razem a potem odpalil, a objawy byly takie same jak dzisiaj. Więc nie sądzę żeby akumulator najpierw się rozładował a po sekundzie naładował
Najpierw sprawdzę zwarcie na automacie wymusić i będę kombinował dalej.
pozdr. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
diodalodz
![](http://avatars.zapodaj.net/images/a6b11d1a1491.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Lut 2010, 04:02
|
|
|
pytanie czy przy próbie odpalenia umarło wszystko ? Najlepsza wyrocznia to lampka w dachu . Jeśli ona przygaśnie to możliwości są już tylko 2 albo brak przejścia na pradowych kablach akku albo zawalone akku |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Cordor [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lut 2010, 16:22
|
|
|
Witam,
Rozwiązałem problem. Okazało się ze przewód od akumulatora do silnika nie kontaktuje. Jest to gruby przewód i mocno przykręcony ale nie stykał należycie, to znaczy stykał ale nie przewodził prądu i nie zamykał obwodu. Przeczyściłem styk śrubokrętem i odpalił. Zgasiłem i próbowałem odpalić znowu ale już nie odpalił, więc położyłem śrubokręt żeby stykał bezpośrednio ten przewód z silnikiem i poszło, więc miałem pewność ze to to. Przeczyściłem drucianką i śmiga fiesta jak szalona.
Dzięki wszystkim za pomoc, także tym co proponowali od razu zakup nowego akumulatora
Pozdr. Można zamykać. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|