| 
		[MK3] 1,3 na gaźniku kilka problemów kilka pytań | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Bit1  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Błażej 
                  Wiek: 39  Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lut 2010,  15:47   [MK3] 1,3 na gaźniku kilka problemów kilka pytań
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1. Fiesta po nocy stania ma problem z odpaleniem trzeba długo kręcić, chyba że wleje się trochę benzyny od razu do gaźnika. Z tego co czytałem to może być cofające się paliwo z przewodu paliwowego lub przyspieszacz rozrusznika? Jak sprawdzić czy to to i jak na to zaradzić? Co to jest to zaznaczone na czerowno?
 
 
 
 
 
2. Fiesta ma za wysokie obroty na luzie po spuszczeniu całkowicie ssania mógłby ktoś na zdjęciu zaznaczyć i wrzucić czym to się reguluje?
 
 
 
 
 
3. Po dodaniu gazu fiesta zamula na 2-3 sekundy i dopiero zaczyna przyspieszać, na benzynie bardzo odczuwalne na gazie trochę mniej. Co może być przyczyną jak to sprawdzić? 
 
 
4. Wajcha skrzyni biegów lata jak w autobusie, podobno to przez kulkę w skrzyni biegów?
 
Jak to się profesjonalnie nazywa? Rozmontowałem do tego poziomu co na zdjęciu i niewiem co dalej;d trzeba to zdemontować od dołu czy jak?
 
 
 
 
 
5. Przy miejscu na akumulator wisi jakaś końcuwka rurki prowadzi, aż do wnętrza i wchodzi do wnętrza od strony kierowcy nie daleko wycieraczek, ma ktoś pomysł co to?
 
  
 
 
6. Odkręciłem śrubę na kierownicy a ona nadal nie chce zleźć;/ Jakieś pomysły jak ją ściągnąć?
 
 
7. Gdzie szukać filtru paliwa? pod akumulatorem nie ma, czy w wersji gaźnikowej jakoś inaczej on wygląda? | 
             
						
				_________________
   
 
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lut 2010,  16:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               4.co do lewarka to nie wina skrzyni tylko w miejscu jak podłączasz cięgno zmiany biegów do skrzyni jest krzyżak z 4 podkładkami z plastiku, które się po prostu wycierają i stąd luz.
 
Chcąc zdemontować cały lewarek, musisz odkręcić go jeszcze przy skrzyni i tam są 2 śruby. jak masz to musisz odkręcić osłony termiczne od wydechu odkręcić 4 nakrętki w środku kabiny i powinien ci lewarek ładnie w dół wyjść
 
5.nie jest to czasem spryskiwacz tylnej szyby??
 
6. śruby z kierownicy nie odkręcaj całkiem, bo dostaniesz nią po zębach:) . Złap żeby była na 3-4 gwinty zaprzyj sie dobrze i pociągnij kiere, musi zejść. Oczywiście pamiętaj żeby mieć włożony kluczyk do stacyjki i najlepiej lekko przekręcony | 
             
						
				_________________ Jest seFieścina 
 
jest i modneo
 
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 matrix-1990  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Maciek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lut 2010,  22:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1. a spróbuj na zapłonie ze 3x wcisnąć do końca pedał gazu i odpalić na samym sprzęgle
 
3. mam to samo, mechanik dał sugestię, że coś się mogło w gaźniku rypnąć przez to, że jak przełącza się na gaz, to w gaźniku daje się pozycje neutralną i przez silnik nie leci benzyna tylko powietrze
 
7. Może nie mieć filtru paliwa, standardowo powinien się znajdować w okolicach akumulatora, taka wielka pucha jak się zdejmie lewarek lub mniejszy jak na załączonym obrazku http://www.fothost.pl/upload/09/37/dfbda6f4.jpg
 
 
ja chyba nie mam filtru, ale zamierzam sobie kupić przewód paliwowy nowy, trochę dłuższy niż ja mam zamocowany bo jest na styk, że nic nie można zrobić i zrobić jakieś mocowania na filtr    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pablon  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 40  Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lut 2010,  00:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               2. Fiesta ma za wysokie obroty na luzie po spuszczeniu całkowicie ssania mógłby ktoś na zdjęciu zaznaczyć i wrzucić czym to się reguluje?
 
 
Reguluje sie obtoty przy pomocy pokretła z tyłu gaznika, pod szybą. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lut 2010,  00:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | filtr paliwa jest na pompie paliwa jeśli jest nadal oryginalny i pewno dodatkowo sitko w gaźniku albo za krućcem paliwa albo pod zaworem iglicowym . duszenie to efekt nie sprawnej pompki przyspieszenia ale tylko na paliwie . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 matrix-1990  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Maciek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lut 2010,  09:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | diodalodz, gdzie znajduje się ta pompka przyspieszenia? | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lut 2010,  13:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | matrix-1990, w gaźniku,,, to kawałek gaźnika,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bit1  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Błażej 
                  Wiek: 39  Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lut 2010,  16:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                  
 
 
Czy ta śruba którą zaznaczałem na zdjęciu 2 (widok od góry tyłu gaźnika) służy do regulacji biegu jałowego? Jeśli chce je zmniejszyć to dokręcam ją? | 
             
						
				_________________
   
 
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lut 2010,  18:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bit1 napisał/a: | 	 		  | Czy ta śruba którą zaznaczałem na zdjęciu 2 (widok od góry tyłu gaźnika) służy do regulacji biegu jałowego?  | 	      Pokręc na pracującym silniku i zobaczysz w która stronę się zwiększa/zmniejsza,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bit1  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Błażej 
                  Wiek: 39  Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lut 2010,  15:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | luki86 napisał/a: | 	 		  4.co do lewarka to nie wina skrzyni tylko w miejscu jak podłączasz cięgno zmiany biegów do skrzyni jest krzyżak z 4 podkładkami z plastiku, które się po prostu wycierają i stąd luz.
 
Chcąc zdemontować cały lewarek, musisz odkręcić go jeszcze przy skrzyni i tam są 2 śruby. jak masz to musisz odkręcić osłony termiczne od wydechu odkręcić 4 nakrętki w środku kabiny i powinien ci lewarek ładnie w dół wyjść
 
 | 	  
 
 
Która część to ten krzyżak z tymi podkładkami   ? | 
             
						
				_________________
   
 
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lut 2010,  15:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | koniec 8ki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bit1  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Błażej 
                  Wiek: 39  Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lut 2010,  17:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Heh i kolejny problem :( miałem tą skrzynię w tym stanie  
 
więc dziś postanowiłem to skręcić i pojechać na kanał od dołu się do tego zabrać i kurde po skręceniu w ogóle drugi bieg nie chce wchodzić    reszta działa tylko ta 2 za nic nie chce zaskoczyć.
 
Czy muszę jechać na kanał i zdemontować drążek reakcyjny i skrzyni biegów tak jak jest opisane w książce o naprawie fordy fiesta i ponownie go założyć i się to jakoś wyreguluje samo czy co bo kuźwa przez to auto już tracę chęć do czegokolwiek    ? | 
             
						
				_________________
   
 
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lut 2010,  17:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bit1 napisał/a: | 	 		  | i się to jakoś wyreguluje samo | 	  jak grzebałeś przy mechanizmie wybierania biegów to sam się nie wyreguluje i trzeba to zrobić | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bit1  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Błażej 
                  Wiek: 39  Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lut 2010,  18:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		   	  | Bit1 napisał/a: | 	 		  | i się to jakoś wyreguluje samo | 	  jak grzebałeś przy mechanizmie wybierania biegów to sam się nie wyreguluje i trzeba to zrobić | 	  
 
 
A tak żebym zrozumiał     ?
 
Bo nic nie ruszałem oprócz odkręcenia tego co się dało od wnętrza przejechałem tak 200 metrów wszystko działało potem auto stało jedne dzień może dwa, skręciłem to wyjechałem na ulice i dwójka nie wchodzi | 
             
						
				_________________
   
 
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |