[MK3] Wymiana drążka kierowniczego |
Autor |
Wiadomość |
pempuch
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 40 Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 16 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 25 Lut 2010, 19:56 [MK3] Wymiana drążka kierowniczego
|
|
|
Witam. Jestem posiadaczem Fiesty Mk3 1990, bez wspomagania. W sobote mam zamiar troche przy niej pogrzebac bo juz sie nazbieralo. Do wymiany mam "gumy" na wahaczu lewym i drazek kierowniczy prawy. O ile wymiana gum to zaden problem, to odnosnie drazka kierowniczego musze sie o cos spytac. Wiec.... jak go sie demontuje. Oczywiscie chodzi mi o to, jak on jest zamocowany do przekładni ( czy jest tam jakas zawleczka, czy inny "patent"). Jesli ktos to robil - to co bedzie mi potrzebne i jak sie do tego zabrac?? Pozdrawiam, Krzysiek. |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Lut 2010, 20:31
|
|
|
pempuch, Po pierwsze -szukajka
Na końcówce drążka jest nakrętka i odkręcamy(klucz 17),potem ściągacz w łapki i wypychamy końcówkę(jak masz co nieco pojęcia i brak ściągacza-dwa młotki).Nie ma tam żadnych zawleczek itp. -końcówka w gnieździe siedzi na stożku.
Gumy wymień po obu stronach-to się robi parami.
Po wymianie==>> zbieżność!! |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
pempuch
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 40 Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 16 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 25 Lut 2010, 20:34
|
|
|
drjanusz- jak wymienic koncowke drazka to ja wiem Nie raz to robilem. Ale do wymiany mam caly drazek kierowniczy. Bylem na przegladzie jakis czas temu i koles ze stacji mi powiedzial ze jest drazek do wymiany. Koncowka byla na nim wymieniana, gumy na wahaczu tez. Przegub tez. Mechanik jeden tez mi powiedzial ze do wymiany jest ten drazek. Ale chce to zrobic sam. i nie wiem jak on siedzi w przegladni.... |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Lut 2010, 21:57
|
|
|
No to nie będe się wymadżać bo nigdy tego nie robiłem |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Fejm [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Lut 2010, 23:04
|
|
|
Z tego co pamiętam to drążek kierowniczy jest wkręcany, tylko że u mnie to było z wspomaganiem. |
|
|
|
|
cradleoffilth
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Lut 2010, 10:27
|
|
|
Drazek jest wkrecany ale nie ma zadnego wyzlobienia na klucz. Trzeba go scisnac i odkrecic. Mialem wymieniane jakies 2 tygodnie temu oba drazki i mechanik sie troche obawial ze moze byc problem z okreceniem ale obylo sie bez wiekszych klopotow. Acha, no i u mnie tez wspomaganie jest. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Lut 2010, 18:10
|
|
|
Kręcąc drążkiem to się zbieżność ustawia, z jednej strony wkręca się ona w końcówkę drążka przyczepioną do zwrotnicy, z drugiej strony siedzi w maglownicy, jak odkręcisz końcówkę to z tego co się orientuję drążkiem możesz sobie kręcić do woli i się nie wykręci z maglownicy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kovalek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 38 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 27 Lut 2010, 12:50
|
|
|
To zależy gdzie złapiesz. Jak złapiesz kluczem drążek w tej cienkiej części to ustawiasz zbieżność (z jednej strony kręci się gwint, a w drugiej przegub). Jeżeli złapiesz jednak za grubszą część drażka (bliżej maglownicy) to go wykręcisz. Problem w tym iż fabryczne drążki są całe okrągłe i nie ma jak złapać dobrze - najlepiej chyba szlifierką jakieś nacięcia zrobić. Zamienniki mają już wyżłobienia na klucz. |
_________________ pozdrawiam
Leszek Kowalski
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Lut 2010, 14:16
|
|
|
No to już nie kręcisz drążkiem tylko przegubem,,, i nie zrobisz tego od tak sobie,,, musisz zdemontować osłonę,,, co do odkręcenia to są specjalne klucze to takich gładkich "rurek" |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
pempuch
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 40 Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 16 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 27 Lut 2010, 15:17
|
|
|
No i po płaczu. A wiec sprawa z tym drazkiem wyglada tak:
Drazek ( o ile jest jeszcze oryginalny) jest kolo kolumny caly okragly. Nie ma mozliwosci zlapania jakims kluczem kolo jego grubszej czesci obok kolumny. Ale tak żabą- jak najbardziej Wiec tak go wykrecilem- bez problemu. Zamiennik ma juz mozliwosc przykrecenia go kluczem. Wiec to juz o wiele prostsze.
Teraz tylko musze jechac zbieznosc ustawic, niby liczylem ile razy obrotow bylo koncowki przy odkrecaniu, ale i tak musze jechac. Bo moze gwint byl dluzszy czy cos na drazku i nie za dobrze teraz mi sie fura prowadzi. Lata sobie jak chce po jezdni, w sumie jeszcze od razu wymienilem gumy na wahaczu z lewej strony wiec tym bardziej pojade na ustawienie zbieznosci w poniedzialek.
Ale tak czy siak stwierdzam- ze wymiana drazka to pikus- tylko trzeba miec dobra żabe (jak sie ma jeszcze oryginalny drazek).
Pozdrawiam, Krzysiek. |
|
|
|
|
cradleoffilth
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 03:40
|
|
|
Nie wszystkie drazki zamienniki posiadaja wyzlobienie na klucz. Jak ja wymienialem, to zarowno odkrecenie jak i przykrecenie odbywalo sie przy pomocy zaby. |
|
|
|
|
|