[MK6] Luz zaworowy - 1.4 Duratec |
Autor |
Wiadomość |
Vaxuel
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: Mateusz
Wiek: 31 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 10 Skąd: Iława
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 22:19 [MK6] Luz zaworowy - 1.4 Duratec
|
|
|
witam !!
posiadam Fieste z 2005 roku z silnikim 1,4 Zetec w samochodzie zostaly pogiete zawory (powod pogjecia: dluga historia)
moje pytanie jakie powinny byc luzy na zaworach przy takim silniku ??
z gory dzieki |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 22:33
|
|
|
dolot 0,17-0,23
wydech 0,27-0,33
To dla silnika 1.25. Silnik 1.4 to taka sama konstrukcja ale jak to się ma do luzów tego nie wiem. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 22:56
|
|
|
MARIUSZ.B, zobacz jaki silnik podaje kolega Vaxuel w profilu: Cytat: | Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM | a Ty podajesz do benzynki...
Vauxel napisał/a: | posiadam Fieste z 2005 roku z silnikim 1,4 Zetec | Vaxuel, zdecyduj się co masz pod maską i który rocznik faktycznie... Poza tym w MK6 montowali już Duratec-benzyna i Duratorq-diesel... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Kadzax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34 Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 22:59
|
|
|
Diesel i benzyniaka ma faktycznie tą sama konstrukcje...
Poszukaj dobrze na forum/necie serwisówki do mk6 i tam wszystko będzie bo takie strzelanie to się może źle skończyć. |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 23:00
|
|
|
Parzych napisał/a: | MARIUSZ.B, zobacz jaki silnik podaje kolega Vaxuel w profilu: Cytat:
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
a Ty podajesz do benzynki... |
Pyta o zeteca to podałem do zeteca a może faktycznie chodzi mu o TDCi
[ Dodano: Wto Mar 02, 2010 23:01 ]
Kadzax napisał/a: | Diesel i benzyniaka ma faktycznie tą sama konstrukcje... |
Nie wiedziałeś o tym |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 23:49
|
|
|
A jaka jest regulacja zaworów w 1.25 benzyna mechaniczna czy hydrauliczna? |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 23:53
|
|
|
Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Vaxuel
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: Mateusz
Wiek: 31 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 10 Skąd: Iława
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 07:40
|
|
|
ja mam silnik benzynowy 1,4 nie diesel tdci tylko zetec benzyna fiesta mk6 dokladnie 05/06 rok
[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 07:43 ]
yyyyyy przepraszam DURAtec to jest !!
[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 07:45 ]
fiesta podana obok danych mojego profilu to niesuerujcie sie tym bo ja mam 3 takie fiesty a nie o ta mi chodzi |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 08:39
|
|
|
Vaxuel napisał/a: | mam silnik benzynowy 1,4 nie diesel tdci tylko zetec benzyna fiesta mk6 dokladnie 05/06 rok |
Więc obstawiam, że masz "regulację szklankową" |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 10:45
|
|
|
hm...a co ile km powinno się regulować/przeprowadzać kontrole? |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 13:22
|
|
|
pawel182 napisał/a: | co ile km powinno się regulować/przeprowadzać kontrole? |
MARIUSZ.B napisał/a: | sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. | Czyli powyżej 100kkm... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Vaxuel
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: Mateusz
Wiek: 31 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 10 Skąd: Iława
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 13:22
|
|
|
tak jest to regulacja szklankowa, 1,4 duratec ,benzyna z 05/06 roku mk6 fiesta
i wlasnie chodzi mi tylko o luzy zaworow jesli czegos niepodalem to prosze pisac i napewno podam
zalezy mi na czasie bo dzisiaj chce słozyc fiestke i odpalic |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 17:18
|
|
|
Parzych napisał/a: | pawel182 napisał/a: | co ile km powinno się regulować/przeprowadzać kontrole? |
MARIUSZ.B napisał/a: | sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. | Czyli powyżej 100kkm... |
Przy normalnej obsłudze(czyli jeżeli nie było awarii )dopiero przy160kkm
koszt jednego popychacza(szklanki)to 16 zł/16szt |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 18:23
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. |
A jak to się fachowo nazywa? bo chyba nie powiesz w serwisie/sklepie że chcesz kupic "szklanki do Fiesty" ? |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 19:32
|
|
|
pawel182 napisał/a: | MARIUSZ.B napisał/a: | Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. |
A jak to się fachowo nazywa? bo chyba nie powiesz w serwisie/sklepie że chcesz kupic "szklanki do Fiesty" ? |
Jak wyżej ,,popychacz" |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Mar 2010, 23:41
|
|
|
[quote="jurek"][quote="pawel182"] MARIUSZ.B napisał/a: | Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. |
A jeszcze takie pytanko. Jak się demontuje wałki rozrządu? chodzi mi o sposób w jaki są one połączone z napędem? tzn trzeba demontować pasek rozrządu czy niekoniecznie? |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 10 Mar 2010, 23:48
|
|
|
pawel182 napisał/a: | tzn trzeba demontować pasek rozrządu czy niekoniecznie? | Przecież to właśnie pasek napędza wałki, więc raczej jest niezbędny demontaż paska... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Mar 2010, 19:22
|
|
|
Parzych napisał/a: | pawel182 napisał/a: | tzn trzeba demontować pasek rozrządu czy niekoniecznie? | Przecież to właśnie pasek napędza wałki, więc raczej jest niezbędny demontaż paska... |
Nie koniecznie. Pasek napędza koło na którym leży a teraz właśnie jest kwestia jak jest ono sprzężone z wałkiem. |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 11 Mar 2010, 19:48
|
|
|
pasek rozradu i tak musisz zdjac...
jesli nie wiesz takich rzeczy to sie nie zabieraj za te zawory... |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Mar 2010, 15:15
|
|
|
kuba87 napisał/a: | pasek rozradu i tak musisz zdjac...
jesli nie wiesz takich rzeczy to sie nie zabieraj za te zawory... |
Poprostu pytam.
W takim razie jak jest połączony wałek z kołem, które napędza pasek rozrządu? Chyba , że kolega nie wiem to niech sie nie bierze za daremne odpisywanie, które i tak nic sensownego nie wniesie do tematu |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
|